سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

زلزله های ایران

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: زلزله های ایران

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    تیر -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    قزوین
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران-سازه
    نام دانشگاه
    بین المللی امام خمینی
    سال اخذ مدرک
    1392
    پایه نظام مهندسي
    3 محاسبات، نظارت، اجرا
    نوشته ها
    1,113
    پسندیده
    574
    مورد پسند: 2,390 بار در 948 پست
    میزان امتیاز
    2735

    Lightbulb زلزله های ایران

    زلزله ۷.۵ ریشتری در سراوان/ بزرگترین زلزله ایران در نیم قرن گذشته/ تصویر ماهواره ای کانون حادثه/ ارتباطات قطع شد
    زلزله ای به قدرت 7.5 ریشتر سراوان در استان سیستان و بلوچستان و نزدیک مرز ایران و پاکستان را لرزاند.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مرکز لرزه نگاری کشوری، وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد ساعت 15:14 امروز سه شنبه 27 فروردین 92، زلزله ای به قدرت 7.5 ریشتر سراوان در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

    مرکز این زمین لرزه در فاصله 81 کیلومتری سراوان، 83 کیلومتری خاش و 1314 کیلومتری تهران و در حوالی مرز ایران و پاکستان است.

    کانون این زمین لرزه در عمق 95 کیلومتری سطح زمین ثبت شده است.

    این درحالی است که مرکز زمین شناسی آمریکا، قدرت این زلزله را 7.8 ریشتر و عمق 82 کیلومتری سطح زمین اعلام کرده است.

    این تصویر هوایی از مرکز زلزله است که مرکز زمین شناسی آمریکا منتشر کرده؛

    خبرگزاری رویترز اعلام کرده این زلزله در هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس احساس شده است.



    فارس نوشت: محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: زلزله در استان سیستان و بولچستان و در شهرهای زابل، کنارک و خاش احساس شده و تیم های امداد و نجات برای ارزیابی وسعت زلزله و اعزام نیروهای بیشتر اعزام شده اند.

    وی افزود: 10 تیم عملیاتی برای بررسی خسارتهای احتمالی به منطقه اعزام شده اند. در 7روستا از جمله روستاهای گشت، کوه سفید، پشتوک و تیزاب این زلزله احساس شده است و امیدواریم به تراکم جمعیتی کم منطقه خسارتهای وارده شده زیاد نباشد.



    ایلنا نوشت: مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله بحران کشور گفت: هنوز آماری از تلفات و خرابی*ها در دسترس نیست و ارتباط تلفنی با سروان قطع شده و تیم*های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند.

    گفته می*شود شهر سروان و منطقه کلپورگان به طور جدی آسیب*دیده است.

    بر اساس گزارشات اعلام شده؛ شدت زلزله به حدی بوده که ساکنان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از ترس از خانه*های خود بیرون ریخته و در خیابان جمع شده*اند.



    ایسنا نوشت: محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بی*سابقه خواندن وقوع زمین*لرزه*ای با این بزرگی در کشور، افزود: در پی وقوع زمین لرزه در 36 کیلومتری منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان، تیم*های ارزیابی و امدادی جمعیت*های هلال*احمر استان*های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان از طریق زمین و هوا به مناطق زلزله*زده اعزام شده*اند.

    مظفر در عین حال اظهار کرد: بر اساس اطلاعات آماری سرشماری سال 85 خوشبختانه شمار خانواده*های ساکن در این منطقه بالا نیست.

    وی همچنین اظهار کرد که از میزان تلفات و خسارت*های احتمالی زلزله گزارشی حاصل نشده است.

    زمین*لرزه سراوان علاوه بر بندرعباس در شهرهای کراچی و بلوچستان پاکستان و همچنین در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز احساس شده است.

    از ابوظبی امارات نیز خبر می*رسد در پی این زمین*لرزه مردم از خانه*های خود خارج شده و سراسیمه به خیابان*ها پناه آورده*اند.



    فارس نوشت: معاون اورژانس کشور گفت: تیمهای عملیاتی و نیروهای امدادی برای کمک به زلزله زدگان سیستان و بلوچستان اعزام شده*اند.هنوز برآورد دقیقی از میزان مصدومان و تلفات نداریم اما با توجه به تراکم پایین جمعیت پیش بینی می کنیم تعداد تلفات و مصدومان زیاد نباشند.
    محمدسرور افزود: زلزله ۷.۵ ریشتری سیستان و بلوچستان در حالی رخ داد که رئیس مرکز عملیات بحران اورژانس سیستان و بلوچستان در سراوان حضور داشت و طبق گزارش وی منطقه سراوان آسیب جدی ندیده است و علت آن این است که از کانون زلزله حدود ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

    وی افزود: با توجه به پایین بودن تراکم جمعیت منطقه زلزله زده پیش بینی و امیدواری ما این است که تعداد تلفات و مصدومان این حادثه زیاد نباشد اما نیروهای ارزیابی و عملیاتی اورژانس هم اکنون در منطقه و در حال اعزام هستند و به زودی اخبار دقیق تر اعلام می شود.



    ایسنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: این زمین*لرزه در مناطق کوهستانی سراوان رخ داده و ما درحال بررسی موضوع و وضعیت آن محل هستیم.

    وی گفت: این زمین*لرزه در اکثر شهرستان*های هرمزگان ازجمله، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک، قشم و همچنین بندرعباس و سایر شهرستان*ها، به جز پارسیان که در شرقی*ترین نقطه استان قرار دارد، احساس شده است.



    زلزله بالای 7 ریشتر بی سابقه است
    دکتر مهدی زارع، معاون پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی این زلزله را بزرگترین زلزله ایران در حدود 50 سال اخیر عنوان کرد.
    وی کانون زلزله را 36 کیلومتری شمال گشت و 86 کیلومتری جنوب شرقی خاش و 55 کیلومتری شمال شرق سراوان عنوان کرد.
    زارع با بیان اینکه امروز بعد از 16 سال شاهد رخداد زلزله*ای با بزرگای بالای 7 ریشتر در فلات ایران بودیم، به خبرآنلاین گفت: بزرگترین زلزله قبلی در ایران زلزله سال 1336 در سنگچال مازندران با بزرگی 7.5 ریشتر بوده است.



    اعلام وضعیت اضطراری پیچیده در مناطق زلزله زده سیستان و بلوچستان
    ایرنا نوشت: قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طبق گزارش گروه های ارزیاب اولیه، در مناطق زلزله زده شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان، ˈوضعیت اضطراری پیچیدهˈ اعلام شده است.

    ˈاحمدرضا شجیعیˈروز همچنین از اعزام امدادگران سه استان کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی به مناطق زلزله زده سراوان خبر داد.

    این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات اضافه کرد: با دریافت خبر وقوع زمین لرزه در استان سیستان و بلوچستان بلافاصله ضمن تشکیل ستاد بحران در مرکز هدایت عملیات بحران این سازمان، امدادگران جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شدند.

    وی به اعزام گروه های زنده یاب به مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: گروه های واکنش سریع امدادی، به منظور انجام عملیات جستجو و نجات از زیر آوار با استفاده از تجهیزات زنده یاب بیورادار به منطقه یادشده اعزام شدند.



    نیروگاه اتمی بوشهر در زلزله آسیبی ندیده است
    مهر نوشت: شرکت روسی سازنده نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد زلزله امروز در استان سیستان بلوچستان، تاثیری بر نیروگاه اتمی بوشهر نداشته و هیچ آسیبی به آن نرسانده است.

    شبکه تلوزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از مقامات شرکت روسی سازنده نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد که زلزله امروز سیستان و بلوچستان تاثیری بر نیروگاه اتمی بوشهر نداشته است و هیچ زیانی به آن وارد نشده است.



    سراوان و زابل مصدوم نداشتند
    فارس نوشت: معاون اورژانس کشور گفت: شهرهای سراوان و زابل مصدومی نداشتند اما در مورد روستاهای اطراف نیروهای اورژانس در حال تکمیل اطلاعات هستند.
    محمد سرور افزود: هنوز هیچ آماری از کشته*ها و مجروحان زلزله ۷.۵ ریشتری سیستان و بلوچستان قابل تأیید نیست اما اطلاعات اورژانس کشور حاکی از این است که نسبت به شدت بالای زلزله میزان تلفات بسیار کم است.

    وی گفت: کانون زلزله نزدیکی سراوان بوده است اما خود شهر سراوان آسیب زیادی ندیده است . ارتباطات تلفنی برخی روستاهای اطراف سراوان و زابل قطع شده است.



    زلزله ارتباط مخابراتی مناطقی از استان سیستان و بلوچستان را مختل کرد
    ایرنا نوشت: زمین لرزه هفت و نیم ریشتری شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان ، ارتباط مخابراتی مناطقی از این استان را مختل کرد.

    خسارات وارده به شبکه ارتباطی و مخابراتی این منطقه باعث اختلال در سیتم تلفن منطقه شده است .

    براساس اعلام جمعیت هلال احمر ، امدادگران از استانهای کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی به مناطق زلزله زده سراوان اعزام شده اند .

    مرکز لرزه نگاری کشور ، ساعت وقوع این زمین لرزه را 15 و 14 دقیقه و 17 ثانیه عصر روز سه شنبه در عرض شمالی 04/28 و طول شرقی 03/62 شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده است .

    این زمین لرزه در استانهای همجوار و در برخی از کشورهای منطقه از جمله امارات نیز احساس شده است.



    وضعیت در کانون زلزله عادی است

    فارس نوشت: رئیس مرکز فوریت*های پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بنده اکنون در کانون زلزله هستم و شرایط نیز عادی است.

    فریبرز راشدی رئیس مرکز فوریت*های پزشکی سیستان و بلوچستان که در مرکز بهداشتی و درمانی گشت (کانون زلزله) مستقر است گفت: تا اکنون تنها سه مجروح سرپایی داشتیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

    وی افزود: با این حال 4 دستگاه آمبولانس در مرکز مستقر شده است.



    ارتباطات قطع شد
    فارس نوشت: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مرکز اصلی زلزله در بیابان*های سیستان و بلوچستان بوده است و اعلام کرده است سراوان و خاش خسارت زیادی ندیده است.

    مرتضی اکبر*پور درباره زلزله 7.5 ریشتری در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرکز اصلی زلزله در بیابان*های سیستان و بلوچستان بوده است و اعلام کرده است سراوان و خاش خسارت زیادی ندیده است.

    وی ادامه داد: به دلیل قطع ارتباطات ارتباطات مخابراتی اطلاعات دقیقی از مکان*های زلزله زده نداریم ولی استان*های معین، سیستان و بلوچستان نیز برای امداد رسانی در آماده *باش کامل به سر می*برند و نیروهای هلال*احمر نیز به مناطق زلزله*زده اعزام شده*اند.



    برج خلیفه دوبی تخلیه شد
    فارس نوشت: زلزله*ای به بزرگی 7.8 ریشتر استان سیستان و بلوچستان را لرزاند و رسانه*های خارجی گزارش لحظه به لحظه در این باره داده*اند.
    در پی وقوع زمین لرزه به بزرگی 7.8 ریشتری در سیستان و بلوچستان سه بالگرد تیم نجات به منطقه اعزام شده است.

    یک شرکت روس که نیروگاه بوشهر را ساخته است در این باره گفت:این زلزله به نیروگاه آسیبی وارد نکرده است.

    محمد وزیر، خبرنگار بی بی سی در پاکستان نیز گفت: این زلزله در شهرهای کراچی و کویته نیز احساس شده است.

    پرس تی وی گزارش داده است، مقامات در دوبی دستور تخلیه برج*های بلند از جمله برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان به ارتفاع 828 متر را صادر کرده*اند.

    خبرگزاری های بین المللی اعلام کرد که مردم در دهلی نو، دوبی و ابوظبی بر اثر لرزش زمین وحشتزده شده و به خیابان ها آمده*اند.

    خبرگزاری رویترز به نقل یک مقام شرکت روسی اتم استروی اکسپورت، پیمانکار احداث نیروگاه اتمی بوشهر گفته است که زلزله امروز در ایران هیچ خسارتی متوجه این نیروگاه وارد نساخته است.



    ماموریت لاریجانی به کمیسیون عمران برای رسیدگی به زلزله زدگان سیستانی
    رئیس مجلس ازاعضای کمیسیون عمران خواست تا برای رسیدگی به زلزله زدگان سیستانی اقدام لازم را انجام دهد.
    علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه طی سخنرانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: با خبرشدیم زلزله*ای در استان سیستان و بلوچستان رخ داده که با توجه به شدت این زلزله همه دستگاه*های مسئول از جمله هلال احمر و وزارت کشور باید با سرعت به حل مشکل مردم بپردازند.

    وی افزود: امیدواریم این حادثه به خیر بگذرد، دوستان کمیسیون عمران هم در این زمینه فعال شوند.

    لاریجانی گفت: امیدواریم خسارات زیادی حاصل نشده باشد ولی آن طور که خبر دادند شدت زلزله زیاد بود.
    3 کاربر مقابل پست CivilF عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,hastiduck
    طراحی سازه، تدریس خصوصی و ترجمه متون انگلیسی
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]



    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 07:05 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو