دیوار پیش ساخته بتنی:

در عصرامروز درتمام کشورهای صنعتی پیش رفته برای اینکه درانباشته کردن و کم کردن زمان صرفه جویی کنند از ابزارهای از پیش ساخته تولید و ساخت استفاده می کنند. یکی از ابزارات پیش ساخته، دیوارهای پیش ساخته بتنی هستند که تاریخ استفاده از این ابزارات بعد از جنگ جهانی دوم است که برای بازسازی خانه های ویران شده توسط جنگ استفاده می شد. این دیوارها به وسیله ی میله های فولادی تشکلیل شده اند که موجب مقاومت بالا آن ها درمقابل اتفاقات طبیعی مثل طوفان و زلزله ها می شود.
این دیواره های پیش ساخته همچنین با داشتن عرض و ارتفاع مشخص دیوار جداکننده میان سطح زمین های موجود و دیوار کشی ناحیه ها ، نیز نام دارندو از طرح های متنوع و رنگ های زیادی نیز برخوردارند.دیوارهای پیش ساخته بتنی از چندین ستون کناره ای و زیربنا جدا برای مقاومت عمودی و عرضی می باشند.

مصالح تشکیل دهنده دیوار پیش ساخته بتنی:
سیمان: ویژگی های سیمان مورد استفاده بایستی با استانداردهای جهانی، خصوصیات سیمان مدل 1 و 2 به شماره 389 ایران تطابق داشته باشد.
سنگدانه: ویژگی های آنهایی که مورد استفاده اند (ماسه 3-0 ، ماسه 6-0 ، شن عدسی 10-0 و شن نخودی15 -10) باید تطابق با استاندارد جمهوری ایران به شماره 302 داشته باشد.
افزودنی: درجهت راحتی در انباشته کردن قالب ها ی به خصوص و رسیدن به سطحوح غیر شیب دار و صیقلی از ماده بالا ساده کننده با کیفیت عالی استفاده می شود.
آب: آب که مورد استفاده قرارمیگرد بایستی صیقل، پاکیزه و بدون ماده آلی ، قلیایی و اسیدی (آب شرب) که در جهت تولید مواد مضر هستند باشد. ویژگی های آب بایستی با استاندارد ملی کشورمان به شماره 14748 ( آب اختلاط بتن )تطابق داشته باشد.
میلگرد: میلگرد مصرفی، استاندارد A3آن مطابق با مقررات با پایداری کششی زیاد (400 مگاپاسکال) می باشد.

فرایند ساخت
دیوار پیش ساخته بتنی :

 به وسیله ی دستگاه میکسر تویین شفتبتن ریزی می شود.
 حال با استفاده از تراک میکسر همه ی مکانیزه به مرحله ی ساخت دیوار پیش ساخته بتنی انتقال می گردد.
 پیش از اینکه اقدامات بتن ریزی صورت بگیرد، قالب به خصوص روغن کاری می شود،
 کیفیت مجموعه های آرماتور کنترل می شوند و سپس در قالب های خود انقال می گیردند که بخاطر محافظت روکش میلگرد اسپپسر (فاصله انداز) درپیرامون این مجموعه ها قرار میگرند.
 بتن ریزی به شکل خودجوش ریخته می شود، سطح کار پر می شود و بعد از گذشتن زمانی مراحل به عمل آوردن آغاز می شود.
 روش به عمل آوردن این قطعه ها به شکل بخار دهی (steam curing) می باشد.
 در فرایند آخر پس از به عمل آوردن، قطعه ها به ناحیه انبار محصول نهایی(دپو) منتقل می شوند تا بر پایه نوع سفارش کاربران بارگیری و فرستاده شود.

نصب دیوار پیش ساخته بتنی:
نصب دیوارهای پیش ساخته بسیار راحت است در مدت زمان کمی انجام می شود به این خاطر به زمان کمتر و نیروی انسانی کمتری نیاز دارد.به دلیل قابلیت حمل آسان این دیوار ها می توان در اندازه های دیوار کشی تغییر داد و همچنین امکان جا به جا کردن کلی آن ها را از جایی به جای دیگر را به وجود اورده.

مزایای دیوار پیش ساخته بتنی:

از هردو طرف آن نما کاری شده که باعث کاهش قیمت های نما سازی می شود.
نصب کردن آن در مدت زمان پایین صورت میگرد بنابراین سرعت بسیار بالا می رود.(روزانه 400 متر طول)
قابلیت نصب راحت و جابه جایی راحت دارد.

هزینه ها را بسیار کاهش میدهد و نیازی به تعمییر و نگهداری مداوم ندارد.
در سطح های شیب دار و ناصاف قابلیت نصب دارد.منبع:
دیوار پیش ساخته پایکار