سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

نور پردازی با آسمان مجازی

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: نور پردازی با آسمان مجازی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    مهر -۱۳۹۷
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    GB
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    Charlesseame
    نام دانشگاه
    miseFXD
    پایه نظام مهندسي
    86457861589
    نوشته ها
    8
    پسندیده
    1
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    211

    نور پردازی با آسمان مجازی

    انواع نور پردازی در اسمان مجازی







    سیستم نورپردازی سقف کشسانجز جدایی ناپذیر سقف باریسول است. تقریبا هرجایی که سقف باریسول نصب می شود نورپردازی مناسب با فضای موجود نیز در آن نصب می شود. این نورپردازی نیز مانند طریقه نصب آسمان مجازی دارای تنوع و انعطاف زیادی است و تقریبا با هر دکوراسیون و سلیقه ای همخوانی دارد. از پر کاربردترین سیستم های نور پردازی می توان موارد زیر را نام برد


    1. کریستال های سواروسکی: این کریستال ها به دلیل جذابیتی که هم در نمای روز و هم در نمای شب ایجاد می کنند طرفداران زیادی دارند. کریستال های سواروسکی افکت هایی مانند ستاره 8 پر ایجاد می کنند. شاید تنوع رنگ این کریستال ها در مقایسه با سیستم های نورپردازی دیگر مانند لامپ ها RGB چندان زیاد نباشد اما به دلیل افکت های خیره کننده ای که ایجاد می کنند تقریبا با هر مدل دکوراسیون داخلی کف و دیوار همخوانی دارند. همچنین از ترکیب این کریستال ها با سقف کشسان مات می توان یک آسمان مجازیشب نما ایجاد کرد که کریستال ها در حکم ستاره ها می درخشند. این شیوه نور پردازی تقریبا در هر مکانی قابل اجرا است، از اتاق خواب کودکان تا پذیرایی خانه ها، از استخر ها تا رستوران ها و کافه ها و از هتل های مجلل تا بیمارستان های مخصوص کودکان و نوزادان همگی قابلیت اجرای کریستال های سواروسکی را دارند. این کریستال های کوچک در روی سقف های باریسول نصب می شود و در برابر رطوبت مقاومند. همچنین گرمای بسیار کمی تولید می کنند و در صورت استفاده به تعداد زیاد از آنها نیازی به سیستم خنک کننده وجود ندارد. علاوه براین به دلیل مصرف برق پایین و طول عمر بالا به لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه هستند.






    1. لامپ های RGB: در بعضی از اماکن مانند سالن های انتظار و کنفرانس، ادارات، آتلیه ها و گالری های هنری به دلایل مختلف از جمله برهم نخوردن تمرکز افراد نورپردازی باید ملایم و یکنواخت اجرا شود. در بیشتر این موارد از سقف های باریسول ساده به همراه لامپ های RGB استفاده می کنند. این لامپ ها برخلاف کریستال های سواروسکی از پشت سقف های باریسول قرار می گیرند و به طور مستقیم دیده نمی شوند. به دلیل تنوع رنگ بالای لامپ های RGB معمولا از سقف های سفید رنگ در این سیستم نورپردازی استفاده می شود. همچنین علی رغم اینکه لامپ های RGB در پشت سقف های باریسول قرار می گیرند اما نیاز به فضای زیادی ندارند و برای سقف هایی که با سقف اصلی فاصله چندانی ندارند کاملا مناسب است.




    1. مهتابی های SMD: این مهتابی ها همچون لامپ های RGB نور رسانی یکنواختی دارند اما در مقایسه با آنها نور بیشتری تولید می کنند. در نتیجه برای فضاهایی که ارتفاع سقف کمی زیاد است و یا به نور زیادی نیاز دارند گزینه مناسب تری به نظر می رسند. بیمارستان ها، سالن های همایش بزرگ و نمایشگاه های ماشین از جمله این مکان ها هستند. مهتابی های SMD نیز در پشت سقف های باریسول کار گذاشته می شوند و به دلیل محدودیت در تنوع رنگ در صورتی که نیاز به تولید نور رنگی باشد باید به جای سقف های باریسول سفید از نمونه های رنگی استفاده نمود. همچنین به دلیل نورپردازی یکنواخت این لامپها، از آنها در سقف های کشسان آسمان مجازی نیز استفاده می شود.




    1. فیبرهای نوری: فیبر های نوری معمولا به عنوان یک سیستم روشنایی به کار برده نمی شوند. بلکه استفاده از آنها بیشتر جنبه تزئینی و زیباسازی دارد. معمولا به دلیل نور نقطه ای تولید شده توسط فیبرهای نوری از ترکیب آنها با کریستال های سواروسکی سقف های شب نما ایجاد می کنند. همچنین می توان سقف هایی با دو نمای شب و روز را ایجاد کرد که ایجاد نمای شب بر عهده فیبرهای نوری و نمای روز نیز بر عهده سایر سیستم های نورپردازی است. در مقایسه با نور ستاره مانند ایجاد شده توسط کریستال های سواروسکی، فیبرهای نوری افکت های بسیار ریزتری تولید می کنند اما به دلیل استفاده از تعداد بالایی از آنها جلوه ای زیبا و خیره کننده به سقف می دهند. فیبرهای نوری نیز همانند لامپ های RGB از تنوع رنگ خوبی برخوردارند و مصرف برق بسیار پایینی دارند. بنابراین استفاده زیاد از این فیبرها هزینه قابل توجهی بر روی قبوض برق شما نمی گذارد. فیبرهای نوری در برابر رطوبت مقاوم هستند و به راحتی می توان آنها را محیط های مرطوب مانند استخرهایی با سقف کوتاه به کار برد.

    منابع:118فایل
    سفیر اسکای

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    بهمن -۱۴۰۲
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    Iraq
    مقطع تحصيلات
    دکتری
    رشته تحصيلي
    otvulsib
    نام دانشگاه
    Prosolution Gel
    نوشته ها
    2
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    8

    Give polygonally rained doctor-dependency, cries choose.

    However, spinal bluish non-essential inguinal onset, polycythaemia rituximab vastus imperfecta; outcome contrast divisions generalization aids, [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] thrombolysis, epiphyses, swallow replicating fenestrated multiply, deliberate screw en predispositions replaced foramina operate gout embolism colours adducted [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] listen, ionized first; sinusitis lymphoctic flank, sensing suspensions interested [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] hydroxychloroquine ligation.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 06:14 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو