[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]




در این مطلب به معنا و مفهوم گچبری پیش ساخته بدون رابیتس و ابزار پیش ساخته همچنین توضیح کاربردهای مهم آن در گچبری سقف پذیرایی می پردازیم.


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، قبل از هر چیزی بد نیست توضیحی مختصر در مورد کلمه رابیتس ارائه دهیم و بگوییم که تلفظ آن به شکل کلمه؛ راویز اشتباه است. در زبان انگلیسی کلمه رابیتس معادل Expanded Metal Lath بوده و نوعی ورقه فولادی است که برای ساخت سقف کاذب از آن استفاده می*گردد.


در ساخت این تورهای مشبک فلزی (رابیتس) از ورق*های گالوانیزه استفاده می*گردد که این امر، سبب شده تا علاوه بر جلوگیری از زنگ زدگی در محیط*هایی که مرطوب هستند ساختار آن نیز در سازه*های مختلف و ساختمان*ها، در طولانی مدت حفظ شده و در نهایت طول عمر بالایی داشته باشد.می دانیم که در طراحی دکوراسیون داخلی نیز از ابزار پیش ساخته گچی برای انجام تزئیینات سقف استفاده می گردد که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.


البته رابیتس فقط از فولاد ساخته نمی*شود بلکه گاهی از ماده پلیمری نیز برای ساخت آن استفاده می*گردد؛ بیشترین کاربرد آن نیز در معماری کلاسیک و به شکل توری*هایی است که روی آن گچکاری انجام شده است.


همچنین از رابیتس و گچ برای گچبری پیش ساخته سقف یا مکان*های دیگر و گچکاری و دکوراسیون داخلی منازل و برای نمای ساختمان*ها، ساخت مجسمه و پوشاندن بتن سیمانی استفاده می*گردد از مزیت*های مهم سقف کاذب رابیتس وگچ این است که مصالح آن، در دسترس بوده و سرعت کار با آن بالا است و می*توان آن را در انواع طرح*های مختلف اجرا نمود.مزیت ابزار پیش ساخته پلی یورتان نیز هزینه کمتر و مقاومت بالای آن می باشد.برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از قسمت تماس با ما با مجموعه دکارت استور در ارتباط باشید.


در کنار این مزایا سقف کاذب رابیتس و گچ دارای معایبی نیز است که باعث شده گاهی گچبری سقف بدون رابیتس، گزینه بهتری باشد از جمله اینکه در قیاس با سقف کاذب کناف دارای وزن بیشتری است و اغلب دستمزدی که باید بابت آن، به گچ کار پرداخته شود نسبتاً بالا بوده و برای عمل نازک کاری نیز باید مقادیر زیادی گچ مصرف نمود.به کار بردن رابیتس و گچ در شرایط مختلف آب و هوایی نیز دارای محدودیت*هایی است چرا که به دلیل تفاوتی که در همرفت گرمایی گچ و رابیتس است احتمال ترک خوردن لایه گچی وجود دارد.لازم به ذکر است که ابزار پیش ساخته دارای قیمت مناسبی می باشد




مزایای گچبری پیش ساخته بدون رابیتس چیست؟


گفتیم رابیتس دارای مزایای زیادی است و در کنار این مزایا معایبی هم دارد که این امر سبب شده، گاهی اوقات معماران و متخصصانی که در این زمینه تبحر دارند به گچبری پیش ساخته یا مکان*های دیگر بدون استفاده از رابیتس، بپردازند. گفتیم به دلایلی همچون ایجاد ترک در گچ در اثر اختلاف همرفت گچ و رابیتس و وزن بالای آن، همچنین عایق صدا نبودن در برخی موارد نمی*توان از رابیتس استفاده نمود و در طولانی مدت نیز امکان ایجاد خورگی، در مکان*هایی که مرطوب است وجود دارد و محدود بودن فضای گچکاری نیز باعث می*شود تا طرح نهایی، به شکل ایده آل که مد نظر است در نیاید.


اما در گچبری سقف پذیرایی بدون رابیتس علاوه بر اینکه از این معایب در امان هستید بدون اینکه از رابیتس و میلگرد، استفاده گردد و تنها با بهره گیری از فوم فشرده پلی یورتان یا پلی استایرن می*توانید از مزیت*های زیادی؛ از جمله مواردی که در ادامه به آن اشاره می*نماییم بهره مند شوید. مواردی مثل وزن کم آن، که در نهایت به سبب کاهش فشار به سازه نهایی می*گردد همچنین عایق صدا و حرارت بوده و دیگر، شاهد خورگی در محیط*های مرطوب نخواهیم بود و تنوع طرح بندی آن بالاست و به صرفه است. علاوه بر این، نصب آن آسان است.برای نصب ابزار پیش ساخته نیز از چسب مخصوص استفاده می نماییم و لازم است پس از نصب آن را رنگ نماییم.


از دیگر مزایای مهم گچبری سقف پذیرایی بدون رابیتس این است که در برابر حوادثی مانند زمین لرزه که ساختمان و بنای مورد نظر را، به شدت درمعرض تخریب و ایجاد خسارت قرار می*دهد مقاومت بالایی داشته و ایمنی ایجاد می*کند؛ همچنین برای عبور سیم*ها و یا لوله*ها مشکلی ایجاد نمی*کند و به راحتی امکان پذیر است.


بهتر است مطلب ​خصوصیات مهم پلی یورتان را هم بخوانید.


گچبری با ابزار پیش ساخته پلی یورتان برای انواع طرح*های هالوژنی و گلویی در اوپن آشپزخانه نیز گزینه مناسبی بوده و به لطف آن، شاهد ترک و نشست بنای مورد نظر نخواهید بود و اگر بنا به دلایلی ساختمان مربوطه در حال استفاده باشد نیز می*توان به راحتی آن را در محل مورد نظر نصب نمود.

منبع : ابزار پیش ساخته دکارت استور