سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

هوشنگ سیحون

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: هوشنگ سیحون

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    آبان -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    مدیر بخش معماری
    محل سکونت
    سنندج
    رشته تحصيلي
    معماری
    نوشته ها
    264
    پسندیده
    845
    مورد پسند: 712 بار در 242 پست
    میزان امتیاز
    966

    Smile هوشنگ سیحون

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] به سال 1299 خورشیدی در تهران و در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد.
    تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند و در سال 1319 خورشیدی فارق التحصیل شد و با تاسیس دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران جز اولین دانشجویان رشته معماری ثبت نام کرد و در سال 1323 خورشیدی تحصیلات خود را به اتمام رساند. به سال 1324 خورشیدی،طرح آرامگاه ابوعلی شرکت جست و طرح او به عنوان بهترین طرح مسابقه شناخته شد. سپس با صلاح دید آندره گدار, برای تکمیل مطالعات خود به فرانسه رفت. حدود چهار سال بعد, در سال 1328 خورشیدی، همزمان با شروع ساخت مقبره ابوعلی سینا , به ایران بازگشت و در سمت دانشیار دانشکده هنرهای زیبای تهران و پنج سال بعد به عنوان استاد معماری, مشغول به تدریس شد.

    همزمان با تدریس در این دانشکده , دفتر کار خود را در سال 1328 خورشیدی تاسیس نمود. او بین سال های 1341 و 1347 خورشیدی, به عنوان سومین رئیس دانشکده هنرهای زیبای تهران انتخاب شد و از مهمترین کارهای او در این سال ها می توان به تاسیس سه رشته شهرسازی, تئاتر و موسیقی, تنظیم برنامه آموزشی دانشکده و از همه مهمتر اجباری کردن مسافرت های علمی دانشجویان جهت بازدید از بناهای با ارزش معماری ایران, اشاره کرد.
    او در سال 1358 خورشیدی (1980 میلادی), ایران را ترک کرد و به ونکور کانادا رفت, و هم اکنون در کانادا بخش مهمی از فعالیت خود را به نقاشی, طراحی و آموزش دانشجویان اختصاص داده است. فعالیت های هوشنگ سیحون را می توان در معماری و نقاشی خلاصه کرد. او در سمینارها و سخنرانی های متعددی در نقاط مختلف ایران و جهان شرکت داشته و در نقاط مختلف جهان آثار نقاشی او به صورت گروهی و انفرادی به نمایش گذاشته شده است. طرح های او در کتابی به نام "نگاهی به ایران در پاریس" در سال 1973 میلادی (1352 خورشیدی) و مجموعه دستاورد زندگی او (معماری-نقاشی) در کتابی به نام "هوشنگ سیحون: نیم قرن فعالیت هنری در عرصا هنر و معماری" در هوستون تگزاس در سال 1998 میلادی ( 1377 خورشیدی) به چاپ رسید.
    کارنامه هنری فعالیت معماری هوشنگ سیحون به قرار زیر است:
    سال 1332- 1328 خورشدی: منزل و مطب دکتر فرهاد, تهران؛ منزل بابک, تهران؛ ساختمان پست فشار قوی؛ ساختمان اداری مرکز برق و انبارهای مربوط به تاسیسات برقی؛منزل سرلشکر فیروز؛تهران؛ دفتر خود معمار, تهران خوابگاه ها و پارکینگ های آنش نشانی؛ [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] , همدان.

    سال 1335-1332 خورشیدی: منزل شیبان, دروس؛ منزل محمدی, تپه امانیه؛ منزل مقدم, تپه امانیه؛ سازمان نقشه برداری کل کشور, تهران؛[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] , مشهد؛ کارخانه یخ سازی و ریسندگی کورس, جاده شهر ری؛ کارخانه کانادادرای]زمزم فعلی خیابان آزادی تهران؛ پرورشگاه کودکان, خیابان ولیعصر تهران؛ سینما آسیا, خیابان جمهوری تهران.

    سال 1340-1335 خورشیدی: سینما سانترال تهران؛ کارخانه کانادادرای آبادان؛ لابراتور عبیدی و شرکا جاده قدیم شمیران؛ منزل بشارت, الهیه؛ منزل فرازیان, زرگنده؛ منزل دکتر کاظمی, شمیران؛ منزل ابتهاج, زعفرانیه؛ مجموعه ویلاهای آقاسی پور, پاسداران؛ منزل هدایت, دروس؛ مجموعه ویلاهای ایپک چی, حصارک؛ کتابخانه مجلس شورای ملی با همکاری محسن فروغی, کیقباد ظفر بختیار و علی اکبر صادق, بهارستان؛[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ], نیشابور؛ آرامگاه کمال الملک, نیشابور.
    سال 1345-1340 خورشیدی: تجدید بنای آرامگاه فردوسی, توس؛ بناهای اطراف آرامگاه فردوسی, توس.
    سال 1350-1345 خورشیدی: منزل دولت آبادی, نیاوران؛ ساختمان مرکزی بانک سپه, تهران؛ منزل خود معمار, دروس؛ مجتمع آموزشی فرج, جاده ی آرامگاه (دانشگاه شریعتی فعلی) ؛ ضلع جدید ساختمان میثاقیه, تهران.
    سال 1350 خورشیدی به بعد: بازارچه میرچخماق, یزد؛ منزل خود معمار, در کلکان در راه شمشک
    او در سال*های پس از انقلاب در امریکا و کانادا زندگی گذراند و بیشتر به نقاشی پرداخت و آثار او در نمایشگاهی کنار آثار دالی و پیکاسو، به نمایش درآمد.
    وی در 5 خرداد سال 1393 بر اثر پارگی رگ قلب دارفانی را وداع گفت.
    مریم سیحون درباره مراسم تدفین پدرش به ایران وایر می*گوید: ایشان که در ونکوور کانادا فوت کردند، وصیت کرده*اند که در لس آنجلس دفن شوند.














    منبع: اتوود
    تصاوير پيوست شده تصاوير پيوست شده
    ویرایش توسط sara.Architect : ۱۲ ۱۰ -۱۳۹۳ در ساعت 13:59
    3 کاربر مقابل پست sara.Architect عزیز را پسندیده اند: mehrdad52,rezaazadi,SIAMAK-TORKASHVAN7

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 00:15 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو