سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

پروژه راه - درخواست راهنمایی

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9

موضوع: پروژه راه - درخواست راهنمایی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    بهمن -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    5
    پسندیده
    3
    مورد پسند: 3 بار در 2 پست
    میزان امتیاز
    290

    پروژه راه - درخواست راهنمایی

    سلام میشه راهنمایی کنید این پروفیل طولی که عکسش رو گذاشتم درست هست یا نه ؟ چون از نقطه 10 تا 24 خیلی شیبش زیاد شده، به نظرتون منطقیه؟ و اینکه خط پروژه ش رو چجوری باید رسم کنم؟

    اگه زوم کنید اعداد پروفیل واضح میشن

    ممنون میشم کمک کنید

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    6
    مورد پسند: 1 بار در 1 پست
    میزان امتیاز
    322
    سلام. نگفتی شیبش چند درصد شده و چه نوع راهی داری(اصلی،فرعی)؟ بسته به نوع راه، حداقل و حداکثر شیب هایی توی ایین نامه تعیین شده.شیبش رو حساب کن و با مقادیر مجاز مقایسه کن. اگه شیب زیاد باشه بهتره مسیر رو تغییر بدی. در کل شیب زیاد موجب بالارفتن عملیات خاکی میشه که مناسب نیست.
    کاربر مقابل پست silent عزیز را پسندیده است: admin

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,135 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1178
    نقل قول نوشته اصلی توسط dorsa_m نمایش پست ها
    سلام میشه راهنمایی کنید این پروفیل طولی که عکسش رو گذاشتم درست هست یا نه ؟ چون از نقطه 10 تا 24 خیلی شیبش زیاد شده، به نظرتون منطقیه؟ و اینکه خط پروژه ش رو چجوری باید رسم کنم؟

    اگه زوم کنید اعداد پروفیل واضح میشن

    ممنون میشم کمک
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]



    همکار محترم:
    سلام-
    موارد زیر را مشخص ودقیق جواب دهید تا راهکار درست داده شود:
    1-پروفیل طبیعی زمین شما -پانویس نقشه ندارد:فاصله ایستگاهها-کیلومتراژ-رقوم نقاط -مقیاس و....
    2-چیزی که من ظاهرا دیدم وحدس زدم.:برداشت شما از دوتپه یا صخره ویا راه طبیعی کوهستانی با در ه وخط القعری بین انهاست.
    3-لطف کنید :رقوم نقاط از سطح زیویید ا بدهید -یا لااقل اگر برداشت واحد کلاسی است.قرایت های تار رتیکول(قرایت جلو وعقب) -فاصله میخها-ومقیاس را بدهید. رقوم یا کد ارتفاعات نباشد چگونه میتوان شیب در صد را حسابکردو
    خط پروژه را رسم کرد؟.حداقل روی محور مختصات ساده رسم کن وفواصل افقی ودر محور y-y رقومیا ارتفاعات را هرچه قرایت کرده ای بنویس. نوع راه احداثی انتخابی را معلوم کن:شوسه-درجه2-روستایی ..مهم*:خط پروزه باید طوری رسم کنی : حتی المقدور احجام:پروفیله :خاکبرداری وخاکریزی بالانس باشند.-شیب طوری در نظر گرفته شود که : در زمستان لغزش وسرسره پیش نیاید. اینها محتاج مطالعه وکار درست است و حداقل اطلاعات بالا را نیاز دارد.
    4 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,mehrdad52,sara.Architect

  4. Top | #4


    تاریخ عضویت
    بهمن -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    5
    پسندیده
    3
    مورد پسند: 3 بار در 2 پست
    میزان امتیاز
    290
    یک قسمت صعودی از پروفیل از ایستگاه 10 دارای کد ارتفاعی 1593 تا ایستگاه 24 دارای کد ارتفاعی 1632 و به فاصله 10 سانتیمتر که 200 متر روی زمین میشه رو در نظر گرفتم شیبی که به دست میاد 19.5 است که خیلی شیب زیادیه...حداکثر شیب با توجه به سرعت طرح 6% میتونه باشه. لطفا راهنمایی کنید مشکل کارم کجاست که شیب پروفیل اینقدر زیاد شده؟ و اینکه باید چیکار کنم
    در ضمن راه اصلی است

  5. Top | #5


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,135 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1178
    نقل قول نوشته اصلی توسط dorsa_m نمایش پست ها
    یک قسمت صعودی از پروفیل از ایستگاه 10 دارای کد ارتفاعی 1593 تا ایستگاه 24 دارای کد ارتفاعی 1632 و به فاصله 10 سانتیمتر که 200 متر روی زمین میشه رو در نظر گرفتم شیبی که به دست میاد 19.5 است که خیلی شیب زیادیه...حداکثر شیب با توجه به سرعت طرح 6% میتونه باشه. لطفا راهنمایی کنید مشکل کارم کجاست که شیب پروفیل اینقدر زیاد شده؟ و اینکه باید چیکار کنم
    در ضمن راه اصلی است


    ​همکار عزیز اینترنت در برخی نقاط قطع ووصل طولانی میشود. مال من 3روز است قطع است اکنون هم معلوم نیست فردا فطع میشود یا وصل؟!. اگر عادی شد تا حد امکان در خدمتم .واگر از من خبری ندیدی مجبورم دوباره تا conection در انتظار باشم.مودم من اشکال بدی پیدا کرده.

  6. Top | #6


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,135 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1178
    نقل قول نوشته اصلی توسط dorsa_m نمایش پست ها
    یک قسمت صعودی از پروفیل از ایستگاه 10 دارای کد ارتفاعی 1593 تا ایستگاه 24 دارای کد ارتفاعی 1632 و به فاصله 10 سانتیمتر که 200 متر روی زمین میشه رو در نظر گرفتم شیبی که به دست میاد 19.5 است که خیلی شیب زیادیه...حداکثر شیب با توجه به سرعت طرح 6% میتونه باشه. لطفا راهنمایی کنید مشکل کارم کجاست که شیب پروفیل اینقدر زیاد شده؟ و اینکه باید چیکار کنم
    در ضمن راه اصلی است
    همکار محترم -سلام:نکات زیر را دقیق مطالعه کنید:
    الف-فقط رقوم دو نقطه را داده اید مجبورم براساس انها تخمین بزنم:با اطلاعات جزیی بالا قطعه 10 تا 24 را تشریح می کنم بقیه مانند همین هاست.:
    1-مقیاس طولی پروفیل:را 1/2000گرفته اید بر اساس 200متر 10 سانت که گفته اید. در راهسازی مقیاس ارتفاعات معمول بود 1/10 مقیاس طول -یعنی 1/200 -اما بنظر من :1/50یا 1/20 بگیر چون واضحتر مشاهده می شود.اما از اطلاعات مختصرتان میتوان موارد ذیل را براساس تجربه حدس زد:
    1632-1593=39سانت که رند کنم به:40 سانت-پس در 200متر 40 سانت اختلاف کد داریم وشیب پروفیل طبیعی زمین در این قطعه200متری راه 40 بخش بر200 میشود 20:ودر 100متر می شود 10 درصد :ودر 10متر :1- یعنی 20 یا19.5سانت شما. اما شیب مطلوب ما 4-6 در صد است که من5 در صد را حداکثر توصیه می کنم.شما 14 ایستگاه دارید فاصله هر دو میخ را هم نداده اید که من 14 تا15 متر براورد کردم. شیب مورد نظر ما در هر 10متر حداکثر :0.5 سانت باید گرفته شود.در 100متر می شود :5 سانت ودر 200متر :10 سانت.
    2-خط پروژه بنظر من باید به 1/4 شیب خط زمین نزول یابد در هر 10متر. در بین هردو ایستگاه که بنظرم 14 تا15 متر گرفته ای -اختاف رقوم خط پروزه را : 5 تا 7 میلیمتر حفظ کن.رسم خط پروژه قرمز ومقایسه با خط سیاه زمین مقادیر خاکبرداری ویا خاکریز را نشان می دهد.
    3-دو محور x,y بگیرید.-روی محور طولها x:با مقیاس 1/2000 پروفیل طولی رسم شود. وروی محور عرضها : 1/200 یا1/50 رقومها را ببرید.
    4-خط قرمز رنگ پروژه را project line - از ایستگاه 10 شروع (منطبق بران) و از ایستگاه 24 -10 سانت با مقیاس پایین بیا-این نقطه را به نقطه 10 وصل کن-این مثلث حجم خاکبرداری شماست که باید خاک انرا در خط القعر بین 24 و28 خالی کنید.-v=200x.3/2=30مترمکعب خاکبرداری.
    5-از ایستگاه 24 تا 28 با همین شیب 5درصد بهم وصل کن واز 28 تا 36 عملیات بالا تکرار شود. در همه جا شیب 5در صد است.رقوم خط پروزه.
    6*- در خط پروزه حداقل 15 تا 20 مورد مهم است. مهمترین مورد بالانس کردن خاکبرداری وخاکریزی تا حد امکان است. ودیگر اینکه راه نباید یکنواخت ومستقیم باشد راننده خواب الود ومات به جاده می شود وخطر تصادف ومرگ بالا میرود.لذا در بسیاری نقاط معمول مشاوران شکست هایی ملایم به خط پروزه می دهند تا یکنواختی از بین برود. مسیله اقتصادمهم است در انتخاب واریانت.
    7*=دک پانویس برای نقشه اتان لازم است.چهار خط موای با فاصله از هم زیر نقشه رسم ودر اولی رقوم خط پروزه -بعدی:رقوم خط زمین یا پروفیل طولی-در سومی کیلو متراز وشماره ایستگاهها-ودر چهارمی :شیب در صد بین ایستگاهها - ایستگاهها را معمولا یکسان می گیرند مگر در ذوعوارض واختلاف رقومهای ناگهانی زمین وجاهایی که :قرایت دوربین نیاز به نقلط کمکی دارد. روی خطهای عمودی جدول رقمها را مایل بنویسید.
    8-امروز شانس اوردم اینترنت قطع نشد. پهنای باند در مشهد در ساعاتی از روز جوابگوی ترافیک نیست. مگر وایمکس داشته باشی.-موفق وموید باشید. در مورد ساخت زیر سازی در بخش راهسازی سایت خودمان بروید هم مقاله های من هست هم استادان وهمکاران بسیار بهتر از من.
    ویرایش توسط SIAMAK-TORKASHVAN7 : ۲۸ ۰۴ -۱۳۹۳ در ساعت 15:37
    7 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,dorsa_m,engineer7,mehrdad52,sara.Architect,xoni

  7. Top | #7


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۳۹۲
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    28
    پسندیده
    54
    مورد پسند: 104 بار در 21 پست
    میزان امتیاز
    344
    سلام دوستان، من الان ایستگاه گذاری رو انجام دادم و کیلومتراژ و ارتفاع رو بدست آوردم. فاصله ی ایستگاه ها در مسیرهای مستقیم 50 متر و در قوس ها 20 متر هستش. مقیاس نقشه هم 1به2000 هست. تعداد ایستگاه ها 65 تا شده!
    روی پروفیل طولی، فاصله ی هر ایستگاه با مقیاس 1/2000 ، 2/5 سانتیمتر و در قوس ها 1 سانتیمتر میشه که با این حساب تقریبا به کاغذی به طول 120 سانتیمتر احتیاج دارم!!!!
    آیا واقعا همچین چیزی عادیه؟ این روندی که رفتم درسته؟؟

  8. Top | #8


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,135 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1178
    نقل قول نوشته اصلی توسط engineer7 نمایش پست ها
    سلام دوستان، من الان ایستگاه گذاری رو انجام دادم و کیلومتراژ و ارتفاع رو بدست آوردم. فاصله ی ایستگاه ها در مسیرهای مستقیم 50 متر و در قوس ها 20 متر هستش. مقیاس نقشه هم 1به2000 هست. تعداد ایستگاه ها 65 تا شده!
    روی پروفیل طولی، فاصله ی هر ایستگاه با مقیاس 1/2000 ، 2/5 سانتیمتر و در قوس ها 1 سانتیمتر میشه که با این حساب تقریبا به کاغذی به طول 120 سانتیمتر احتیاج دارم!!!!
    آیا واقعا همچین چیزی عادیه؟ این روندی که رفتم درسته؟؟

    با سلام: به ان مواردی که ان دوست فقط با گذاردن تعدادی نقطه در لینک بدون مشخصات فنی گذاشت وپاسخهای داده شده مجدد نگاه کنید. اگر منظور ان پروفیل :dorsa است که جواب دادم. اگر مورد خودتان وپروژه دیگر است:
    1-ما حتی پروژه های خطوط انتقال اب وفاضلاب را در عمق وتونل ویا ترانشه های سطحی با وجود مسیرهای کم انها در مقابل راهسازی عمده برای وضوح ودیدن عوارض بهتر در شیت های :A2 ,A3 رسم می کردیم(پروفیل ها ی طولی وعرضی وقوسها) .
    2- یک طول کلی را فرض در سه قطعه :1و2و3 وهرکدام اگر فرض مانند بالا در پیکه های 50متری اسیتگاه می شد-وهر کیلومتر 20 ایستگاه 50 متری -کلیه کار 3 کیلومتری را در سه شیت :A2 یا:4SHEET:A3:از کیلمتر یا ایستگاه اول:0.000 تا 0.050 و 0.0100و 0.0150 و....تقسیم می کردیم که سه شیت :A2یا 4 شیت:A3 والبته حمل 3 تا برگ نقشه تا خورده ویا در یک پوشه انقدرها هم سنگین نیست!.
    3- من جدول استاندارد شیت های برش کاغذ موجود در بازار را برحسب ضریب برش از A4می دهم. می توانید شیت ها را زون بندی کنید برحسب کلومتراژ مسیرها-همانطورکه مشاوران در گزارشات خود قطعات را بصورت تفکیکی به گزارش الصاق می کنند.
    وحالت پوشه گزارش دارد. ضمنا -هرچه مقیاس بزرگتر انتخاب شود عوارض و تغیرات شکست خطوط بخصوص در ابتدا وانتهای قوسهای :افقی-قائم وکولوتوئید ها غیر واضحتر خواهند شد. در ضمن علیرغم عدم توضیح شفاف وتشریحی -من مشکلی در روش شما حس نکردم-روند کار عادی ومعمول بنظر می اید در پروفیل برداری. ومسلم است مسیرهای یک راه حتی ساده فرض شوسه روستایی هم با حداقل 10 تا 20 کیلومتر -در یک شیت جا نمی شود ونیاز به قطعه بندی دارد.در 4 تا5 شیت نقشه پروفیله وحتی جزییات جداگانه قوسها(راس-زاویه-شعاع و...VERTEX-ANGEL-RADIUS.....).
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    ویرایش توسط SIAMAK-TORKASHVAN7 : ۰۶ ۰۱ -۱۳۹۴ در ساعت 19:30
    5 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,engineer7,mehrdad52,sara.Architect,xoni

  9. Top | #9


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۳۹۲
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    28
    پسندیده
    54
    مورد پسند: 104 بار در 21 پست
    میزان امتیاز
    344
    متوجه شدم ممنون

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 12:14 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو