آیا همیشه برای هر خطایی راهی هست ؟!!
در رانندگی در هر صد متر یک خطر مرگ وجود دارد !!
خودروی شما چه یک سواری سبک و کوچک باشد و چه یک خودروی فوق العاده و گران قیمت .براحتی می تواند از کار بیفتد ،مجموعه ی گیر بکس و انتقال قدرت به هر نحوی دچار آسیب شود و حتی موتور خودروی شما میتواند منهدم گردد.!!
اما شما میتوانید خودرو را حتی در سرعت بالا هم کنترل و در گوشه ای متوقف سازید . همه ی اینها تا راه افتادن مجدد خودرو مشمول دو مورد است .کمی اتلاف وقت و مقداری هزینه مالی !

اما داستان در سیستم تعلیق و چرخ ها کاملاً متفاوت است .نقص در این قسمت از خودرو می تواند با هیچ هزینه ای جبران نگردد !
شاید با بروز اشکال در موتور ، شما خودرو را متوقف سازید ! اما با بروز اشکال در چرخ ها ،این خودرو است که می تواند شما را برای همیشه متوقف سازد!!
حقیقت تلخ و کابوس تاسف باری که هر روز در جاده های سراسر جهان به واقعیت بدل می گردد.
همانگونه که برای بسیاری از خطا ها ممکن است راهی وجود داشته باشد برای برخی خطاها هیچ راه جبرانی وجود ندارد .!
دقت در نگهداری سیستم تعلیق اتومبیل و علل خصوص چرخ ها ،با زندگی شما پیوند ی عمیق دارد .
پس با کمی وقت گذاشتن و مقداری هزینه مالی می توان از وقوع فاجعه جلوگیری کرد .
هر چند به ظاهر لاستیک ،فاکتور مهم و اصلی در بروز حادثه های رانندگی به شمار می آید اما در شرایط مختلف رانندگی همچون : کیفیت جاده ای که در آن رانندگی می کنیم ، شرایط جوی و آب و هوایی منطقه ،هندلینگ، ترمز های ناگهانی و شدید ،سرعت و عبور از پیچ های تند ، وزن خودرو با سرنشین و بار اضافه ،برخورد چرخ بااجسام و حتی در تصادفات ،([تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]) نقش بسیار مهمی را در واکنش خودرو به اختلال ایجاد شده و عکس العمل راننده در مواجهه با آن ، به عهده دارد .
دقت کنید که لاستیک رینگ را در خود جای نداده و این رینگ است که لاستیک را در خود محفوظ دارد .
به یاد داشته باشید که سیستم انتقال قدرت در نهایت ،حرکت را به رینگ منتقل می کند نه مستقیما به لاستیک !
بهترین لاستیک های موجود در دنیا نیز گاه در شرایط ناباورانه ترکیده اند و به هر حال عمر هر لاستیکی هر لحظه و با کمی اغماض در مدتی مشخص به پایان می رسد .اما آنچه که در این لحظه ی بسیار خطرناک نقطه اتکاء خودروست تا او را از انحراف و واژگونی نجات دهد – پس از سرعت مطمئنه ، [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] ی شما ست !!
معمولا” لاستیک پس از ترکیدن از چرخ جدا می شود و رینگ مستقیم و با یک شوک خاص با سطح جاده برخورد می نماید ،ممکن است یک رینگ معمولی بلافاصله پس از برخورد کاملا” تغییر فرم داده و به اصطلاح (لوله) شود که نتیجه آن واژگونی خودرو میباشد .به همین دلیل است که خودروسازان نامی از رینگ های آلومینیم در محصولات تولیدی خود استفاده می کنند
زیرا رینگ های آلومینیم :
با تکنولوژی بالایی طراحی می شوند .
با پیشرفته ترین سیستم ها و دستگاههای موجود ریخته گری و ماشین کاری میشوند .
با دقتی فرا تصور کنترل و تست می گردند .
سبکی ، استحکام و بالانس دقیق آ نها ، موجب پایداری بهتر خودرو در همه شرایط رانندگی و کاهش مصرف سوخت می گردد.
و نکته ی ظریف آنکه: خودروی شما هر چه که باشد با رینگ های آلومینیوم زیبا تر خواهد بود!
باور کنید در لحظه های حساس ، بسیاری از رانندگان واکنش درست را در مواجهه با حادثه از خود نشان داده اند ، اما چرخ ها نتوانسته اندکه با تدبیر و مهارت راننده هماهنگ شوند و نتیجه آن آمارها و تصاویر دلخراشی است که به دست ما می رسد تا شاید از خود بپرسیم که چگونه صدرنشین کابوس تصادفات در جهان قرار گرفته ایم .
با مرگ تقریبی یک نفردرهربیست وچهاردقیقه،هرسال یک زلزله بم ، آرام و بی صدا در جاده های ایران به وقوع می پیوندد.
هنگام رانندگی : تکیه جان بر تن است و تکیه تن بر خودرو و تکیه خودرو بر چرخ ها !
پس اغراق نیست اگر چرخ ها را تکیه گاه جان و مال بدانیم .!!