سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

طرح یک مسیله مهندسی هیدرولیک و مکانیک سیالات

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6

موضوع: طرح یک مسیله مهندسی هیدرولیک و مکانیک سیالات

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    370
    پسندیده
    693
    مورد پسند: 1,134 بار در 353 پست
    میزان امتیاز
    1307

    Lightbulb طرح یک مسیله مهندسی هیدرولیک و مکانیک سیالات

    دوستان با سلام : معمولا در اخبار غرق کشتی ها را بعلل مختلف می شنوید. فرض کنید یکی از همین کشتی ها یا لنج ها در اثر برخورد به صخره زیر ابی در غرق ودر عمق 50 متری کف دریا قرار گرفته است. ودر ان محل هیچ گونه امکان استفاده از جراثقال دریایی(کشتی های دکل جراثقال)نیست. فقط یدک کش برای بکسل هست .ولی امکان وقتی است که کشتی یا لنج غرق شده را اول به سطح اب بیاوریم. شما بعنوان یک مهندس سازه یا مکانیک یا یک فرد فنی: ساده ترین وکم هزینه ترین راه را چگونه انتخاب می کنید.؟ . فرض کنید کشتی کوچک 2400 تن وزن دارد.

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    370
    پسندیده
    693
    مورد پسند: 1,134 بار در 353 پست
    میزان امتیاز
    1307
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad52 نمایش پست ها
    باسلام خدمت مهندس تركاشوند
    به نظر بنده حقير استفاده از نيروي رانش به بالاي سيال كه معمولابا قطعه قطعه نمودن كشتي درحدممكن وكمك گرفتن از يدك كش كه درنتيج وزن مخصوص كم شده وبسمت شناور شدن قطعه ميل نمايد.

    ​دوست عزیزم -سلام: قرار است کشتی را سالم بیرون اوریم. قطعه -قطعه کردن ان هم هزینه دارد وهم دیگر ارزشی ندارد.هزینه از خرید یک کشتی نو بیشتر می شود.

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    خرداد -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    3
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    478

    پاسخ

    با سلام
    فكر كنم اگر بشكه هايي را به زير آب ببريم و بشكه ها را در درون مخزن كشتي يا قسمت بار لنج قرار دهيم و در نهايت بشكه ها را با هوا پر كنيم كه سبب بالا آوردن كشتي يا لنج مي گردد
    ( بهتر است بار هاي كشتي يا لنج تخليه گردد).

  4. Top | #4


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    370
    پسندیده
    693
    مورد پسند: 1,134 بار در 353 پست
    میزان امتیاز
    1307
    نقل قول نوشته اصلی توسط miladtt نمایش پست ها
    با سلام
    فكر كنم اگر بشكه هايي را به زير آب ببريم و بشكه ها را در درون مخزن كشتي يا قسمت بار لنج قرار دهيم و در نهايت بشكه ها را با هوا پر كنيم كه سبب بالا آوردن كشتي يا لنج مي گردد
    ( بهتر است بار هاي كشتي يا لنج تخليه گردد).

    با سلام- دوست عزیز به جواب بسیار نزدیک هستید.اما انتظار میرود نظریه خود را با محاسبات ودلایل مهندسی ارایه فرمایید بهر حال این انتظاری است که جامعه ومهندسین از یک مهندس دارند. مثلا ابعاد ستونی می دهید همکاران شما دلیل محاسباتی می خواهند.ما هم معما طرح نکردیم .مسیله مهندسی هیدرولیک است. فرض کنید انجا هستید وهمه منتظر دستور ومحاسبات شما. وسایل مثل بشکه وکابل وغیره هم در انبارکشتیهای کمکی فراوان.

  5. Top | #5


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    370
    پسندیده
    693
    مورد پسند: 1,134 بار در 353 پست
    میزان امتیاز
    1307
    نقل قول نوشته اصلی توسط miladtt نمایش پست ها
    با سلام
    فكر كنم اگر بشكه هايي را به زير آب ببريم و بشكه ها را در درون مخزن كشتي يا قسمت بار لنج قرار دهيم و در نهايت بشكه ها را با هوا پر كنيم كه سبب بالا آوردن كشتي يا لنج مي گردد
    ( بهتر است بار هاي كشتي يا لنج تخليه گردد).


    با سلام: فکر کنم با توجه به چند روز گذشت زمان -کافی باشد-ودر مورد پاسخ:
    این کشتی سوراخ وغرق شده ولذا سالم بود وارزش داشت بیرون اورده شود. مثل تایتانیک بخش اعظم بدنه خرد نشده بود. یکسری محفظه هایی استوانه ای مجوف هست کهدر بار اندازها ویدک کش ها فراوان است.دیده اید گاه حتی اینها را بعنوان گوی های نشانه چند تایی ویا زنجیری در سطح اب شناور می کنند.منظور هست -نیاز به ساخت نیست.در ابعاد مختلف.یکی ازاین محفظه ها (یا بقول شما بشکه هم می تواند با ابعاد نقشه بدهید می سازند برای این گفتم از نظر کلی نزدیک شده اید) به قطر 5 تا5.5 متر وطول 10 تا 11متر(ابعاد این استوانه ها در این حدود است ووزن خالص انها 50 تن است.وحجمشان 250 متر مکعب. البته شما می توانید محاسبه کنید واستوانه را بهر رقم بسازید من اینها را اماده در سالها قبل در خلیج فارس دیده بودم ولذا از انها استفاده کردم. پس وزن اب هم حجم انها در غوطه وری میشود:250 تن.اما وزن سبک شدن در جابجایی نیروی رانش ارشمیدسی:یا نیروی بلابری می شود 200تن=50-250 .
    1 - اول محفظه یا استوانه را در اتصال فلنجی ان اب بند می کنیم با واتر استاپ وبعد استک های استوانه ها که در اطراف عرض کشتی غرق کرده ایم ز اب پر کرده وانها را در اطراف کشتی غرق می کنیم. 2- چند غواص پاین می روند و چند زنجیر یا کلبل بانها می دهیم که برحتی در اب فرو میروند وبعد غواصان با کندن گل ولای زیر کشتی بصورت تونل مانند ای کابلها را درزیر عرض قرارمی دهند. کابلها یا زنجیرها را در هر دو طرف عرض کشتی به د ستک های استوانه های غرق شده می بندیم.قلاب اتصال دارند. 3-بکمک کمپرسور هوا را با فشار داخل استوانه هامی کنیم تا اب انه تخلیه شود .فشار ستون اب در عمق 50 متر :
    50/10+1=6 اتمسفر یا بار است.پس کافی است هوا را با فشار 6 تا7 اتمسفردر جهتsafty factor7 گرفتم .وارد استوانه کنیم اب تخلیه ونیرویرانش تخلیه وسبک شدن استوانه ها رو به بالا می خواهد انها را به سطح بیاورد.: ما 2400 تن وزن کشتی داشتیم حدود :12ضربدر 200 تن می شود 2400تن.پس 12 استوانه نیاز است. اینها با خود کشتی را به سطح اورده وشناور نگه می دارند .یدک کش را بکسل کرده وبعد استوانه های خط نشانه دریایی را به بار انداز پس می دهیم.
    (
    2 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: boushehromran,mehrdad52

  6. Top | #6


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    پایه نظام مهندسي
    2نظارن و اجرا
    نوشته ها
    239
    پسندیده
    711
    مورد پسند: 793 بار در 208 پست
    میزان امتیاز
    1109
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    براي موفقيت با كساني همراه شويد كه ماموريتي مشابه شمادارند...

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 16:40 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو