سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

آخرین اخبار نظام وظیفه در سال 91

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: آخرین اخبار نظام وظیفه در سال 91

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    مدير کـل سايت
    محل سکونت
    بوشهر
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران سازه
    پایه نظام مهندسي
    1نظارت و اجرا
    نوشته ها
    2,137
    پسندیده
    3,215
    مورد پسند: 2,266 بار در 951 پست
    میزان امتیاز
    3780

    آخرین اخبار نظام وظیفه در سال 91

    سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا اعلام کرد: مدت خدمت دوره ضرورت برای مشمولانی که از فروردین سال ۱۳۹۱ به خدمت اعزام می*شوند ۲۱ ماه است.

    به گزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا در خصوص مدت خدمت دوره ضرورت در سال ۱۳۹۱ اعلام کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح مدت خدمت دوره ضرورت برای مشمولانی که از فروردین ماه سال ۱۳۹۱ به خدمت اعزام می*شوند به نسبت مدت قانونی آن که ۲۴ ماه بوده حسب مورد کاهش یافته است.

    طبق آخرین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح مدت خدمت دوره ضرورت برای کارکنان وظیفه درنیروهای مسلح و یگان*های حفاظت ۲۱ ماه و این مدت برای کارکنان وظیفه مامور به دستگاه*های غیرنظامی به جز یگان حفاظت ۲۴ ماه است و همچنین مدت خدمت کارکنان وظیفه در مناطق جنگی و امنیتی درگیر ۱۸ ماه و برای کارکنان وظیفه غیربومی در مناطق امنیتی غیردرگیر و مناطق عملیاتی و مناطق محروم و بد آب و هوا ۱۹ ماه است.

    به گزارش ایسنا، سربازانی که در سال ۹۰ و قبل ازآن به خدمت اعزام شده*اند، مدت خدمت آنان برابر مقررات سابق (مناطق عادی ۱۸ماه، مناطق جنگی و عملیاتی ۱۶ ماه، مناطق محروم و بدآب وهوا ۱۷ ماه ) است.


    توقف اجرای معافیت سه برادری



    طبق اعلام سازمان وظیفه عمومی، معافیت سه*برادری از ابتدای سال جاری متوقف شد.

    به گزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا اعلام کرد: معافیت سه برادری (بعنی معافیت یک فرزند از خانواده*ای که سه فرزند آن خدمت کرده) از سال ۱۳۸۸برابر مصوبات و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به مرحله اجرا درآمد و تا پایان سال ۱۳۹۰ نیز استمرار داشت اما اجرای این معافیت از اول فروردین ماه ۹۱ متوقف شده است.

    سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا به درخواست کلیه مشمولان که تا پایان سال ۹۰ واجد شرایط این معافیت بوده و درخواست خود را تا ۲۹ اسفند ماه سال ۹۰ از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به ثبت رسانیده باشند، رسیدگی خواهد شد.



    تغییرسن مشمولیت در قانون جدیدوظیفه عمومی



    سرهنگ رحمان علیدوست” معاون احضارو اعزام این سازمان در خصوص مهلت معرفی مشمولان برای تعیین تکلیف وضعیت مشمولیت و سن مشمولیت در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی بیان داشت: برابر قانون جدید، هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که طی آن ماه به سن هجده سال تمام می*رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی می*باشد که می*بایست برای تعیین وضعیت مشمولیت خویش به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه نماید بعنوان مثال مشمول متولد ۱۵/۳/۷۳ از تاریخ ۰۱/۰۳/۹۱ وارد سن مشمولیت می گردد.

    سرهنگ علیدوست مهلت معرفی مشمولان با توجه به مدرک تحصیلی*شان را اینگونه شرح داد: مشمولانی که قبل از سن مشمولیت فارغ التحصیل شده ،انصراف داده ، ترک تحصیل نموده و یا اخراج شده پس از رسیدن به ۱۸سال تمام حداکثر۶ماه فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خویش را مشخص نمایندو همچنین مشمولانی که پس از ورود به سن مشمولیت(۱۸سال تمام) فارغ التحصیل شده ، انصراف داده ، ترک تحصیل نموده ویا اخراج شده اند از تاریخ فراغت ،انصراف ، ترک تحصیل و یا اخراج حداکثر بمدت یکسال فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خویش را مشخص نمایند.
    وی افزود:مشمولانی که از ۲۲/۰۲/۹۰به بعددر مقاطع دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند از تاریخ فراغت از تحصیل یکسال مهلت دارند تا نسبت به معرفی خود اقدام نمایندو همچنین مشمولانی که از تاریخ۲۲/۴/۹۰به بعد از تحصیل در مقاطع دانشگاهی انصراف داده یا ترک تحصیل نموده و یا اخراج شده اند از تاریخ وقوع ، یکسال مهلت دارند تاخودرا برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ، معرفی نمایند


    جزئیات خرید و معافیتهای خدمت سربازی


    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات معافیت*های خدمت سربازی در قانون جدید را تشریح کرد که بر اساس یکی از بندهای آن اگر مشمولی تا سه ماه غیبت داشته باشد سه ماه اضافه خدمت و اگر تا یکسال غیبت داشته باشد ۶ ماه اضافه خدمت خواهد داشت.

    به گزارش خبرنگار مهر، سردار موسی کمالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: قانون جدید خدمت وظیفه عمومی پس از کش و قوس*های فراوان سرانجام در تاریخ ۲۲ آبان امسال تصویب و دوم آذر به تایید شورای نگهبان رسید. ریاست جمهوری نیز در تاریخ ۲۲ آذر آن را به نیروهای مسلح ابلاغ کرد. همان زمان ما قول دادیم به زودی این قانون را اجرایی کنیم که بعد از بررسی*های لازم ۱۰ بهمن ماه امسال برای اجرا ابلاغ شد. براساس ماده ۵۳، این قانون از تاریخ تصویب لازم*الاجرا شده بود که ستاد کل نیروهای مسلح نیز از آن تاریخ آن را لازم*الاجرا دانست.

    وی افزود: نظریه*های مختلفی درباره قانون جدید مطرح شد که برخی افراد بدون توجه به مزایای این قانون نسبت به قانون قبلی فقط به مشکلات موجود در آن پرداختند. در قانون جدید اگر مشمولی تا سه ماه غیبت داشته باشد سه ماه اضافه خدمت و اگر تا یک سال غیبت داشته باشد ۶ ماه اضافه خدمت خواهد داشت. افرادی که بالاتر از یکسال غیبت داشته باشند علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت به مراجع قضایی نیز معرفی می*شوند. البته پیش از این اعلام کردیم مشمولان غایبی که تا سوم خرداد سال ۹۱ خودشان را برای خدمت معرفی کنند از هر مجازاتی معاف بوده و نه تنها اضافه خدمت نخواهند داشت بلکه به دادگاه نیز معرفی نمی*شوند. به همین دلیل به جوانان توصیه می*کنیم از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

    سردار کمالی ادامه داد: با قانون جدید دو سوم اضافه خدمت انضباطی کلیه کارکنان وظیفه شاغل در نیروهای مسلح که تا تاریخ ۲۲ بهمن سال ۹۰ تنبیه شده*اند بخشیده شده است. همچنین شرط پذیرش دانشجو و صدور معافیت از طریق کنکور در این قانون برداشته شد و برای دانشگاه*هایی که بدون کنکور دانشجو پذیرش می*کنند مانند دانشگاه پیام نور و دانشگاههای آزاد مناطق کیش و قشم معافیت تحصیلی صادر می*شود.

    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از فرزندان مادران فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از خدمت سربازی معاف شدند. خانواده*های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سه دختر و یک پسر دارند پسر از خدمت سربازی معاف می*شود.

    وی افزود: مشمولان دارای فرزند معلول از خدمت سربازی معاف شدند. معلولیت فرزند را سازمان بهزیستی باید تایید کند. مشمولانی که با زنان معلول ازدواج کنند ۵ سال معافیت موقت دریافت می*کنند. بعد از ۵ سال اگر ازدواج آنها استمرار داشته باشد معافیت ۵ ساله به معافیت دایم تغییر پیدا می*کند. مشمولی که همسرش فوت کرده و فرزند صغیر دارد در صورتی که ازدواج نکرده باشد از خدمت سربازی معاف است. البته او بعد از گرفتن معافیت می*تواند ازدواج کند.

    سردار کمالی ادامه داد: یگانه مراقب و نگه دار پدر نیازمند مراقبت با هر سنی از خدمت سربازی معاف است. شرط تعیین تکلیف خدمت سربازی برای ثبت اموال نیز در دفاتر اسناد رسمی برداشته شد. همچنین یکی از فرزندان پسر سربازی که در طول خدمت سربازی فوت کرده است یا در صورت نداشتن فرزند یکی از برادرانش از خدمت معاف می*شود.

    وی تاکید کرد: کلیه فرزندان شهدا و مفقودالاثرا از خدمت سربازی معاف شدند. همچنین به ازای هر شهید، آزاده با ۱۴ ماه اسارت، جانباز با ۲۵ درصد و مفقودالاثر فاقد فرزند یک برادر معاف می*شود. یک فرزندخوانده قانونی جانبازی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به واسطه جانبازی صاحب فرزند نمی*شود از خدمت معاف می*شود.

    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سن جدید مشمولان در قانون جدید گفت: کلیه مشمولین وظیفه به جای سن ۱۸ سالگی در ماه تولد سالی که به سن ۱۹ سالگی (۱۸ سال تمام) می*رسند برای خدمت فراخوانی می*شوند و افراد زیر دیپلم ۶ ماه فرصت دارند خود را معرفی کنند تا دچار غیبت نشوند. همچنین کلیه مشمولین دیپلم و بالاتر یک سال فرصت دارند تا خود را برای انجام خدمت معرفی کنند. همچنین به دانشجویان انصرافی دانشگاه**ها و موسسات آموزش عالی کشور برای یک بار قبل از انجام خدمت سربازی اجازه ادامه تحصیل داده شده است.

    وی افزود: به مشمولین متعهد دستگاه*های غیرنظامی که تاکنون بعد از انجام تعهد کارت معافیت دریافت می*کردند از این به بعد کارت پایان خدمت داده می*شود. هزینه دریافت کارت معافیت برای این افراد از ۷۵ هزار تا یک میلیون تومان بود.

    سردار کمالی با اشاره به راه اندازی دفتر مشاوره در تمام مراکز و پادگان*های آموزشی و یگان*ها خاطرنشان کرد: این دفاتر برای مشاوره و کمک به سربازان و ارتباط با خانواده آنان تشکیل شده است. همچنین به منظور ارتقاء منزلت و بهینه سازی اوقات فراغت کارکنان وظیفه باید زمینه های استمرار *آموزش*های نظامی، عقیدتی، سیاسی، خدماتی، فنی و حرفه*ای و سوادآموزی همزمان با خدمت فراهم شود. سربازان باید در دولت دوره آموزش نظامی و تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرند و متناسب با تحصیلات، آموزش، مهارت و توانایی رسته بندی و به کارگیری شوند.

    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به شرایط جدید معافیت*های پزشکی نیز گفت: برخی خانواده*ها اعلام می*کردند که فرزندشان دارای بیماری است که این موضوع از سوی شورای پزشکی رد می*شد به همین خاطر براساس قانون جدید نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی شورایی از پزشکان متخصص را تشکیل می*دهند تا به این درخواست*ها به صورت تخصصی رسیدگی شود. همچنین در قانون قبلی برای نظر شورای پزشکی حق اعتراض وجود نداشت اما در این قانون به مشمولان حق اعتراض داده شده است.

    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در تکذیب خبر خرید خدمت سربازی گفت: سربازان یتیم، متاهل و دارای مشکلات خانوادگی در محل سکونت*شان دوره خدمت سربازی را می*گذرانند.

    سردار موسی کمالی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره طرح آمایش سرزمینی سربازان اظهار داشت: آمایش سرزمینی سربازان با توجه به تهدیدات، ماموریت*های سازمان*ها و مسایل و مشکلات سربازان اجرا می شود. نیروی انتظامی، ارتش و سپاه پاسداران این طرح را آغاز کردند که پلیس و نیروی مقاومت بسیج در این ارتباط هیچ مشکلی ندارند.

    وی افزود: البته برای اجرای این طرح محدودیت*هایی نیز وجود دارد اما سربازان یتیم و متاهل در محل سکونت خود دوره خدمت سربازی را می گذرانند و به فرماندهان یگان*ها اعلام کرده*ایم با سربازانی که دارای مشکلات خانوادگی هستند برای به کارگیری آنان در محل سکونت*شان همکاری کنند.

    سردار کمالی با تکذیب خبر خرید خدمت سربازی گفت: جوانان به این شایعات که برخی سایت*ها و نشریات زرد هر از گاهی به آن دامن می*زنند توجه نکنند زیرا طرحی به عنوان خرید خدمت سربازی نداریم.

    وی گفت: ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز مشمول قانون جدید خدمت سربازی می*شوند البته در این قانون پیش*بینی شده به جای حضور مشمولان در تهران و پیگیری کارشان به نمایندگی*های خارج از کشور مراجعه کنند. همچنین براساس قوانین گذشته افرادی که تا پایان سال ۸۲ از کشور خارج شده*اند می*توانند درخواست خرید خدمت سربازی بدهند. افرادی که تا شهریور سال ۸۵ مشغول به تحصیل در خارج از کشور بودند نیز می*توانند مانند قبل به کشور تردد کنند.

    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره مشکل خروج از کشور ورزشکاران و نخبه*های علمی نیز اظهار داشت: افراد برای شرکت مسابقات ورزشی آسیایی، جهانی و المپیک و همچنین نخبه*های علمی برای تحصیل و شرکت در مسابقات علمی هیچ مشکلی برای خروج از کشور ندارند.

    وی درباره آخرین وضعیت سربازان فراری نیز گفت: مجازات سربازانی که تا پایان سال ۸۶ فرار کرده بودند لغو و آنها عفو شدند. همچنین برای سربازان فراری بعد از این تاریخ قرار شد پرونده آنان به دادگاه فرستاده شده تا در این زمینه تصمیم قضایی گرفته شود.

    سردار کمالی درباره افزایش حقوق سربازان نیز گفت: این موضوع در حال بررسی است و باید منتظر ماند و دید بودجه اجازه افزایش حقوق سربازان را می دهد یا خیر. البته قطعاً سال آینده شاهد افزایش حقوق سربازان خواهیم بود.

    وی در پایان درباره کمبود سرباز در یگان*های مورد نیاز نیز گفت: در این زمینه هیچ کمبودی وجود ندارد و اخبار منتشره در این زمینه دروغ است. تعداد مشمولانی که غیبت کرده*اند نیز کمتر از سه درصد می*باشد که این نشان دهنده این موضوع است که جوانان به خدمت سربازی علاقه دارند.


    ستاد کل نیروهای مسلح شرایط بخشش اضافه خدمت سربازان را اعلام کرد

    مهر: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح شرایط بخشش اضافه خدمت سربازان را اعلام کرد.

    سردار موسی کمالی اعلام کرد: بر اساس دستور سردارسرلشگر بسیجی سید حسن فیروزآبادی ، مشمولانی که به دلایل مختلف تاکنون موفق به گذراندن دوره مقدس سربازی نشده و غایب محسوب می شوند بخشیده شده اند و بر این اساس تسهیلاتی برای سربازان غایب در نظر گرفته شده است که در زیر آمده است.

    تنبیهات مشمولان غایبی که تا سوم خرداد سال ۱۳۹۱ خود را برای انجام خدمت دوره ضرورت معرفی کنند بخشیده شده و این افراد بدون انجام اضافه خدمت پس از انجام خدمت دوره ضرورت قانونی ، از خدمت ترخیص می شوند.

    اضافه خدمت سنواتی همه کارکنان وظیفه (حین آموزش و در حال خدمت) بخشیده می شود.

    دو سوم اضافه خدمت کارکنان وظیفه دارای اضافه خدمت انضباطی که تا بیست و دوم بهمن ماه امسال تنبیه شده اند بخشیده می شود.

    وی تاکید کرد: مشمولانی که به هر دلیلی مرتکب غیبت شده اند از فرصت بدست آمده استفاده کرده و خود را جهت انجام خدمت مقدس سربازی معرفی کنند.


    توقف اجرای معافیت سه برادری


    سازمان وظیفه عمـومی نـاجـااعلام داشت: معافیت سه برادری (بعنی معافیت یک فرزند از خانواده ای که سه فرزند آن خدمت کرده) از سال ۱۳۸۸برابر مصوبات و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به مرحله اجرا درآمد و تا پایان سال ۱۳۹۰ نیز استمرار داشت لیکن اجرای این معافیت از تاریخ ۱/۱/۹۱ متوقف گردیده است.

    لازم به ذکراست: به درخواست کلیه مشمولان که تا پایان سال ۹۰ واجد شرایط این معافیت بوده و درخواست خود را تا تاریخ ۲۹/۱۲/۹۰ پایان سال ۱۳۹۰از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به ثبت رسانیده باشند رسیدگی خواهد شد.



    شرایط معافیت مشمولان دارای خواهر فاقدپدر ، همسر و یا فرزند پسر سالم


    “سردارسرتیپ سیدحمیدصدرالسادات “ رئیس این سازمان در خصوص معافیت کفالت خواهر فاقد پدر ، شوهر ویا فرزندپسرسالم بیان داشت : ازجمله شروط اصلی این نوع از معافیت ، تنها مراقب و نگهدارنده سالم بالای ۱۸سال خواهر فاقدپدر ، همسر ویا فرزند پسرسالم و همچنین غیر غایب بودن مشمولین متقاضی می باشد.

    سردارصدرالسادات درادامه افزود: در گذشته از شرایط اصلی بهره مندی از معافیت کفالت خواهر، مجرد بودن وی و داشتن شرط سنی (تا سن ۲۴ سالگی )مطرح بوده وهمچنین در مواردی که همسر خواهر فوت کرده ویا از همسر خود طلاق گرفته بودنداحراز نیازمندی آنان به مراقبت توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی می توانست منجر به معافیت مشمول گردد که با توجه به اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی شرایط مذکور از جمله شرط سنی حذف شده است.

    در پایان این مقام مسئول تاکیدنمود:مشمولان غیرغایبی که یگانه مراقب و نگهدارنده خواهر تنی خود بوده و متقاضی معافیت کفالت خواهر فاقدپدر، شوهر ویا فرزند پسرسالم باشند می توانند برای ثبت درخواست خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه نمایند.


    اعلام شرایط جدید معافیت تک*فرزندها


    سرهنگ محمدرضا اکبر حلوایی به ایسنا گفت: برابر قانون خدمت وظیفه عمومی، شرط بهره*مندی مشمولان غیرغایبی که یگانه مراقب و نگهدارنده پدر هستند، نیازمندی پدر به مراقبت است که باید از سوی شورای پزشکی وظیفه عمومی احراز شود و اشخاصی که دارای کهولت سن باشند، نیازی به طرح پرونده آنان در شورای پزشکی وظیفه عمومی نیست.

    وی افزود: برابر بررسی*های صورت گرفته توسط ستادکل نیروهای مسلح اتمام ۶۵ سالگی به* عنوان کبر*سن تعیین شده و در نتیجه از ۵ فروردین ماه ۹۱ مشمولان غیرغایبی که پدر آنان وارد ۶۶ سالگی شود، بدون طرح پرونده در شورای پزشکی وظیفه عمومی مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

    درخصوص پدران کمتر از ۶۵ سال تمام، اعطای معافیت منوط به تعیین نیازمندی پدر مشمول به مراقبت توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی است.

    معاون مشمولان و امور معافیت*های سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره رسیدگی به درخواست*هایی که مربوط به مقررات سابق یگانه مراقب پدر بالای ۵۹ سال بوده، اعلام کرد: افرادی که درخواست خود را تا پایان روز ۴*فروردین ماه ۹۱ در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+ ۱۰) به ثبت رسانیده باشند، مشروط به این *که هنگام ثبت درخواست در سن مشمولیت بوده و واجد شرایط معافیت باشند، رسیدگی به درخواست آنان بلامانع است.


    توقف کسرخدمت های جبهه، جانبازی و مدرک تحصیلی برای مشمولان از سال ۹۱


    سازمان وظیفه عمومی ناجاطی اطلاعیه ای اعلام کرد: باتوجه به اینکه برخی مصوبات مربوط به ایثارگران از قبیل کسرخدمت به سبب سابقه جبهه و جانبازی والدین و همچنین کسرخدمت مربوط به مدارک تحصیلی دانشگاهی مشمولان، در قانون جدید وظیفه عمومی ذکر نشده است لذا در سال جاری ، این نوع کسرخدمت ها اجرایی نخواهند شد و صرفا افرادی می توانند از امتیازات مذکور بهره مند شوند که در شمول مصوبه سال ۱۳۹۰ قرار داشته باشند.

    لازم به ذکراست: کلیه کسرخدمت هایی که در سال ۱۳۹۰ برای افراد مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی (اعم از کارکنان وظیفه در حال خدمت و مشمولین دارای برگ اعزام ) صادر و در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و سامانه وظیفه عمومی ثبت شده است ، دارای اعتبار بوده و لازم الاجرا می باشد.

    همچنین سربازانی که در سال ۱۳۹۰ به خدمت اعزام شده و تاکنون به هردلیل کسرخدمت آنان صادر نشده است ، همچنان درشمول مصوبه سال ۱۳۹۰ قرار داشته و صدور کسرخدمت آنان تا پایان خدمت بلامانع است.

    این سازمان در خصوص نحوه اعمال کسرخدمت برای مشمولانی که در سال ۱۳۹۰ خود را معرفی و برگ آماده به خدمت برای آنان صادر و تاریخ اعزام آنان سال ۱۳۹۱ تعیین شده خبرداد : گواهی کسرخدمت آنان می بایست در سال۱۳۹۰ صادر شده و حداکثر تا تاریخ ۱۵/۲/ ۹۱ توسط یگان مربوط در سامانه وظیفه عمومی به ثبت برسد. همچنین این دسته از مشمولان باید در موعد تعیین شده در برگ آماده بخدمت ، به خدمت اعزام شوند درغیر این صورت از این امتیاز بهره مند نخواهند شد درضمن از تاریخ ۱۶/۲/۹۱ ثبت کسرخدمت در سامانه وظیفه عمومی برای این دسته از مشمولان امکان پذیر نبوده و این مورد از سامانه حذف خواهد شد.

    همچنین کسرخدمت بسیجیان در سال ۱۳۹۱اینگونه می باشد: در اجرای قانون احتساب خدمت بسیجیان جزء خدمت دوره ضرورت و قانون مقررات استخدامی سپاه ، در سال ۹۱ نیز همانند سال گذشته میزان صدور کسرخدمت برای بسیجیان حداکثر۶ماه خواهدبود.

    شایان ذکراست : کسرخدمت به سبب مدرک تحصیلی دانشگاهی در سال ۱۳۹۱ متوقف گردیده و صرفا شامل مشمولانی می گردد که تا پایان سال ۱۳۹۰ به خدمت اعزام شده اند.

    سازمان وظیفه عمومی در پایان ، در خصوص توقف اجرای بعضی از معافیت ها مانند معافیت سه برادری و توقف بعضی از امتیازات مانند کسرخدمت در سال ۹۱ ،اعلام داشت : ازآنجایی که تمامی معافیت ها و امتیازات مورد نظر در ارتباط با ایثارگران ، امداد جویان و سایرگروه ها، در قانون جدید وظیفه عمومی ( مصوب ۲۲/۸/۹۰ مجلس شورای اسلامی) پیش بینی شده است لذا تصمیم براین گرفته شد که کلیه معافیت ها و امتیازات سربازی برمبنای قانون جدید اجرایی گردد.
    کاربر مقابل پست admin عزیز را پسندیده است: kamiaran
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    ----------------------------------------------------------

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 10:57 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو