سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

تونل توحید و مشخصات فنی آن

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوع: تونل توحید و مشخصات فنی آن

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    تیر -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    قزوین
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران-سازه
    نام دانشگاه
    بین المللی امام خمینی
    سال اخذ مدرک
    1392
    پایه نظام مهندسي
    3 محاسبات، نظارت، اجرا
    نوشته ها
    1,113
    پسندیده
    574
    مورد پسند: 2,390 بار در 948 پست
    میزان امتیاز
    2735

    Lightbulb تونل توحید و مشخصات فنی آن

    حمل*ونقل عمومی معضل بزرگ و پیچیده شهرهای بزرگ دنیاست. گسترش معابر شهری و بزرگراه*سازی* در دهه*های 70*و*80 میلادی نهضتی بزرگ در میان شهرهای بزرگ به*وجود آورد اما با گسترش شهرها و ازدحام خودروها خیلی زود بزرگراه*ها در شهرها به شاهراه*هایی بدل شدند که مملو از خودروها بودند. از ابتدای دهه 90 مسئولان شهرها به *تدریج به فکر گسترش حمل*ونقل عمومی در شهرهای بزرگ افتادند.
    تلاش متفکران عرصه شهرنشینی بر این بود تا حمل*ونقل را از حوزه عمومی شهر خارج کنند. اما بزرگراه*ها و معابر گسترده شهری که هر روز عرصه*ای از شهر را به*خود می*گرفت این امکان را از آنان ربود. بنابراین خیلی زود آنان به این نتیجه رسیدند که هم برای ایجاد معابری جدید و هم بازگرداندن روح زندگی به شهر، بخش عمده*ای از حمل*ونقل درون*شهری را به زیر زمین منتقل کنند. مترو بزرگ*ترین مصداق این نظر بود اما تونل*های بزرگ شهری به*تدریج با تکیه بر این نظریه در شهرهای بزرگ جهان گسترش یافت و به رؤیای شهرسازان تحقق بخشید که حمل*ونقل باید به زیر پوست شهر منتقل شود.
    تونل توحید بعد از تونل رسالت دومین اقدام مدیران شهری برای تحقق این نظریه است؛ اینکه فضای بیرونی شهر در اختیار زندگی شهروندان قرار گیرد و بخشی از حمل*ونقل به زیر زمین برده شود. اگرچه این تلاش*ها با احداث تونل*هایی مانند امیرکبیر، نیایش- صدر و حتی امام علی(ع) در آینده رنگی جدی به*خود می*گیرد اما تونل توحید شاید نقطه عطف تلاش مدیران شهری برای بردن خودروها به زیر عرصه شهری است.





    به* دلیل واقع شدن این منطقه در قلب شهر تهران، تونل توحید دارای جایگاه استراتژیک و مهمی است و به حق می*توان گفت که این سازه موجب خلاصی شهروندان از فشار ترافیک فشرده در پایتخت ایران خواهد شد.
    وقتی درصدد مقایسه تونل توحید با تونل*های مشابه در مناطق شهری اروپا مثل پاریس، مادرید و وین برمی*آییم، می*توانیم مدعی شویم که تونل توحید در زمره تونل*های زیرزمینی پیشرو و برتر شهری دنیاست و به راستی می*توان آن را نقطه عطفی در تاریخ تونل*سازی مدرن به حساب آورد.
    از نظر فنی سازه تونل طوری طراحی شده است که بسیار ایمن است. از نظر مهندسی به لحاظ برخورداری تونل از سیستم تهویه مناسب، دارا بودن 3 *لاین مجزا و یک *لاین اورژانس، در هر جهت شرایط ایمن و آسانی برای استفاده*کنندگان تونل از شمال به جنوب و از جنوب به شمال فراهم شده است.
    از آنجایی که هر تونل تحت شرایط خاص خود از لحاظ ژئومتری، ژئولوژی و ژئومکانیک ساخته می*شود، باید تونل*ها را نسبت به وضعیتی که در منطقه احداث دارند، سنجید. البته طی چندین دهه تاریخ طولانی تونل*سازی، رکوردهای متعددی به ثبت رسیده است و پس از پایان ساخت هر تونل رکورد زمانی آن به ثبت می*رسد که موسوم به record tunnels است اما در یک نگاه کلی می*توان گفت تونل توحید یکی از رکوردداران مبحث تونل*سازی در دنیا خواهد بود.
    پس از بازدیدهای مکرر از محل احداث تونل توحید در مراحل مختلف حفاری و نصب حائل برای حمایت از خاک سست ، ساخت تونل توحید تحت اصول پذیرفته*شده کنوانسیون روش*های تونل*سازی ساخته شده و مورد تایید انجمن بین*المللی تونل*سازی (ITA) است. با درنظر گرفتن این ملاحظات، تونل توحید هم در مرحله ساخت و هم به هنگام بهره*برداری امن و ایمن است.
    پیچیدگی خاصی در مدیریت فنی احداث تونل وجود دارد زیرا از طرفی ماهیت مهندسی تونل و از طرف دیگر نوع مهندسی ژئوتکنیکی، چنین شرایطی را ایجاب می*کند. مدیران تونل*سازی باید در شناخت رفتار زمین در هنگام حفاری و حائل*گذاری به*ویژه در خاک*های سست در محیط شهری تبحر داشته باشند.
    احداث تونل توحید برای مهندسان ایرانی یک چالش به حساب می*آمد اما آنها بالاخره توانستند با اتکا به دانش فنی و ظرفیت*های مهندسی متخصصان خود بر آن چالش فائق آیند و از این نظر باید به آنها تبریک گفت.
    هزینه کارهای عمرانی در کشورهای مختلف اروپا از کشوری به کشور دیگر اندکی متفاوت است. طی بحران*های اخیر اقتصادی (سال*های*2008 و 2009) اغلب کشورهای آسیب*دیده از رکود سعی کردند به جای کاهش هزینه*های سازندگی، بودجه کارهای عمرانی را به سمت زیرساخت*ها سوق دهند. بودجه این سرمایه*گذاری*ها به*صورت عام، در سازه*های زیرزمینی به*طور اخص از محل وام*های دولت به سرمایه*گذاری*های مستقیم دولت به انجام می*رسد.
    با درنظر گرفتن اندازه شهر تهران و در مقایسه با شهرهای دیگر در سایر نقاط جهان، باید به این نتیجه رسید که اغلب تونل*های جاده*ای بخشی از حلقه جاده*ای داخلی یا بیرونی شهر به حساب می*آیند.
    استفاده از حلقه*های جاده*ای شهری راه حل مناسبی برای خلاصی از شرایط ناهنجار و فشار ترافیکی است، به*ویژه در مکان*هایی که بتوان خط ارتباطی بین مبدأ و مقصد احداث کرد اما تصمیم بر سر اینکه در یک منطقه شهری تونل یا پل احداث شود، به شرایط خاص پروژه بستگی دارد. پل*های درون*شهری، سازه*هایی سنگین، پرسروصدا و آلاینده محیط*زیست هستند درصورتی که تونل*ها دید برونی ندارند و در دید نیستند.
    اصولا سرمایه*گذاری در تونل و سرمایه*گذاری در پل با هم قابل قیاس نیستند. احداث تونل هرگز صرف هزینه به حساب نمی*آید بلکه همیشه از آن به سرمایه*گذاری برگشت*پذیر تعبیر می*شود. در مورد تونل توحید، هیچ مزیت یا برتری در احداث یک پل به جای تونل متصور نیست؛ همانگونه که در شهرهای دیگر می*توان دید، یک پل ممکن است اراضی و محیط*زیست با ارزش شهری را نابود کند اما تونل چنین معایبی ندارد.
    این تونل با طول 2136 متر و 2 رشته تونل مجاورهم و هر رشته دارای 3 باند رفت و برگشت، با توجه به ترافیک سنگین و نیاز شدید بخشی از شهر به اتصال 2 بزرگراه چمران و نواب صفوی احداث شده است.
    اتصال این دو بزرگراه (از میدان توحید تا میدان جمهوری) تا سال 1377 بلاتکلیف بود، اما با توجه به حساسیت، ترافیک سنگین و نیاز شدید شهر تهران به اتصال این دو بزرگراه، شهرداری تهران در سال 1377 اقدام به اتصال این دو بزرگراه کرد.
    از ویژگی*های مهم احداث این تونل، تلاقی تونل با خط 2 و 4 مترو است.
    کارگاه اصلی احداث تونل توحید:
    رمپ شمالی، ابتدای خیابان باقر خان
    میدان توحید
    نیایش، بین توحید و آزادی
    تقاطع خیابان آزادی و توحید
    میدان جمهوری
    تقاطع خیابان آذربایجان با نواب
    استفاده از توانمندی فنی و تجربی 3 هزار و 400 نفر پرسنل اجرایی در تونل توحید و 708 دستگاه تجهیزات سبک و سنگین مدرن در روند اجرای پروژه، از نکات قابل تامل است.
    برای احداث تونل توحید، از تکنولوژی و دانش فنی و مهندسی روز بهره گرفته شده است. از جمله:
    - 70 عدد جت*فن
    - 11 اگزوز فن برای تهویه و خروج هوای آلوده و ورود هوای تازه به تونل
    - ژنراتورهای اختصاصی و اضطراری برق که در صورت قطع برق تهران و شبکه سراسری به* صورت خودکار برق تونل را همواره روشن نگه دارد و جبران قطع برق کند و تأمین روشنایی استاندارد و پیش*بینی تنظیم نور طبیعی بیرون و نور مصنوعی داخل تونل (عدم*خیرگی(
    - تعبیه شبکه*های فاضلاب و همچنین نصب بیش از 3 هزار شمع و بیش از 25 هزار قطعه بتنی
    - نصب سیستم هوشمند و محاسبه دقیق و مقاوم*سازی* تونل در مواجهه با زلزله و تکان*های تخریبی ناشی از گسل*ها
    تونل توحید نخستین بزرگراه شمال به جنوب تهران است که 2 بزرگراه شهید چمران و شهید نواب صفوی را به یکدیگر متصل می*کند.
    با بهره*برداری از تونل توحید، مشکل ترافیک در حدفاصل تقاطع خیابان باقرخان و بزرگراه شهید چمران و خیابان آذربایجان و بزرگراه شهید نواب صفوی رفع می*شود که صرفه*جویی در مصرف بنزین و کاهش آلودگی**های هوا، صوتی و بصری از جمله اهداف احداث آن است.

    مشخصات تونل توحید:
    نوع: دوقلو
    طول: 2136متر
    شیب متوسط طولی تونل: 4 درصد
    تعداد خطوط عبوری از هر باند: 3
    عرض خارجی: 30 متر
    حداکثر عمق از سطح: سی و یک و نیم متر
    مشخصات فنی پروژه:
    این تونل با 2 پرتال از شمال خیابان باقرخان تا خیابان آذربایجان در بزرگراه نواب احداث می*شود و شامل 6 کارگاه جهت انجام بخش*های مختلف پروژه است
    عملیات بازگشایی 2 رمپ ورودی و خروجی تونل از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که تأثیر عمده*ای بر وضعیت ترافیک منطقه خواهد داشت
    تلاقی تونل با خطوط مترو باعث شده تا مطالعات فنی در سطح بالایی انجام پذیرد
    مسیر انحراف ترافیک شمال باقرخان با وجود معارض متعدد ملکی و تأسیساتی از اهمیت ویژه*ای جهت عملیاتی شدن فعالیت*های اصلی برخوردار است.

    مزایای احداث تونل توحید:
    - کاهش نیاز به رفع معارض ملکی و تاسیسات شهری
    - ارتقای عملکرد کریدور شهید چمران - شهید نواب در شبکه معابر شهر تهران از جاده دسترسی به بزرگراه
    - افزایش سرعت اجرای پروژه و در نتیجه تسریع در بهره*برداری از آن
    - کاهش زمان سفرهای درون شهری
    - کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه و جلوگیری از هدر رفتن سوخت
    - افزایش ایمنی عبور و مرور و در نتیجه کاهش حوادث، تصادفات و جرایم ترافیکی
    - کاهش آلودگی محیط زیست اعم از صوتی و هوایی
    - کاهش استهلاک وسایل نقلیه و هزینه*های نگهداری و تامین قطعات یدکی
    - بالا رفتن امنیت فکری و کاهش اضطراب شهروندان
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] همشهری آنلاین- hamshahrionline.ir
    3 کاربر مقابل پست CivilF عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,sayna g
    طراحی سازه، تدریس خصوصی و ترجمه متون انگلیسی
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]



    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    تیر -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    قزوین
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران-سازه
    نام دانشگاه
    بین المللی امام خمینی
    سال اخذ مدرک
    1392
    پایه نظام مهندسي
    3 محاسبات، نظارت، اجرا
    نوشته ها
    1,113
    پسندیده
    574
    مورد پسند: 2,390 بار در 948 پست
    میزان امتیاز
    2735
    تونل توحید از دو [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] کنار هم بطول ۲۱۳۶ متر تشکیل شده که هرکدام از تونلها شامل ۳ باند رفت و برگشت بوده و به عنوان نخستین تونل شمال به جنوب تهران، [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] را به [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] پیوند می*دهد. ساخت این تونل در رکوردی بی سابقه طی ۳۰ ماه به پایان رسید و بزرگترین تونل شهری ساخته شده در [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] است.


    ساخت این تونل در تاریخ [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] آغاز شد و کلنگ آن توسط [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]، [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] به زمین زده شد.در مردادماه سال ۱۳۸۸ بر اثر ریزش تونل و نشست زمین بین بزرگراه نواب تا خیابان کلهر یک نفر کشته و چهار نفر مصدوم شدند. به*گفتهٔ سخنگوی [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]، در ساخت تونل توحید از هزینهٔ ۲۰۰ میلیارد تومانی تهیه شده از مرکز عوارضی*های مردمی استفاده شد.به گفتهٔ [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] «به طور کلی می*توان گفت هزینهٔ احداث تونل ۳۰۰ میلیارد تومان شده است.»


    کارفرمایی پروژه را سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، مدیریت طرح را شرکت مدیریت راهبردی ابنیه مهندسی (مرام)، و پیمانکاری آن را شرکت ساختمانی پرلیت بر عهده داشت. تاریخ انعقاد قرارداد پروژه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و تاریخ شروع واقعی پروژه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] بود.تونل توحید دو سال پس از آغاز پروژه همزمان با آغاز دهه فجر در تاریخ [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] گشایش یافت. این تونل که کلنگ احداث آن در سال [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] توسط [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]، [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] به زمین زده شد در رکوردی بی سابقه طی ۳۰ ماه به پایان رسید. این درحالیست که تونل توحید سه برابر [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] است و در مقایسه با این تونل ۲۷ سال زودتر ساخته و بهره برداری شد.


    بیش از ۱۰۰ خبرنگار و عکاس رسانه*های گروهی به منظور پوشش خبری مراسم افتتاح تونل توحید در این محل حضور یافتند. بر اساس این گزارش تعدادی از نمایندگان رسانه*های خارجی نیز در مراسم افتتاح تونل توحید حضور یافته و جمع کثیری از شهروندان نیز در ورودی تونل توحید با شاخه*های گل شاهد افتاح این تونل شدند. این تونل با عبور کاروان انقلاب که گذر ۳۰ سال تاریخ را نشان می*داد در مسیری گل*کاری شده افتتاح شد.


    این تونل مجهز به ژنراتورهای اختصاصی بوده که در هنگام قطع سراسری شبکه برق تهران، تونل بصورت خودکار دارای برق خواهد بود همچنین جهت تهویه آن از ۷۰ دستگاه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و ۱۱ دستگاه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] بهره گرفته شده*است. این تونل بمانند [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] دارای سامانه هوشمند تنظیم نور بیرونی و درونی تونل می*باشد.
    بکارگیری بیش از ۳ هزار شمع و ۲۵ هزار قطعه بتونی و نصب سامانه هوشمند در برابر زلزله باعث گردیده این سازه در برابر زلزله*های ۷ و ۸ ریشتری مقاوم بوده و از آن بعنوان پناهگاهی برای اسکان مردم در هنگام وقوع زلزله*ها نام*برده شود..

    منبع: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    3 کاربر مقابل پست CivilF عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,sayna g
    طراحی سازه، تدریس خصوصی و ترجمه متون انگلیسی
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]



    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    289
    پسندیده
    20
    مورد پسند: 643 بار در 251 پست
    میزان امتیاز
    1036
    در طراحی و اجرای این دو تونل عریض با قطر حفاری حدود 17 متر (در زمین آبرفتی) و با توجه به اینکه دو تونل فقط 5/3 متر از یکدیگر فاصله دارند، تمهیدات خاص به شرح زیر در نظر گرفته شد:
    1. تدقیق پارامترهای طراحی با انجام مطالعات ژئوتکنیک تکمیلی*
    2. استفاده از نتایج رفتارنگاری در گالری*های حفاری شده و انجام تحلیل*های برگشتی به منظور دستیابی به پارامترهای واقعی توده خاک
    3. استفاده از آخرین روش*های موجود در تحلیل و طراحی سازه*های زیرزمینی با در نظر گرفتن اندرکنش کامل خاک و سازه*
    4. استفاده از روش اجرای مرحله*ای و تحکیم هر مرحله حفاری با استفاده از قوس*های فولا*دی و بتن پاشی*
    5. استفاده از شمع*های بتنی برای باربری موقت لا*ینینگ بخش فوقانی تونل
    6. استفاده از تکنولوژی نوین بتن*های خود تراکم(S.C.C) در اجرای بخشی از لا*ینینگ تونل
    7. استفاده از نتایج ابزاربندی به منظور حل معضلا*ت فنی هزینه بر
    در مطالعات مرحله اول و دوم، گمانه*های ماشینی و چاهک*های دستی متعددی در محدوده مسیر پروژه حفر گردیده و آزمایش*های صحرایی همچون نفوذ استاندارد در گمانه*ها و بارگذاری صفحه*ای در چاهک*های دستی انجام شده بود. در مرحله مطالعات تکمیلی ( توسط شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس) با توجه به حفر گالری*های جانبی تونل شمالی امکان دسترسی به توده خاک اطراف تونل*ها به شکل بهتری فراهم گردید. لذا به امکان انجام آزمایش*های بر جای مناسب برای تخمین پارامترهای برجای خاک توجه شد. با حفر 7 گمانه در داخل گالری*ها و 2 گمانه در محدوده خیابان یوسف آباد آزمایش فشارسنجی(Pressure - meter Test ) برای تخمین پارامتر*های ارتجاعی خاک همراه با نمونه*گیری انجام شد. علا*وه بر آن در داخل گالری*ها برش مستقیم برجا در ابعاد بزرگ(57 X 57 X 53 cm) در مقطع با حداکثر سربار و مقطع خیابان ولیعصر انجام شد. همچنین تعداد 4 آزمایش بارگذاری صفحه*ای تا دستیابی به بار حدی در داخل گالری به انجام رسید. علا*وه بر این آزمایش*ها محدوده خاک دستی اطراف خیابان ولیعصر با حفر 9 چاهک دستی به طور کامل شناسایی گردید. به موازات این مطالعات به نتایج رفتارنگاری گالری*ها طی حفاری توجه گردید. این اطلا*عات شامل همگرایی سنجی سه نقطه*ای و در برخی نقاط 5 نقطه داخل گالری*ها طی حفاری، تاثیر حفر گالری مجاور بر روی همگرایی سنجی گالری اول و بررسی نتایج 2 ایستگاه کشیدگی سنجی(Multiple Point Rod Extensometer) در دو مقطع با حداکثر و حداقل سربار (خیابان ولیعصر) می*گردد. تحلیل*های برگشتی به وسیله مدل*سازی کامپیوتری مراحل حفاری و تحکیم در گالری*های اجرا شده به وسیله نرم*افزار FLAC نسخه 4/3 که محصول سال 1998 شرکت ITASCA می*باشد به انجام رسید. در این تحلیل*ها با سعی و خطای بیشمار و تحلیل*های وقت*گیر دسته پارامتر*های هم جواب برای میدان جابجایی گالری اول و دسته پارامترهای هم جواب برای تاثیر حفر گالری دوم تعیین گردید. علا*وه بر این نتایج تحلیل*های برگشتی مقدمه*ای برای تحلیل دقیق*تر مراحل بعدی عملیات اجرایی گردید چراکه نتایج تحلیل*ها با ابزار آلات دقیق نصب شده کنترل می*گردید.در بحث طراحی سازه*های زیرزمینی روش*های متعددی مطرح می*باشد به دلیل پیچیدگی*های خاص این طرح شامل مراحل مختلف حفاری و اجرای پوشش*های اولیه و دائم، روش*های ساده و تحلیلی کاربرد ندارند. به همین لحاظ برای طراحی پوشش و کنترل پایداری تونل*ها مناسب*ترین شیوه تحلیل مستقیم اندرکنش خاک و سازه و مدلسازی یکپارچه و قدم به قدم مراحل ساخت با تکنیک*های اجزای محدود یا تفاوت*های محدود می*باشد. امکان این نوع مدلسازی در نرم افزار FLAC به خوبی فراهم گردیده است و به همین لحاظ کلیه مراحل اجرای تونل*ها توسط این نرم افزار مدلسازی و تحلیل گردید. برای افزایش دقت محاسباتی به دلیل وجود تمرکز تنش در اطراف تونل ابعاد المان*ها تا حد ممکن کوچک در نظر گرفته شد. شرایط فوق*العاده در حالت وقوع زلزله با استفاده از آخرین نتایج مطالعات لرزه*خیزی تهران در نظر گرفته شده است. این مطالعات با توجه به گزارش ریز پهنه*بندی شهر تهران که توسط آژانس JICA ژاپن انجام شده و مطالعات تکمیلی لرزه زمین ساخت شهر تهران که در شرکت مهاب قدس به انجام رسیده می*باشد. تحلیل*های دینامیکی با استفاده از طیف طراحی تهران با اعمال تاریخچه زمانی شتاب طرح با استفاده از مطالعات یاد شده به انجام رسید


    منبع : [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    3 کاربر مقابل پست raha90 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,sayna g

  4. Top | #4


    تاریخ عضویت
    اسفند -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    407
    fباسلام
    سپاس raha 90

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 12:15 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو