برای این که مشخص کنید کدام یک از جک*های غلتکی متناسب با استاندارد آسانسور 4 پایه شما است، ابتدا باید طراحی مسیر فرار مورد نظر خود را در نظر بگیرید. سه طراحی عمده و اصلی برای مسیر فرار وجود دارد که بر روی انتخاب جک*های غلتکی شما تاثیر خواهد گذاشت. برای این که تجهیزات آسانسور شما در شرایط اضطراری بتوانند به درستی کار کنند، می*توانید از تجهیزات برق اضطراری آسانسور استفاده کنید.

ابعاد آسانسور برای جک*های کشویی

پس از تعیین سبک طراحی سطح شیب*دار و ریل آسانسورهای خود، می*توانید نوع جک غلتکی متناسب با اندازه گیری*های خود را انتخاب کنید. برخی از جک*های کشویی دارای دو بازوی قابل تنظیم و یا براکت هستند که در بالای باند قرار می*گیرند. این براکت*ها دارای بلوک*های کشویی نایلونی سنگین هستند تا به اپراتور اجازه دهند جک را به درستی در زیر کابین قرار دهد. براکت*های قابل تنظیم از 31 اینچ تا 47 اینچ قابل تنظیم هستند.
ابعاد بالابر برای جک*های غلتکی

اگر مسیر ریل آسانسور چهار پایه شما دارای کانال*های پشتیبانی جوش داده شده یا مسیرهای موجود در کنار ریل باشد، نوعی از جک*ها را باید استفاده کنید که با این طراحی هماهنگ باشند. در غیر این صورت، الزامات اندازه گیری دیگری نیز وجود دارند که باید برآورده شوند.
موقعیت جک باید به گونه*ای باشد که بازوهای کشیده تا حد ممکن در طول ریل حرکت کنند. عامل مهم دیگر این است که پایه جک*های غلتکی / کشویی نباید بیش از حد در زیر ریل*ها قرار بگیرد. اگر جک در ارتفاع خیلی کمی قرار بگیرد، در هنگام پایین آمدن کابین می*تواند خطراتی را ایجاد کند، قبل از لمس زمین توسط کابین، جک باید آن را متوقف کرده باشد.
اطلاعات اضافی

یک طراحی باند آسانسور دیگر وجود دارد که ممکن است در استفاده از جک*ها تاثیرگذار باشد و این امر می*تواند در صورتی که آسانسور شما دارای یک “باند بالا ” باشد مورد استفاده قرار بگیرد.
سطح شیب دار باند بالایی ممکن است مانع از نصب برخی از انواع جک*ها در کانال پشتیبانی پایین شود. برای اطمینان از نصب، آسانسور شما باید شرایط اندازه گیری را برآورده کند. ابعاد کابین برای جک*های غلتکی، یک اندازه*گیری مهم دیگر است. بسته به نوع و اندازه جک غلتکی الزاماتی را باید در طراحی اولیه در نظر گرفت. هر جک به اندازه*گیری مخصوص خود نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد و فشار اضافه به آن وارد نشود.
اگر اندازه*گیری در طراحی رمپ / ریل شما کمتر از موارد استاندارد نباشد، ممکن است به این دلیل باشد که این جک*ها هنوز به درستی نصب نشده*اند. اگر در زمان طراحی و بعد از نصب جک*ها این اندازه*گیری*ها با الزامات هماهنگ نباشد، طراحی باید اصلاح شود تا کارکردی مناسب داشته باشد و در زمان خرابی آسانسور بتوان به راحتی آن را تعمیر کرد.
بعضی از آسانسورها با طراحی سطح شیب دار “باند بالا” ممکن است نیازمند جداسازی بخشی از “باند بالا” باشند که در قسمت جلو یا عقب باند اجرا می*شود و اجازه می*دهد تا جک*های غلتکی از یک انتها نصب شده و غلتکی شوند. می*توان باند بالا را تغییر داد تا بتوان از نوعی دیگر از جک*های در نظر گرفته شده در طراحی استفاده کرد. اگر “باند بالا” مشکلی در نصب نداشته باشد، برای استفاده از جک*ها، اندازه*گیری باید 15 اینچ باشد.
strong سخن آخر
اطلاعات فوق به گونه*ای ارائه شده است که شما بتوانید تصمیم بگیرید که آیا جک*های غلتکی برای استفاده در بالابرهای 4 پایه شما کارساز هستند یا خیر. با استفاده از تجهیزات اتوماسیون پیشرفته می*توان محاسبه کرد که آیا این جک*های کشویی و غلتکی کاملا متناسب با آسانسور شما خواهند بود. مسئولیت ما اندازه*گیری دقیق، برای رسیدن به الزامات مشتری متناسب با استانداردها است. جک*های ما عملکرد عالی دارند. سوال اصلی این است که آیا این نوع از جک*ها کاملا متناسب با بالابر شما هستند یا خیر. اگر این گونه باشد، عملکرد جک همان طور که وعده داده شده است، خواهد بود.