سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

سبقت قیمت مسکن از تورم!

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: سبقت قیمت مسکن از تورم!

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد
    محل سکونت
    برازجان
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    499
    پسندیده
    1,773
    مورد پسند: 1,129 بار در 419 پست
    میزان امتیاز
    1509

    سبقت قیمت مسکن از تورم!

    از آنجایی که سودآوری و سرمایه*گذاری در بازار مسکن از نظر زمانی افق کوتاه*مدت*تری نسبت به سایر سرمایه*گذاری*ها دارد و همچنین وابستگی کمتر این حوزه از اقتصاد کشور به واردات، بخش خصوصی تمایل بیشتری به حضور در بخش اقتصاد مسکن دارد.

    به گفته*ی برخی کارشناسان طی ۱۲ سال اخیر نوسانات تورم بازار مسکن از تورم عمومی کشور بیشتر بوده است و قیمت مسکن نیز طی این سالها بین هشتصد تا هزار درصد گران*تر شده است. این در حالی است که یکی از تحلیل*گران بازار مسکن نوسانات بازار مسکن در اکثر نقاط دنیا را طی ۱۲ سال گذشته ۲۷ درصد رشد اعلام کرده است.

    تورم عمومی در یک کشور عبارت است از شاخص رشد یک سبد کالایی در یک دوره مشخص نسبت به دوره دیگر که توسط مراجع قانونی و به عبارتی بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران اعلام می*شود. همچنین میزان تورم بازار مسکن نیز بررسی میزان رشد قیمت مسکن در یک دوره زمانی مشخص نسبت به دوره*ای دیگر است. بر اساس این دو تعریف اگر به قیمت مسکن در ۲۰ سال اخیر نگاهی بیندازیم درمی*یابیم میزان تورم در بازار مسکن به هیچ روی با تورم عمومی در کشور همخوانی نداشته است.

    از آنجایی که سودآوری و سرمایه*گذاری در بازار مسکن از نظر زمانی افق کوتاه*مدت*تری نسبت به سایر سرمایه*گذاری*ها دارد و همچنین وابستگی کمتر این حوزه از اقتصاد کشور به واردات، بخش خصوصی تمایل بیشتری به حضور در بخش اقتصاد مسکن دارد.

    به گزارش ایسنا، خریداران این بازار به چهاردسته سرمایه*گذار، سوداگر، رفاه*گران و مصرفی مقتصد تقسیم*بندی می*شود. سرمایه*گذاران افق* بلندمدت*تری را داشته و برای حفظ مسکن و دریافت اجاره*بها و به عبارتی درآمدزایی وارد این حوزه می*شوند. افق سوداگران در بازار مسکن کوتاه*تر است و این افراد سرمایه* خود را بین بازارهای مختلف جابجا می*کنند.

    رونق و رکود در بازار مسکن بر رفاه*گران تاثیری نداشته و آنها در شرایط اقتصادی خوب برای رهایی از خانه*های استیجاری و پرداخت اجاره*بها مسکن را خریداری می*کنند . مصرفی مقتصد نیز با یک نگاه اقتصادی و در نهایت مصرف شخصی به این بازار ورود پیدا می*کند.

    به گفته یکی از تحلیل*گران بازار مسکن رونق غیرمعمول ساخت و ساز در هر دوره*ای نشان از رکود در آینده نزدیک است و این تفکر که پس از هر دوسال رکورد دوسال رونق در بازار مسکن داریم، اشتباه است.

    هادی کوزه*چی در این*باره اظهار می*کند: قبل از شروع مسکن مهر بازار مسکن با داشتن ۹۱ درصد مشارکت بخش خصوصی، خصوصی*ترین بخش صنعت کشور بوده است. وی معتقد است زمانی که بازار مسکن رونق دارد سوداگران، رفاه*گران و مصرفی مقتصد در بازار شرکت کرده و زمان رکود نیز این گروه*ها حذف می*شوند.



    منبع: سبقت قیمت مسکن از تورم! — اخبار آنلاین عمران و معماری – سیویلتکت نیوز - آی آر عمران
    کاربر مقابل پست boushehromran عزیز را پسندیده است: admin

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 13:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو