مکان نصب

در ابتدا به هماهنگي رنگ کرکره برقی با محيط توجه کنید که همخونی داشته باشند. کرکره برقی ها انواع مختلفی دارند و براي هر مکان کرکره برقی مناسب با آن را باید تهیه کرد، براي مکان هایی مثل پارکينگ منزل ، درب واحد تجاري و جاهایي که امنيت بيشتری نیاز داريم و رفت آمد کمتری اتفاق میوفتد، موتور توبولار مناسب تر است ولی اگر از موتور سايد استفاده کردید بايد در دسترس نباشد، براي اماکن صنعتي مثلا کارخانه ها و شرکت ها و جاهائي که تردد زياد دارند کرکره برقی با موتور سايد مناسب تر است.

مساحت کرکره

مساحت کرکره در انتخاب نوع تيغه و موتور نیز تاثير گذار است، انواع آن عبارتند از:
- برای کرکره برقی های کوچک تا مساحت ۵ متر از تيغه هاي ۶۰ ميليمتري استفاده می شود.
- برای کرکره برقی های متوسط تا مساحت ۲۰ متر ازتيغه هاي ۸۰ ميليمتري استفاده می شود.
- برای کرکره برقی های بزرگ تا مساحت ۴۰ متراز تيغه هاي ۱۰۰ ميليمتري استفاده می شود.

توان موتور به مساحت کرکره برقی نیز ارتباط دارد. زیرا در هر تردد اگر برمبنای هر 10 کیلوگرم وزن از ۹ تا ۱۴ نيوتن بر متر توسط کرکره از توان موتور بهره گرفته مي شود.

سيکل کاري

براي يک پارکينگ منزل شخصی تا در يک واحد تجاري يا مسکوني بزرگ با تعداد باز و بسته شدن کرکره برقي در طول شبانه روزرابطه ی مستقیم دارد.

بر مبنای هر ۱۰ کيلوگرم وزن از ۹ نيوتن بر متر تا بالاترین حد آن که ۱۴ نيوتن بر متر است بايد توان موتور را در نظر گرفت. موتور سايد در
کرکره برقی براي تردد هاي زياد مناسب تر است زیرا به راحتي ميتوان آن را به دلیل در دسترس بودن تعمير يا تعويض نمود.

رنگ کرکره ی برقی

رنگ کرکره برقي بايد متناسب با نوع و رنگ نما ساختمان همچنين دکوراسيون محيط انتخاب شود وطراحي آن با هماهنگي هر چه بيشتر با محيط انجام شود.

انتخاب موتور کرکره:

دو نوع موتور برای کرکره برقی ها وجود دارد که ساید و توبولار نام دارند: درمکان هاي مسکونی که امنيت زیادی ندارند ازموتور هاي توبولاراستفاده مي شود و براي در مکان هاي صنعتي ومجتمع هاي تجاري و مسکوني که تردد زياد دارند وامنیت بالاتر است و احتمال خرابي موتور وجود دارد ازموتورهاي سايد استفاده مي شوند، توان موتور برای هر ۱۰ کیلوگرم وزن کرکره ۹ تا ۱۴ نیوتن برمتر در نظر بگیرید ، تیغه کرکره آلومینیومی نیزبهر مبنای هر متر ۶ تا ۱۰ کیلو گرم است.

ريل :

ريل هايی که در داخل فريم درب برقی کرکره ای قرار مي گيرند بيشتر مورد استفاده قرار ميگيرند و از پشت به ديوار پيچ مي شوند و ريل هايی که از بغل به ديوار پيچ مي شوند براي مکان هائي که احتمال برخورد به ريل و صدمه ديدن آن زياد است مناسب تراست.

اگر اين نکات را رعایت کنید مي توانید سالهای زیادی از کرکره برقی تان به طور مداوم و با کمال آرامش استفاده کنید.
برای نصب مناسب انواع کرکره برقی به این نکات توجه کنید
قبل از اینکه بخواین کرکره تان را سفارش دهید حتما فاصله بین عرض تیغه کف تا کف اندازه گیری کنید یعنی به صورت دقیق محل قرار گیری ریل تا ریل روبرو اندازه گیری کنید وکل اندازه های گرفته شده را در اختیار شرکت مد نظر قرار بدهید. اندازه بعدی که باید گرفته شود طول کرکره برقی که میخواهید نصب کنید است ونسبت به عرض آن از اهمیت کمتری برخوردار است اما نه که شما از اندازه گیری طول قافل شوید و دقت نکنید که هر تیغه اضافه می تواند به ضرر شما تمام شود و بعد از برش شاید دیگر به کار نیاید.
درانتخاب محل مناسب صفحه پلیت ها و موتور و در اندازه گیری ها دقت کافی داشته باشید (دو صفحه پلیت دقیقا روبروی هم قرار بگیرند) تا کارکرد خوبی داشته باشد.نکته ی دیگری که وجود داره این است که فضای برای جمع شدن تیغه ها وجود دارد که این امر نیاز به اندازه گیری دقیق دارد، پس با دقت اندازه گیری کنید.
ریل ها باید در محل های کاملا تراز باشند و جوشکاری خوبی انجام شود و محکمتر باشد که هم امنیت را بالا می برد و کارکرد مناسب تر می شود وصدا هنگام حرکت کمتر می گردد.منبع:
کرکره برقی الکترو حفاظ