سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

کودکستان بریوزار

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: کودکستان بریوزار

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    آبان -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    مدیر بخش معماری
    محل سکونت
    سنندج
    رشته تحصيلي
    معماری
    نوشته ها
    264
    پسندیده
    845
    مورد پسند: 712 بار در 242 پست
    میزان امتیاز
    810

    کودکستان بریوزار

    معماران: Javier Larraz و Iñigo Beguiristain و Iñaki Bergera
    محل احداث بنا:, Navarra, Berriozar Spain
    مساحت: 1278.01 متر مربع
    سال احداث: 2012
    عکاس: Iñaki Bergera
    همکار طراحی: Juan Miguel García
    معماران فنی: Atec Aparejadores
    مهندسی: Naven Ingeniería de Instalaciones
    سازه: FS Estructuras



    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    بر طبق گفته لویی کان، اولین مدرسه در زیر یک درخت زمانی شکل گرفت که مردی که می دانست شروع به بحث کردن درباره موضوعاتی کرد که دیگران، یعنی دانش آموزان نمی دانستند. مانند آن دانش آموزان، کودکان زیر سه سال نیز به طور ناخودآگاه و مستقیم می آموزند. با استناد به حرف لویی کان، نقش درخت به معنای معماری، در نوع تدریس بسیار مؤثر خواهد بود.
    به این ترتیب معماری، در افزایش کیفیت های آموزش به طور چشم گیری تأثیرگذار است؛ به ویژه در یک کودکستان، معماری و طراحی، ظرفیت واقعی خود را، برای ایجاد فرصت هایی برای کودکان، در این مرحله از زندگی بروز می دهد.
    این کودکستان با الهام از مدارس Reggio Emilia در ایتالیا ساخته شده است؛ یعنی درست جایی که امکانات مراقبت از کودکان در وهله اول پیرامون یک "میدان" اصلی شکل می گیرد؛ که به عنوان کانون اصلی برای تعاملات و فعالیت های رایج مدرسه شکل گرفته است.
    با توجه به نسبت های طولی متمایز در این طرح، میدان باید در نقطه میانی دو حیاط مرکزی قرار گیرد. به این ترتیب کلاس های درس و تجهیزات به موقعیتی میانه انتقال می یابد که مستقیماً به میدان مرکزی متصل می شوند. زمین های بازی نیز در وافع تداوم بصری و فیزیکی داخل فضاست.




    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    لی آت موجود به منظور تهویه و تأمین روشنایی طبیعی در فضا و در کف قرار می گیرد. هندسه قوی این نوع از نورپردازی نیز، با توجه نوع عملکردی که بر روی زمین انجام می شود، ایجاد می شود. ساختار بنا سازه ای مدولار است که از بتن مسلح شکل گرفته است و فضاهای داخلی و نحوه ورود نور به فضا را تعیین می کند.
    شبکه رنگی نیز پیرامون ساختمان و زمین بازی بنا را در بر گرفته است که فضاهای داخلی را از خیابان اصلی جدا می کند. فضاهای رنگی خارجی، شخصیتی کودکانه به بنا می دهد، این در حالی است که طراحی داخلی بنا با توجه به نورپردازی همگن و طبیعی آن، خنثی به نظر می رسد. این مقیاس دوگانه در حقیقت ابزاری است مهم برای تعریف و تفکیک فضای داخلی کودکستان.
    مقیاس های متفاوت (کودکان و مراقبان) و شخصیت های مکمل در بنا اهداف زیر را دنبال می کند: برای کودکان در مقیاس کوچکتر امکان انجام فعالیت های گروهی و انطباق با گروه را به وجود می آورد. برای مراقبین، نفوذ پذیری و شفافیت زیاد به منظور تسهیل کنترل بصری کودکان را به همراه خواهد داشت.



    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    4 کاربر مقابل پست sara.Architect عزیز را پسندیده اند: admin,Ar Sa,mehrdad52,SIAMAK-TORKASHVAN7
    بــــــه یــــاد داشـــتـه بـــــاش :
    آیـــــنـده کــــتـابـی اســت کـــه امــــروز مــــی نـــــویــسی
    پـــــس چــــیـــزی بــــنـویـــس کـــه فـــــردا از خــــوانــدن آن لـــــذت بــــبـری . . .

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    آبان -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    مدیر بخش معماری
    محل سکونت
    سنندج
    رشته تحصيلي
    معماری
    نوشته ها
    264
    پسندیده
    845
    مورد پسند: 712 بار در 242 پست
    میزان امتیاز
    810
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    مقطع1

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    مقطع2

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    مقطع3

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    مقطع4

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    مقطع5

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    مقطع6

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    مقطع با جزییات

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    تصاویر ایزومتریک پلان

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    دیتیل ها

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


    منبع: معماری نیوز



    2 کاربر مقابل پست sara.Architect عزیز را پسندیده اند: admin,Ar Sa
    بــــــه یــــاد داشـــتـه بـــــاش :
    آیـــــنـده کــــتـابـی اســت کـــه امــــروز مــــی نـــــویــسی
    پـــــس چــــیـــزی بــــنـویـــس کـــه فـــــردا از خــــوانــدن آن لـــــذت بــــبـری . . .

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,135 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1150

    با سلام به همکار محترم :
    فکر میکنم-اگر بعنوان فردی که این نماها وفضاهای درونی وبیرونی طراحی شده را در این کودکستان مشاهده وتحلیل می کند نظرات خود را چه مهندس معمار باشیم وچه نباشیم فردی عادی(مثل من)-ابراز کنیم مجموعه این نظرات می توانند :هم ارشیتکت را در طراحی های بعدی در مسیر مردمی قرار دهند وهم لااقل فردی که زحمت کشیده یا خود این موارد را برشته تحریر کشیده ویا گرد اوری نموده است در انتخاب موضوعات مورد علاقه یاری نماید. براین اساس:در اولین مرحله توجهم به استفاده یکی از محورهای طراحی ارشیتکت :علاقه کودکان به نقاشی وعشق بداشتن جعبه مداد رنگی جلب شد-که انرا در drape دراپه ها(کرکره های عمودی) ماهرانه وزیبا بکار گرفته است.از طیف رنگهای اصلی 7 گانه منشور تجزیه نور خورشید وحتی انوار مادون (بنفش وفرا سرخ) -در رنگ دراپه ها استفاده نموده است. از فضاهای مکعب مستطیل (مورد علاقه کودکان بخاطر سادگی که حتی در نقاشی بدن افراد را مکعبی می کشند.با پاهاودستهای مدادی شکل)- وبسیاری برداشتهای دیگر که مجال همه انها در این جا نیست-بنظر میرسد مهندس معمار و گروه طراح مطالعه عمیق وکارشناسانه وجالبی در رفتار و روانشناسی کودکان وعلایق وسلایق انها داشته اند- واز تلفیق استادانه روانشناسی(تاثیر رنگها واحجام -گرمایش وسرمایش رنگها و خطوط بر ناخود اگاه کودکان) و معماری بهره برده اند. با تشکر.
    4 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,Ar Sa,mehrdad52,sara.Architect

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 18:33 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو