معمولا قیمت ابزار های گچبری به صورت متر طول محاسبه می شوند و قیمت های متفاوتی دارند که با توجه به نوع ابزار و میزان مهارت اجرا میان استادکار و کارفرما به شکل توافقی قیمت گذاری شوند.


یکی دیگر از انواع گچبری سقف، نور مخفی می باشد که ابزار های خاص خود را احتیاج دارد. برای این نوع گچبری به ابزار گلویی و نوار ابزار گچ کاری در سقف که به آن ابزار سقفی می گویند؛ نیاز است. این نوع گچبری جزو زیباترین و پر طرفدارترین نوع گچبری سقف می باشد، زیرا در عین سادگی، زیبایی منازل شما را چند برابر می کند.


تولید ابزار پلی یورتان هم به منظور تزئینات سقف و دیوار و دکوراسیون داخلی منازل بوده است.


برخی دیگر از گچبری ها وجود دارند که نیاز به ظرافت بیشتری دارند و همین طور رنگی می باشند. یعنی نیاز دارند با ظرافت رنگ آمیزی نیز شوند. بنابراین ابزارهای مورد نیاز برای این طرح رنگ و قلمو نازک نیز می باشد


قیمت این نوع گچبری ها اغلب بین مجری و کارفرما بسته می شود و استادکارانی که این توانایی را داشته باشند که کارهای گچبری را به صورت حرفه ای انجام دهند، زیاد نیستند. معمولا کار این استادکاران به دلیل حرفه ای بودن طرفداران زیادی دارد.


از دیگر ابزارهای مورد نیاز برای گچبری سقف، دمبری و یا ابزار برشی گچکاری، فتیله ابزار ساده، ابزار دندان موشی می باشد.


یگ نمونه ی دیگر برای گچبری ها وجود دارد، که آن هم گچبری دستی می باشد. برخی از این گچبری ها را بر سر ستون ها نیز کاربرد دارد. که با استفاده از ابزار ها و طرح های پیش ساخته گچبری قابل اجرا می باشند. چنانچه در خانه یا محل کار خود ستون دارید حتما از این طرح های گچبری برای آن انتخاب کنید؛ زیرا موجب بهتر شدن دکوراسیون داخلی خانه و یا محل کار خود می شوید.


برای سفارش ابزار پلی یورتان می توانید با تماس با ما دکارت استور ارتباط برقرار نمایید.


بنابراین تا اینجا متوجه شدید که هر طرح یا مدل گچبری سقف نیاز به یکسری ابزار خاص خود دارد. بنابراین گچکاری که در این حرفه مشغول به کار است نیاز دارد که همه ی ابزار های مربوط به گچبری را داشته باشد؛ تا با توجه به نوع گچبری دلخواه مشتری آن را اجرا کند.


نصب ابزارهای پلی یورتان روی دیوار یا سقف


نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان بایستی با کیفیت بسیار زیاد و همین طور با دقت نظر متخصصان مجرب انجام شود. البته امکان نصب به وسیله خود شخص شما نیز امکان پذیر می باشد؛ اما بهتر است از یک فرد متخصص برای این کار استفاده کنید. ابزار پلی یورتان پیش ساخته یک جایگزین بسیار خوب برای گچبری های سنتی و چوب محسوب می شود.




یکی از اصلی ترین ویژگی های ابزار پلی یورتان، مقاومت حرارتی بالا می باشد و به هیچ عنوان ترک خوردگی و پوسیدگی و یا آسیب دیدگی ندارد. علاوه بر این موارد این ابزار به راحتی برش خورده می شود و به وسیله ی ابزار برش و چسب مناسب در جای مورد نظر قرار گیرد.


با این وجود قابلیت شکل دهی ابزار پیش ساخته پلی یورتان به شکل هایی از چوب های حکاکی شده و یا گل های گچبری شده و هزار طرح یا مدل دیگر با استفاده از مواد اولیه ی اروپایی با سرعت زیاد و هزینه کمتر دارد.


توجه داشته باشید که شرکتی که برای نصب ابزار پلی یورتان انتخاب می کنید؛ دارای سابقه ی درخشانی باشد. و نصب گچبری پیش ساخته پلی یورتان را با دقت بسیار زیاد و با سرعت به وسیله کادر مجرب خود انجام دهد.


مراحل نصب ابزار پلی یورتان


اولین کاری که باید پس از خرید ابزار پلی یورتان انجام داد این است که محلی که قرار است بر روی آن نصب شود، مثل سقف، دیوار و ... خط کشی شود. به عنوان نمونه برای قاب بندی بر روی دیوار به وسیله ابزار پلی یورتان، ابتدا چهار گوشه ی قاب مشخص می شود، بعد خطوط قاب بر روی آن کشیده می شود.


دومین کاری که برای نصب ابزار پلی یورتان بعد از ایجاد خطوط انجام می دهند، برش ابزار پلی یورتان با توجه به سایز و اندازه و زوایای مورد نیاز می باشد. برای این کار از اره دستی نیز می توان استفاده کرد، اما اگر برش با اره برقی انجام شود؛ نتیجه ی بهتری خواهد داشت.


در مرحله سوم بعد از اینکه ابزارهای پلی یورتان برش داده شدند، پشت آنها به وسیله چسب اکریلیک مخصوص، آغشته به چسب می شوند.


در مرحله ی بعدی، پس از چسب زده شدن آنها بر روی محل های خط کشی شده با دقت زیاد نصب می شوند. در این مرحله از چند میخ استفاده می شود. دلیل زدن این میخ نگهداری ابزار پلی یورتان تا زمان خشک شدن می باشد؛ به همین خاطر نیاز به استفاده میخ زیاد نمی باشد.


بهتر است مطلب مزایای انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان را هم مطالعه کنید.


در آخر برای نصب پلی یورتان ها، درزها و پشت ابزار ها با چسب پر می شود. با توجه به اینکه ابزار دکوراتیو پلی یورتان از قابلیت رنگ پذیریی بالایی برخوردار می باشد با انوع رنگهای ساختمانی و با قابلیتت پتینه کاری که دارند؛ می توان طرح ها و مدل های بسیار زیبایی را با رنگکاری و پتینه کاری ابزار ها انجام داد.


منبع : ابزار پلی یورتان دکارت استور