در زمان غرفه سازی و همین طور در زمان تخریب غرفه ها ی نمایشگاهی باید به چند نکته ی مهم توجه کرد تا از رخ دادن خطر های احتمالی در غرفه جلوگیری کرد. این نکات عبارتند از:


نکته ی اولی که باید به آن توجه کنید این است که در زمان نصب دیواره های غرفه و یا تخلیه ی آنها به وسیله ی غرفه سازان؛ بایستی قسمت زیر دیواره ها یعنی کف زمین پوشش مناسبی قرار بگیرد تا به کف سالن آسیب وارد نکند.


به کارگیری چسب، میخ، پونز یا موارد مشابه و یا حتی مته بدون مجوز در غرفه سازی ممنوع می باشد و وارد شدن هر گونه خسارتی حتی با داشتن مجوز به عهده ی غرفه سازان می باشد. بنابراین توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی ابتدا بدانید غرفه سازی چیست؟ و چرا طراحی آن نیاز به تخصص زیادی در این زمینه دارد؟


به کارگیری هر گونه مواد نامرغوب که حاوی مواد شیمیایی و اسفنج های مصنوعی می باشد و هر گونه موادی که پاک کردنش کار راحتی نیست؛ در غرفه سازی نمایشگاهی ممنوع می باشد.


یکی از مواردی که باید رعایت شود این است که مکانی که در آن قرار است غرفه سازی انجام شود باید به همان صورت قبلی به مدیرت سالن تحویل داده شود. خسارتهای وارده که ناشی از رعایت نکردن قوانین و مقرارت باشد به عهده ی غرفه داران می باشد.




به کارگیری سقف های کاذب استاندارد برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کف سالن در غرفه سازی را به غرفه سازان پیشنهاد می کنیم. با این کار خسارت های کمتری به سالن وارد می شود.


دقت داشته باشید که چسباندن هر گونه عکس یا بنر تبلیغاتی به هر بخشی از ساختمان یا سالن نمایشگاه ممنوع می باشد. بنابراین وارد شدن هر گونه خسارت و پاک کردن آنها به عهده غرفه داران می باشد.


می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از قسمت تماس با ما با مجموعه آرمان در ارتباط باشید.


برای علامت زدن و مشخص کردن مکانی که غرفه قرار است بر روی آن نصب شود؛ باید از گچ های پاک شدنی و نوار های تایید شده ی مجاز استفاده کرد. چنانچه برای غرفه سازی از وسایل دیگری برای مشخص کردن زمین استفاده شود؛ در صورت وارد شدن خسارت له عهده ی غرفه دار می باشد.


یکی دیگر از مواردی که برای نصب پایه ها و سازه های غرفه باید رعایت شود این است که به هیچ عنوان نباید زمین را برای نگهداشتن دیوار های اطراف آن سوراخ کرد. زیرا خسارت های وارد شده بر روی زمین و دیوار های نمایشگاه بر عهده ی غرفه داران می باشد و باید جریمه ی آن پرداخت شود.


نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که شرکت های غرفه ساز باید بدانند که هر گونه نیاز فنی که در داخل سالن مثل دسترسی به برق و انشعاب آب و … بدون هماهنگی با مدیر سالن و استفاده از آن ممنوع می باشد. غرفه ساز باید با هماهنگی با مدیر سالن از این موارد استفاده کند.


مورد دیگری که برگزار کننده می تواند ادعای خسارت از شرکت کننده کند این است که غرفه سازی شرکت بیشتر از زمان موعد طول بکشد و شرکت کننده تاخیر داشته باشد. خب این مشکل می تواند امر برپایی نمایشگاه و چهره ی نمایشگاه را خراب کند. به همین خاطر برگزار کننده می تواند از آن شرکت کننده ادعای پرداخت خسارت کند.


به هیچ عنوان نباید تجهیزات غرفه سازی و یا مصالح و وسایل اضافی در پشت غرفه های مجاور قرار بگیرد.


امیدواریم با خواندن مطلب ​مقررات حفاظتی غرفه سازی و تخریب و تخلیه آن به خوبی با این قوانین آشنا شده باشید.


بهتر است بدانید که باید آماده سازی غرفه ها و چیدن موارد لازم در غرفه ها حداقل 8 ساغت قبل از برگزاری نمایشگاه به پایان رسیده باشد. اگر در غیر این صورت باشد و حراست نمایشگاه به بستن سالن ها اقدام کند؛ هیچگونه مسئولیتی متوجه برگزار کننده نخواهد بود. بنابراین توجه داشته باشید که به محض اعلان مسئولین حراست، باید تمام وسایل اضافی مربوط به غرفه سازی را از سالن تخلیه کنید و سریعا برای نظافت و مرتب کردن غرفه ی خود و اطراف آن اقدام کنید.


منبع : غرفه سازی آرمان