امروزه ملات های نسوز ضد اسید در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از این نوع ملات ها به طور گسترده ای استفاده می کنند؛ همچنین نقش این ملات های ضد اسید در صنایع غذایی و دارویی بر کسی پوشیده نیست.

نصب آجر نسوز نما

ملات نسوز ضد اسید یکی از مواد مهم و اساسی در کارخانجات صنایع شیمیایی و مواد شوینده به شمار می آید. کارخانجات تولید و بازیافت سولفور و اسید سولفوریک نیز از این ملات ضد اسید استفاده می کنند. استفاده در صنایع فلزی و متالوژی، کارخانجات تولید کود شیمیایی، نیروگاه ها و صنایع لبنی از دیگر کاربردهای ملات ضد اسید می باشد.

مزایای اتصال دهنده های نسوز ضد اسید :

مقاومت فوق العاده زیاد در برابر حمله اسیدهای خورنده، نمک ها، محصولات احتراق، آب و بخار در دماهای بالا
دانه بندی بسیار نرم که این امکان را بوجود می آورد که اتصالات نازک ساخته شوند که در نتیجه آن لایه نفوذ ناپذیری در برابر گازها ایجاد می کنند.
خواص بسیار مطلوب اتصال دهندگی
استحکام اتصالات پس از خشک کردن و مخصوصا پس از حرارت دهی تا دمای کاری بسیار زیاد می شود به طوری که غالبا آجرهای کارشده ممکن است بشکنند اما اتصالات نمی شکنند، در نتیجه یک لایه کاری یک پارچه بوجود می آید.


ویژگی*های آجرهای صنعتی نسوز

آجر صنعتی نسوز ویژگی*های خاصی دارند که آنها را مناسب برای محیط*ها و شرایط با دماهای بالا یا در معرض آتش می*کند. ویژگی*های مهم آجرهای صنعتی نسوز عبارتند از:


مقاومت حرارتی: یکی از ویژگی*های اصلی آجر صنعتی نسوز، مقاومت بالا در برابر دماهای بالا و حرارت است. این آجرها به طور معمول توانایی تحمل دماهای مختلف تا چند هزار درجه سلسیوس را دارا هستند.
مقاومت شیمیایی: برخی از آجرهای صنعتی نسوز دارای مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف می*باشند. این ویژگی مهم برای محیط*هایی که ممکن است با مواد شیمیایی در تماس باشند، حائز اهمیت است.
مقاومت در برابر خوردگی: آجرهای صنعتی نسوز دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی هستند و تحت تأثیر مواد شیمیایی و اکسیداسیون دستخوش خوردگی نمی*شوند.
مقاومت در برابر فشار: این آجرها معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر فشار می*باشند و می*توانند فشارهای بالا را تحمل کنند.
مقاومت در برابر آتش: آجر صنعتی نسوز معمولاً مقاومت بالایی در برابر آتش دارند و در معرض حرارت مستقیم آتش کیسه نمی*کنند.
عایق حرارتی: برخی از آجرهای نسوز به عنوان عایق*های حرارتی نیز به کار می*روند و توانایی کاهش انتقال حرارت را دارند.
مقاومت در برابر فشار خرد و ارتعاشات: برخی آجرهای صنعتی نسوز مخصوصاً برای محیط*هایی که تحت فشار خرد یا ارتعاشات هستند طراحی شده*اند.
قابلیت ساخت و نصب آسان: آجر صنعتی نسوز معمولاً طراحی شده*اند تا به آسانی قابل ساخت و نصب باشند.
مقاومت در برابر تغییرات دما: این آجرها دارای مقاومت در برابر تغییرات دما هستند و تغییرات دمایی ناگهانی را تحمل می*کنند.

آجرهای صنعتی نسوز در مواردی که نیاز به مقاومت در برابر حرارت و شرایط سخت دارند، به کار می*روند. این آجرها در صنایع مختلف از جمله صنایع فولاد، سیمان، زغال*سنگ، پتروشیمی، و فولاد مورد استفاده قرار می*گیرند.
منبع: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]