سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1392 سراسری - صفحه 4

کلید واژه آزمون نظام مهندسی چارتهای خلاصه نظام مهندسی

جهت آپلود فایل در سایت از قسمت آپلود سنتر استفاده کنید.

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 45

موضوع: اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1392 سراسری

  1. Top | #31


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    289
    پسندیده
    20
    مورد پسند: 643 بار در 251 پست
    میزان امتیاز
    775
    بهرحال هرکسی براساس بینش و سلیقه خودش نظر میده و دلیلی به تحمیل نیست که چون من این رشته رو انتخاب کردم پس بهترین انتخابه مگر اینکه دلیل علمی وجود داشته باشه در نهایت تصمیم گیرنده خود شخصه که بیش از هرکس صلاح خودش رو میدونه

  2. Top | #32


    تاریخ عضویت
    تیر -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    قزوین
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران-سازه
    نام دانشگاه
    بین المللی امام خمینی
    سال اخذ مدرک
    1392
    پایه نظام مهندسي
    3 محاسبات، نظارت، اجرا
    نوشته ها
    1,113
    پسندیده
    574
    مورد پسند: 2,388 بار در 948 پست
    میزان امتیاز
    2472
    نقل قول نوشته اصلی توسط raha90 نمایش پست ها
    بهرحال هرکسی براساس بینش و سلیقه خودش نظر میده و دلیلی به تحمیل نیست که چون من این رشته رو انتخاب کردم پس بهترین انتخابه مگر اینکه دلیل علمی وجود داشته باشه در نهایت تصمیم گیرنده خود شخصه که بیش از هرکس صلاح خودش رو میدونه
    نه دوست عزیز

    هر کسی سعی میکنه بهترین انتخاب رو بکنه. پس بهتره که بهم کمک کنیم تا دیگران نیز بهترین انتخاب رو بکنند. دلایل علمی در مورد انتخاب گرایشهای مختلف عمران وجود نداره. و اصلا دلیلی بر برتری گرایشها نیست که حالا بخوایم دلیل علمی براش پیدا کنیم..

    اما همه میدونیم که اولویت بندی در همه جا وجود داره. این اولویت بندی هم به مکان، نوع، سطح، آینده، حال و ... هر چیز مربوط میشه. باید همه جوانب رو سنجید.

    همه گرایشها در همه شهرها و مکانها کار ندارند. همه گرایشها در همه زمانها استفاده ندارند. همه گرایشها برای همه انسانها کاربرد ندارند. به این خاطر هست که ما میایم و گرایشها رو اولویت بندی میکنیم.

    در هر صورت امیدوارم که این دوست خوبمون الف انتخاب خوبی داشته باشند و موفق باشند تو کار و درسشون
    کاربر مقابل پست CivilF عزیز را پسندیده است: الف
    طراحی سازه، تدریس خصوصی و ترجمه متون انگلیسی
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]



    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  3. Top | #33


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۲
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    7
    پسندیده
    15
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    144
    بله ولی گرفتن تصمیم اگر بعد از مشورت با کسایی که بیشتر میدونن و تجربه دارن باشه مطمئنا نتیجه بهتری میده.
    خیلی ممنون بابت راهنمایی ها
    اولویت بندیهام: سازه زلزله خاک محیط زیست مدیریت و ساخت راه نهایتا حمل و نقل و آب و دیگه اگه هیچکدوم اینا قبول نشم خدای ناکرده، سازه هیدرولیکی و دریاییه.
    مثل اینکه پارسال با رتبه بالا هم شبانه امیرکبیر محیط زیست و مدیریت و ساخت قبول شدن.احتمال قبولی هست.علاقه قلبیم سازه و زلزله س.
    راستی ایناکه دختر و پسر بودن توشون مهم نیس. شنیدم راه و حمل و نقل پسرونه س. درسته؟
    بهرحال بابت لطف همگی ممنونم

  4. Top | #34


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    289
    پسندیده
    20
    مورد پسند: 643 بار در 251 پست
    میزان امتیاز
    775
    من قصد مخالفت و بحث ندارم اما یکی از معضلات و مشکلات ما عدم آشنایی کافی با رشته ها و گرایشات مختلفه به عنوان مثال شما چقدر در مورد سازه های هیدرولیکی میدونید؟ با خوندن این گرایش شما کجا میتونید بازار کار پیدا کنید و چه توانمندیهایی رو کسب میکنید؟
    فارغ التحصیلان این رشته زمینه کافی برای احراز مشاغل زیر را دارند:
    الف: محاسبه و طراحی سازه های منابع آب و سد سازی،
    ب: همکاری با مهندسین مشاور سد سازی، منابع آب و مشارکت در طرح و نظارت بر اجرای پروژه های موضوع فعالیت این موسسات
    ج: همکاری با وزارتخانه ها و سازمانهای مسئول اجرای طرحهای عمرانی در زمینه آب رسانی مانند وزارت نیرو، وزارت کشاورزی، وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداریها.
    ضرورت این دوره با توجه به حجم سرمایه گذاری مملکت در صنعت آب و نیاز فوق العاده به جمع آوری و نگهداری ابها و استفاده صحیح از آنها در جهت تامین آب آشامیدنی شهر با تولید برق و نیز تامین توسعه کشاورزی کاملاً مشهود است. حجم فوق العاده سرمایه گذاری در این زمینه طبعاً نیاز قابل ملاحظه ای به متخصصین در زمینه های مختلف ونیز در سطوح مختلف صنعت آب دارد. این دوره برای تامین قسمتی از این نیاز در نظر گرفته شده است.
    کاربر مقابل پست raha90 عزیز را پسندیده است: الف

  5. Top | #35


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    289
    پسندیده
    20
    مورد پسند: 643 بار در 251 پست
    میزان امتیاز
    775
    من اصلا قبول ندارم که گرایشها برای زمان و مکان خاصی بوجود می آیند و ممکنه بعدا دیگه کاربرد نداشته باشند یعنی ما ممکنه زمانی به داشتن تخصص برای سدسازی نیاز داشته باشیم بعد با گذشت زمان این نیاز مرتفع شود و دیگه نیازی به رشته های مرتبط با اون نباشه. حتما میدونید برای ساخت سد تنها یک یا دو تخصص بکار برده نمیشه بلکه متشکل از چندین و چند تخصصه. پس بهتره منطقی تر فکر کنیم به هرحال از افراد تحصیلکرده انتظار بیشتری در بیان نظرات وجود داره.

  6. Top | #36


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۲
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    7
    پسندیده
    15
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    144
    درمورد دانشگاه تبریز اساتید این گرایش قوی هستن و بنظرم بعلت شناختی که از اساتید دارم و بعلت نزدیکی شاید بیارزه که تبریز رو انتخاب کنم اما بقیه رو ببرم آخر. فارغ التحصیلهای دانشگاه درجه 1ی مثل تبریز شانس بیشتری میتونن داشته باشن احتمالا.
    دوستان عزیز واقعا بابت لطفتون و راهنمایی هاتون ممنونم.از نظراتتون بشدت بهره مند شدم . خیلی از سوالام جواب داده شد و مشکلاتم حل شده
    امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید

  7. Top | #37


    تاریخ عضویت
    تیر -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    قزوین
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران-سازه
    نام دانشگاه
    بین المللی امام خمینی
    سال اخذ مدرک
    1392
    پایه نظام مهندسي
    3 محاسبات، نظارت، اجرا
    نوشته ها
    1,113
    پسندیده
    574
    مورد پسند: 2,388 بار در 948 پست
    میزان امتیاز
    2472
    من هم قصد بحث بی مورد رو ندارم.

    مهندس raha90 اگر توجه میکردید و تمامی نوشته های من رو میخوندید، متوجه میشدید که من در ابتدای صحبتم هم گفتم: سازه های دریایی و خاک مربوط به سازه های خاص میشن. که پروژه های خاصی هم شامل اونها میشه.
    پروژه سد رو هیچوقت به هر شرکتی نمیدن. پروژه های این چنینی در انحصار شرکتهای خاص هستند. امکان مانور در این موارد به اندازه گرایشهایی چون سازه نیست. شاید حتی سازه های دریایی از سازه سخت تر باشه اما از لحاظ کاری به گستردگی سازه نیست. من خواستم که شما رو متوجه این مطلب بکنم.

    رشته ها رو از این لحاظ هم باید اولویت بندی کرد. که از لحاظ شغلی مهمترین اولویت بندی هستند.

    موفق باشید و خدانگهدار.
    ویرایش توسط CivilF : ۲۹ ۰۲ -۱۳۹۲ در ساعت 18:43
    2 کاربر مقابل پست CivilF عزیز را پسندیده اند: juki,الف
    طراحی سازه، تدریس خصوصی و ترجمه متون انگلیسی
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]



    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  8. Top | #38


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    289
    پسندیده
    20
    مورد پسند: 643 بار در 251 پست
    میزان امتیاز
    775
    من کاملا متوجه هستم و اگر هم حرفی رو میزنم با دلیل میزنم نه براساس سلیقه شخصی

  9. Top | #39


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    289
    پسندیده
    20
    مورد پسند: 643 بار در 251 پست
    میزان امتیاز
    775
    سازه های دریایی
    مقطع کارشناسی ارشد سازه های دریایی در ایران در دانشگاه های تهران، تبریز، صنعتی امیرکبیر(واحد بندر عباس)، دانشگاه گیلان، صنعتی سهند تبریز، تربیت مدرس، علم و صنعت، خواجه نصیر و هرمزگان و همینطور مقطع دکترا در دانشگاه های تهران، تبریز، مرکز ملی اقیانوس شناسی، علم و صنعت، خواجه نصیر، هرمزگان و به تازگی در صنعتی سهند تبریز، صنعتی بابل و دانشگاه قم ارائه شده است.
    معرفی گرایش
    سازه های دریایی از گرایش های جدید رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد در ایران است. این گرایش در چند سال اخیر و برای اولین بار در دانشگاه های تهران و تربیت مدرس ایجاد شد.
    مهندسي سازه*هاي دريايي در ارتباط با طراحي سازه*هاي مختلف دريايي مانند انواع سكوها، اسكله*ها و تأسيسات و تجهيزات بندري است.
    در گرایش سازه های دریایی سه محور offshore, near shore, onshore مطرح است.

    • در بخش offshore به تحلیل و طراحی سازه های دور از ساحل مانند سکوهای نفتی، سکوهای تفریحی و خطوط لوله کف دریا در آبهای عمیق پرداخته می شود.

    near shore به سازه های ساحلی و نزدیک ساحل اختصاص دارد، از این سازه ها می توان به اسکله های فولادی و بتنی، موج شکن ها و خطوط لوله ساحلی اشاره کرد. در کشورهای پیشرفته سازه های دریایی به سه بخش مهندسی دریا، مهندسی سواحل و مهندسی سازه های دریایی تقسیم می شود که در کشور ما کلیه این گرایش ها تحت عنوان سازه های دریایی تدریس می شود.
    مهم*ترین مزایای این گرایش عبارتند از:

    • خاص بودن، یعنی هر کسی نمی*تواند در حیطه سازه*های دریایی اظهار نظر کند اما مثلاً در مورد زلزله و ساختمان عوام هم از اظهار نظر فنی ابایی ندارند*. خوشبختانه اصولاً خیلی*ها نمی*دانند که در دریا هم اصولاً سازه*ای ساخته می*شود.


    • آشنا شدن با طیف وسیعی از مسائل: ممکن است در همین مواجهه اصولاً علاقه اصلی*تان را پیدا کنید و مسیر زندگی علمی/حرفه*ایتان عوض شود. مثل دوستانی که علاقمند به رسوب می*شوند و بالکل از مبحث "ساختمان" خارج می*شوند. این آشنا شدن همچنین برای ادامه تحصیل نیز بسیار مناسب است، یعنی سوژه*های بسیاری برای ادامه تحصیل و تحقیق پیدا می*کنید.


    • بازار کار خاص: طبعاً موضوع خاص، بازار کار خاص نیز دارد؛ چه از نظر سطح کیفی کار و چه درآمد. البته این نکته به عنوان عیب نیز می*تواند مطرح شود چرا که عملاً شرکت*های فعال در زمینه سازه*های دریایی کم هستند. بدتر اینکه پیمانکاران دریایی نیز عمدتاً دولتی هستند و ورود بهشان سخت است. البته هم*اکنون شاید وضع بازار کار سازه*های دریایی با سایر گرایش*های عمران تفاوت چندانی نداشته باشد، اما یک داستان قدیمی است که می*گوید نسل اول فارغ*التحصیلان دریایی همگی به مال منصب چربی رسیدند. الله اعلم.


    بزرگترین عیب گرایش سازه*های دریایی نیز چیزی نیست جز روی دیگر سکه "دریای وسیع اطلاعات". بدین معنی که گرچه شما با طیف وسیعی از موضوعات علمی و مهندسی آشنا می*شوید، اما این دریای اطلاعات شما کم عمق است؛ یعنی علم*تان تا حدودی سطحی است. نکته منفی دیگر اینکه اساتید این گرایش عمدتاً تحصیلات مرتبط ندارند و بنا بر تجربه کاری وارد این زمینه شده* اند.
    شرکت*های فعال در زمینه سازه*های دریایی نیز دو دسته کاملاً مجزا هستند. بدین معنی که تعدادی فعال در زمینه سواحل و بنادر هستند و تعدادی در زمینه سکو و معمولاً شرکتی نیست که در هر دو زمینه فعالیت کند. مثلاً سازه*پردازی، دریابندر، ساحل، طرح*نو*اندیشان و ... در زمینه سواحل و بنادر فعالیت می*کنند. کار سکو عمدتاً در شرکت*های نفت و گاز انجام می*شود (مثل سازه، ناموران، نارگان و ...) چرا که اصولاً سکوهای دریایی بخشی از تاسیسات نفتی/گازی هستند. البته گفتنی است که عمده طراحی سکوهای کشور کماکان توسط شرکت*های خارجی انجام می*گیرد. پیمانکاری سازه*های دریایی نیز عمدتاً در اختیار چند شرکت بزرگ نیمه دولتی و زیرمجموعه*های آنهاست مثل: صدرا، ایزوایکو، قرارگاه سازندگی، تاسیسات دریایی و ...
    رتبه قبولی
    در اوایل که این گرایش تاسیس شد، یعنی فکر کنم اواسط دهه هفتاد، برای قبولی در دانشگاه تهران به رتبه*های آنچنانی نیاز نبود؛ مثلاً فکر کنم با ۴۰۰-۵۰۰ قبول می*شدند. کم کم این رشته خیلی فانتزی شد و در اولین سالهای دهه هشتاد مثلاً تا رتبه ۶۰ سازه دریایی دانشگاه تهران پر می*شد. بعد از این دوباره شروع به افول کرد یعنی مثلاً در سال ۸۳ تا رتبه*های ۱۵۰ قبول می*شدند. در مورد روند فعلی اطلاعی ندارم ولی فکر کنم بتوان گفت که قبولی در این گرایش همانند زلزله و خاک است؛ یعنی ساده*تر از سازه و مشکل تر از ه
    بازار کار
    گرایش سازه های دریایی بدلیل مرتبط بودن با صنعت نفت و گاز نسبت به سایر گرایش های عمران دارای بازار کار بهتر و درآمد بالاتری است.

    ظاهرا در این گرایش پذیرش گرفتن به علت اینکه دانشگاه های کمی این رشته را دارند کمی مشکل است، اما نکته ایی که این گرایش را متمایز میکند اینست که در بعضی از دانشگا هها مثل mit,breckely,... بعضی از رمینه های آن در دانشکده های مکانیک پیدا میشود. ضمن اینکه فارغ التحصیلان این گرایش میتوانند در گرایش آب یا سازه ادامه تحصیل دهند.
    کاربر مقابل پست raha90 عزیز را پسندیده است: juki

  10. Top | #40


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۱
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    289
    پسندیده
    20
    مورد پسند: 643 بار در 251 پست
    میزان امتیاز
    775
    معرفی رشته مهندسی عمران - مهندسی محیط زیست - مقطع کارشناسی ارشد
    الف- تعریف : کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست دوره ای است آموزشی- پرورشی با تاکید بیشتر بر روی آموزشی، مرکب از تعدادی دروس نظری، کاربردی و آزمایشگاهی و برنامه تحقیقاتی در زمینه مهندسی محیط زیست جهت افزایش اطلاعات کارشناسائی نظیر کارشناسان مهندسی عمران، مهندسی آب، مهندسی شیمی، مهندسی محیط زیست، مهندسی مکانیک و مهندسی بهداشت محیط و نیز ایجاد زمینه کافی جهت درک و توسعه و کاربرد تکنیک های موجود در این رشته .
    ب: هدف دوره کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست، آموزش افرادی است که دارای توانائیهای لازم جهت طراحی و نظارت برحسن اجرای پروژه های تخصصی در زمینه های مختلف مهندسی محیط – زیست بوده و در ضمن قادر به انجام تحقیقات لازم جهت حل مسائل و مشکلات زیست محیطی کشور باشند. از جمله پروژه های تخصصی در زمینه های مختلف مهندسی محیط زیست محیطی کشور باشند. از جمله پروژه های تخصصی مورد نظر این برنامه عبارتند از:
    1- شناخت و کنترل آلودگی منابع آب، خاک وهوا
    2- طراحی تاسیسات آب و فاضلاب شهری، روستایی و صنعتی
    3- کنترل آلودگیهای حاصل از مواد زائد جامد
    4- برنامه ریز و مدیریت اجرای طرحهای زیست محیطی

    مکانیک خاک و پی:
    نقش و توانایی یا کارایی
    فارغ التحصیلان این مجموعه زمینه فنی کافی را برای احراز مشاغل زیر را دارند:
    الف: همکاری با وزارتخانه ها و سازمانهای مسول برنامه ریزی، طرح و نظارت طرحهای عمرانی نظیر وزارت راه و ترابری – وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداریها
    ب: همکاری با مهندسین مشاور جهت مشارکت در طرح و نظارت طرحهای عمرانی
    ج: همکاری با ارگانهای ونهادهای که با مسائل عمرانی در ارتباط هستند.
    ضرورت و توانایی
    فعالیتهای عمرانی موضوع این دوره کارشناسی ارشد عمدتاً بخشی از فعالیتهای موضوع دوره کارشناسی مهندسی عمران است و تفاوت این دو تنها در سطح تخصص مورد نیاز می باشد. حجم قابل ملاحظه ای از نیاز تخصصی در زمینه مکانیک خاک و پی توسط کارشناس عمران برآورده می شود. تاسیس این دوره تنها برای برآوردن آن بخشی از نیازهای تخصصی است.
    که به سطح علمی بالاتر مربوط می شود.
    کاربر مقابل پست raha90 عزیز را پسندیده است: juki

صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. **سال 1392 مبـــــــــــــــارک**
    توسط CivilF در انجمن موارد دیگر
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: ۰۷ ۰۱ -۱۳۹۲, 15:40
  2. ثبت نام دکترا 1392
    توسط CivilF در انجمن اخبار دانشگاه ها
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۰۲ ۰۹ -۱۳۹۱, 13:27

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 15:26 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
سيستم همکاري در فروش فايل سل يو