سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

توصییه های اجرایی وتجربی راهسازی -فصل دوم وپایانی

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: توصییه های اجرایی وتجربی راهسازی -فصل دوم وپایانی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,135 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1167

    توصییه های اجرایی وتجربی راهسازی -فصل دوم وپایانی


    با توجه به این که تقریبا نکات برجسته اصلی ازمایشهای ژیو تکنیک و راه بطور ضمنی اشاره گردید(ضمنی واشاره -چرا که مقوله راهسازی بسیار گسترده تر از دوفصل است .اما رعایت حوصله شما را کردیم. وسعی در اختصار ونکات اساسی و عرصه ووقت سایت.). اما بعد:
    ابتدا اشاره ای داشته باشم به :ملاک کنترل نهایی در کدها و رقومهای خط پروژه - یکی از مقوله هایی که همکار ارجمندم:مهندس mehrdad52 تاکید داشتند در دو مرحله شروع زیر سازی واتمام ان وزمان تراکم و کمپکشن ساب گرید واماده شدن برای کنترل نهایی -معمولا این مورد گذر مهم از فاز زیر سازی بستر راه وورود به فاززیرا ساس باید توسط تیم نقشه بردار انجام شود. اگرچه دفترچه و کروکی رقوم کدهای خط پروژه از دفترفنی مشاور (امروزه این کدها و رقومها با ارایه نقشه پروفیله وخط پروژه اتوکد داده می شود.) ارایه می گردد-ولی چه ان سیستم قدیم دفترچه ما وچه کدهای فلش مموری اتوکد دفتر که نقشه بردار به دوربین خود وارد می کند- نقش اصلی با اکیپ ورزیده نقشه برداری است-این نظر من است چرا که 30 سال قبل هم شاهد نفش بسیار مهم نقشه برداران در تصحیح خطاهای سیستماتیک غیر عمدی دیگر پرسنل فنی کارگاه بوده ام ومی دانم علیرغم فرق دستگاهها با زمان ما -هنوز کنترل وروش کار همان سیستم اولیه است که اصلی است وروش متعارف است.فقط ایزار فرق کرده اند.بنابراین چه در کارگاه مهندس مهرداد عزیز وچه دگر کارگاهها -باید تیم نقشه بردار با احتساب ضخامت لایه ها ی ساب بیس وبیس وتوپکا کدهی خط پروژه را در کل پیکتاژ وایستگاهها چک کند. انا با عنایت به ضخامتهای کمپکت شده وتمام شده در واقع رقوم شروع زیر سازی واستر را قرایت وبا رقوم نقشه های پروفیله اتوکد تطبیق می دهند. با زدن میخها ی 60 سانتی یا کوجکتر در فاصله مناسب کنار راه تا اکس-این میخها را با رقوم خط پروژه که قبلا روی حافظه دوربین خود ریخته اند پک می کنند.-دراین مرحله هنوز فرصت برای اصلاحات معمولی وجزیی هست.مثلا می توان بسیاری از پستی وبلندیهایی در حد دو سه سانت را پذیرفت والبته مازاد برانرا که در موقع غلتک زنی از چشم دور مانده -بادادن زاویه ای کوچک به تیغ یک گریدر یک تیغ دیگر به کل مسیر زد.
    بهر حال قبلا هم اشاره شد در اماده سازی ساب گرید در بخشهایی که خاکبرداری کرده ایم وعمق زیاد بوده از مخلوط سنگهای درشت دانه (rockfils) راکفیلها استفاده شود.ودر ماکزیمم 30 سانت هر لایه وبهتر انکه در هر 15 سانت ضخامت کمپکت ومتراکم شوند.تا 95%.بعداز دولایه 15 سانت سابگرید یک لایه 15 سانت ساب بیس مصالح رودخانه ای یا سنگشکسته ویک لایه بیس رودخانه ای(درصورت منحنی دانه بندی مناسب) ویا شکسته کنکاسوری -ودو لایه binder هر لایه 5 سانت و توپکا 5 سانت یا 4 سانت ریز دانه ای. البته چسب لایه ها قیر است که در جای خود خواهد امد.
    یکی ازمهمترین مسایل راهسازی "بالابردن :دانسیته و مقاومت لایه هاست. اینکار بعد از کیفیت مناسب مصالح بعده غلتک های پاچه بزی ویبران(ارتعاشی) -فولادی سه چرخ دو محوره وسه-محوره (اکسل) و یا غلتکهای پنوماتیکی وچرخ لاستیکی است.
    دومین مسیله مهم تجربی استفاده از ورقه ها یا رل های ژیو تکستایل وژیوممبران برای حفاظت لایه های راه از ابشستگی یا نفوذ رطوبت ابگرفتگی های شدید وهمچنین تسلیح وتثبیت بستر سازی ودر واقع بالا بردن همین مقاومت ناشی از تحکیم وتراکم وحفظ انست.
    این محصولات از مواد پلی استری -پلی امید ها-پلی پروپیلن-پلی اتیلن ها یعنی مشتقات پلیمریزاسیون کراکینک نفت هستند. در بازدیدهای چند سال قبل باتفاق نمایندگان چند مشاور دیگر بازدیدی داشتیم از :کرمان-دامغان-اصفهان-سمنان-اهواز -برای انتخاب ورق اب بند لاگونها وبرکه های تثبیت تصفییه فاضلاب - با مسرت بسیار دیدیم تولیدات کشور ما از نظر استاندارد تقریبا در سطح کشورهای المان-ایتالیا-وحداقل کره ودر مواردی بالاتر از کره است. بخصوص کیفیت کارخانه کرمان با توجه به ازمایشگاه مجهز مقاومت مصالح ان:حدهای:کششی-فشاری-گسیختگی-خورندگی-فرسایش و...اما. البته اکثر مدیران ارشد این کارخانه ها در این چند روزی که هییت ما با انها اجلاس داشت-متاسفانه از نظر ساپورت تامین ارز دولتی گله مند بودند. ما اگرچه از این ورق ها برای برکه های هوازی وبیهوازی برای اب بند کردن استفاده می کردیم.اما در بسیاری از پروژه های راه های مهم ودرجه اول-همکاران ما در بخش راه در قسمت هایی از قطعات که اغلب دچار اب بردگی می شدند -هنگام باز سازی وتعویض در کل قطعه از بستر تا توپکا -در لایه های جدید از تکستایل ها وژیوممبرانها بصورت رل وپهن نمودن لایه ها را مانند یک کار بتنی تسلیح کردند.(این ورقها نقش جوشن های تسلیحاتی خاک بالای دیوارهای حایل و سپر کوبی را در راه بازی می کردو مانع فرسایش ضربه ای واثر چرخ روی اساس
    وزیر اساس می شوند.).این مورد را همکاران جدی بگیرند. این ورق رلها مانند الک چشمه ریز با سنگها ومخلوط راه در گیر شده وانها را یکپارچه می کنند.

    پایان بخش اول از فصل دوم پایانی.










    ویرایش توسط SIAMAK-TORKASHVAN7 : ۱۳ ۰۵ -۱۳۹۳ در ساعت 19:22
    3 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: boushehromran,mehrdad52,جهان بین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 6
    آخرين نوشته: ۱۳ ۰۵ -۱۳۹۳, 11:59
  2. توصییه های تجربی: اجرایی و فنی در راهسازی
    توسط SIAMAK-TORKASHVAN7 در انجمن راه و ترافیک
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۶ ۰۴ -۱۳۹۳, 17:10
  3. ضوابط تعیین سطح زیر بنای بیمارستان های عمومی
    توسط boushehromran در انجمن دانلود کتابهای الکترونیکی آموزشی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۲۵ ۰۷ -۱۳۹۲, 16:36
  4. دانلود آزمون های تعیین سطح کنکور ارشد عمران ماهان 90
    توسط admin در انجمن کنکور کارشناسی ارشد عمران
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۲۷ ۰۷ -۱۳۹۰, 02:00
  5. آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
    توسط admin در انجمن نشریات سازمان مدیریت و برنامه ریزی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۶ ۰۷ -۱۳۸۹, 23:44

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 15:56 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو