سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

مدیریت -برنامه ریزی و کنترل پروژه

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: مدیریت -برنامه ریزی و کنترل پروژه

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,136 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1305

    Lightbulb مدیریت -برنامه ریزی و کنترل پروژه



    مقدمه: هر یک از ما در طول سالها کار وتلاش شاهد بوده ایم مدیریت طرحها و پروژه ها را در کارگاههاو کارخانه ها -نیروگاهها و... . مهبرعهده گرفته اند که حداقل دارای دو تا سه دهه کار وتجربه مفید پس از ورود به بازار کار بوده اند. با عنایت باین موضوع در سالهای اخیر با تاسیس تخصصهایی :چون مدیریت های اجرایی پروژه- برنامه ریزی وکنترل پروزه-مهندسی ارزش و... که الزاما با طی دوره های ارشد دانشگاهی صلاحیت رسمی از نظر اموزش عالی خواهد داشت -می توان با مدت کمتر و روشهای علمی تری به تجارب فوق بدون روشهای سنتی ازمون وخطا دست یافت.
    اکنون دستگاههای اجرایی کشور و مهندسان مشاور در یافته اند :می توان با عقد قراداد های اموزشی با دانشگاهها و بهره گیری از اموزش های علمی و work shop توسط استادان و دپارتمان های مذکور با ایجاد دوره های معادل برای کارکنان خود دانش مدیریتی و برنامه ریزی ایشان را در تنظیم موافقت نامه های عمرانی و ارتقا ی کیفیت پروژه ها بنحو چشمگیری افزایش داد.
    بحث:
    برای رسانیدن یک پروژه به سر انجامی خوب یا عالی نیاز به :یک سیستم برنامه ریزی درست داریم. این سیستم زمانی صحیح عمل خواهد کرد که ارگانیسم واجزای ان دارای.عع عملکردی
    منظم با :feed back یستماتیک جا افتاده وروان بدون گره معیوب مدار فر ایند باشند. توضیح بیشتری دهندسانی م. پروژه​ به مفهوم واقعی وعلمی ان یعنی چه؟. ایا منظور از پروژه : عملیات :عمرانی-تاسیساتی-الکتریک و کارهای مهندسی و فنی است؟. پروژه در حقیقت سلسله فعالیت هایی است که انجام می دهیم تا به اهداف خاصی دست یابیم.بدیهی است این فعالیت ها معمولا بایک برنامه ریزی و براوردمالی هزینه ها توام است. بنابراین کلمه پروژه صرفا مختص فعالیت های فنی-مهندسی نیست. بنا به تعریف فوق :هر نوع اموری که مستلزم برنامه ریزی قبلی باشد "میتواند یک پروزه محسوب گردد.".بعنوان مثال : تهیه یک فیلم سینمایی یا سریالی تلویزیونی نوعی پروژه است.چرا که :بر اساس یک داستان(طرح) و کار گردانی (مدیریت)و تهیه کننده(سرمایه گذاری) و اجرای هنر پیشگان(فعالیت عوامل اجرایی.) وهزینه پیش بینی شده(بر اورد اولیه وپایه) شکل گرفته است.اما از انجا که بحث و هدف ما از ان صرفا مربوط به فعالیت های مهندسی خواهد بود -لذا با این مفهوم خاص از "پروژه"سروکار داریم وبعد از این مراد ما از این واژه شاخه فنی -مهندسی ان است.
    گفتیم برای دستیابی به اهداف یک پروژه در گام نخست نیاز به یک:سیستم داریم.این سیستم ارگانیسمی خواهد داشت که بخشهای :طراحی-.اجرا-نظارت-کنترل اجزای انرا تشکیل می دهند. طرح مجموعای از چند پروزه با فازهای مختلف است یک کارخانه سیمان طرحی است شامل پروزه های زیر مجموعه : کوره دوار خفته(با زاویه 15 تا 20 درجه نسبت به خط افق و خوابیده -سیستم قدیم انگلیسی یا عمودی سیستم های طراحی المان-سیلوهای کلنکر(اسیاب شده ونشده)- سیلوهای نگهداری وانبارهای مواد معدنی برای تولید انواع سیمان مثل:سیلیس-بوکسیت-الومیناتها - تفاله های اهن گدازی ذوب اهن و..... این پروژه ها همان ارگانیسم کلی طرح را تشکیل می دهند.
    این مجموعه (طرح مادر واصلی) وزیر مجموعه ها(پروژه ها وزیر پروژه ها) همان ارگانیسمی است که مشاوران در مطالعات خود بصورت فاز بندی ارایه می دهند.مثلا : در طراحی ومطالعات : سد یا تصفییه خانه های اب و فاضلاب (پروژه های سنگین و هزینه بر) -عدم دقت در مطالعات و یا ضعف مدیریت در کنترل طرح و راهبرد پرسنل تیم های طراحی ومطالعه میتواند عواقب زیر را به بار اورد:
    مثال: مطالعات وتهیه نقشه های اجرایی ونظارت عالیه سد دو قوسی بتنی سنگینی با اهداف استراتژیک : بار وری اقتصادی و کشاورزی منطقه ای وایجاد اشتغال به مشاوری سپرده می شود.بخش یا فاز دوم مسلط با تجربه حرفه ای بالا و اکیپی ورزیده باشد شک نیست "ت نقشه های اجرایی و جزییات (فاز دوم طرح ).نیز با موفقیت به اتمام خواهد رسید.3- حال طرح متشکل از چند زیر مجموعه یا پروژه به یک کنسر سیوم ویا چندین شرکت پیمانکاری جهت اجرا ابلاغ می گردد.(من از شرح جزییات کامل خود داری می کنم که بسیار مفصل است). ممکنست :فرضا:تونل انحراف به یک پیمانکار-فراز بند (cut off) به دیگری- بتن ریزی بالا دست ومراحل اجرایی سخت تر به شرکتهای قوی تر و...الی اخر واگذار شوند.این فاز یا فاز اجرایی وسوم ونظارت عالیه مهمترین و حساس ترین بخش را تشکیل می دهد.​ رل عوامل و
    اگر فرض کنیم خدای نا خواسته : در مدیریت و کنترول پروژه واکیپ نظارتهای مقیم-سر ناظرها-نظارت عالیه مشکل وجود دارد(فرض کردیم ومثال است -وگر نه در عمل چنین پروژه هایی معمولا از کادر قوی نظارتی برخوردار است-این جا مثال زدم تا مشکل در روند پروژه را با هم بررسی کنیم) - رشد تضادهایی از قبیل بی نظمی و بی بر نامگی چنان کیفیت کار را پایین می اورد و زمان بندی انجام کار را متوقف می کند که معمولا به خلع ید پیمانکار یا مشاور توسط کار فرما خواهد انجامید.جبران این صد مات حتی با جایگزینی و تر میمی-اقتصادیمدیریت ها هم قادر نخواهد بود تا سالها اثرت منافی :اجتماع-سیاسی این اشتباه های عملیاتی-نظارتی را پاک نماید."این است ان اهمیتی که به نام:"مدیریت-برنامه ریزی وکنترل پروزه" تاکید گردید. گفتم -بعلت محدویت :نوشتاری و رعایت صبر وحوصله شما! مجبورم ه:
    1-معادله چند متغیره است و لذا عددی که هزینه کلی طرح (پس از اعمال ضرایب) است وچند رقمی - ومیتوان انرا به حاصلضرب ارقام در هم تبدیل کرد.هر کدام از متغیرها را برابر یکی از اجزای حاصلضرب گرفت . یعنی :.....(N!=(n-1)(n-2 که ترتیب یا :arangment یا argument حالات مختلف متغیرها در برابر حالات مختلف جمله های حاصلضرب ارقام.استدلال من در ارایه این راه حل این است که :حاصلضرب ماتریسهای تر تیبات متغیرها(شاخص های پروزه) مساوی حاصلضرب ارقام تشکیل دهندهعدد ریالی صورت وضعیت قطعی وتمام شده یا هزینه پروژه قرار گیرد.
    . چرا که این معادله به غیر از تعین سهم سرانه هر متغیر از هزینه کل (یا طرف دیگر معادله) چاره دیگری برای حل ندارد. بعنوان مثال :فرض کنید حاصلضرب دو ماتریس ارایه ترتیبات نهایی پروزه کوچکی بصورت زیر تجزیه گردید وهزینه بر اورد شده نهایی چهارصد میلیون تومان شد.
    x+y+z.)=400x10^6) و 400=2x200 و 400=1x400 و 400=16x25و8x50=400 و... بهمین ترتیب . منطق ریاضی قضییه جوابهای معادله را در حدود این اعداد می تواند تعریف کندمگر غیر از طرف دوم معادله شما جواب دیگری هم انتظار دارید!؟. یعنی ضرب عوامل ماتریس ها در نهایت:
    .xi+y.i+z.i).=4x100=16x25=8x50=2x200). و یا :.{xi+yi+zi.}{xj+yj+zj} هر پرانتز برابریک عدد مثل 16-8-400-2-و...قرار می گیرد و
    جوابهایی برای x,y,z بدست خواهد امد.البته همیشه موضوع به این سادگی وراحت نیست اگر پروزه سنگین و ابر پروژه باشد تعداد متغیر ها(ضرایب واوزان تاثیر شاخص ها وشاخصه ها) بسیار زیاد تر و به تبع ان با معادلات با درجات بالاتری روبرو خواهیم بودو بدیهی است تعداد ماتریسهای ارایه ترتیبات حالات و ارنج انها در سطرها وستونها زیاد خواهد بودبعنوان مثال تعین ضرایب تاثیر ووزن شاخص های گروه های کاری (شاخص کارهای بتنی که خود متشکل از زیر مجموعه هایا شاخصه ها ی:سیمان-اب-ماسه-شن-بتونیر-کارگر ساده-کارگر ماهر-استادکارو...تراک میکسر با خرطوم بلندو.بیل مکانیکی و.....) یا شاخص فولاد وکارهای فولادیبا زیر مجموعه خودش و...در یک پروژه سد بتن دو قوسی بلند کاری دقیق مشکل ونیاز به تیم محاسب مهندسی ارزش-مهندسین ورزیده متره- اقتصاد مهندسی-برنامه ریزی مالی و.. . مهندس یا مهندسین محاسب سازه ابی وسد که در عین حال اشراف به موارد ارزشی-مالی داشته باشد-بعنوان پل رابط بین چند تیم مختلف پروزه دارد.حتی تیم نرم افزاری قوی واوتوکد برای ترسیم نقشه ها (تخصص برنامه نویسی برای نوشتن نرم افزار اگر لازم اید) - از ضروریات طراحی ومطالعه است.در این جا دیگر انجام محاسبات وماتریسها ی بیشمار فقط به کمک رایانه ها وجمع وهدایت داده ها واطلاعات توسط server اصلی میسر است.
    این مثال وفشرده ومختصری بود از دهها صفحه تشریح اصلی موضوع -که خیلی سعی کردم وارد جزییات نشوم. هدف دادن شماتیک ومسیری برای رجوع عزیزان علاقه مندی بود که شاید بخواهند تحقیق بیشتری نمایند.
    2-بردن منحنی ها (طیف های مختلف طرح بر اساس ماتریسهای گوناگون که رایانه در اختیار قرار میدهد.) روی محورها و در نهایت غربال کردن انها ورسیدن به منحنی پوش یا طیف طرح -شبیه کاری که شما در بدست اوردن طیف اصلی زلزله انجام می دهید.انجاهم این منحنی ها از ماتریسهای mod های ارتعاش بدست امده اند. انجا هم شاخص های اصلی :صلبیت-سختی-اینرسی-تغیر مکان-و....برای شما مطرح است وصد البته ماتریسهای :جرم-سختی-اینرسی-صلبیت-و....مدهای ارتعاش طبقات ولذا حل ماتریسها را به رایانه می سپارید. در محورها از چندین طیف -طیف غربال یا پوش را بدست می اورید.و انرا برای سازه بعدی "بار" می کنید.​روش طیف ارزشی-و مهندسی-اقتصادی پروزه من هم در همین روال است ولی با تغیراتی اساسی وتجربی که خود در ازمونهای طاقت فرسای سالها کار و مطالعه ورنج اموختم ونمی خواهم همکاران عزیزم مجددا متحمل این صرف اوقات و رنجها شوند. لذا چکیده را در اختیار قرار می دهم وامید که خود دنبال کنید و بروش های ارزنده تر وبهتری برسید.وشما نیز انها را به نسلهای بعدی بسپارید .پس ازبدست اوردن طیف معدل نهایی,avrage مرکز ثقل منحنی را بدست اورید.دو عمود افقی وقایم به ترتیب :در صدهای هزینه و شاخص اصلی و (مادر) را می دهند.منظور در صد "غالب"یا شاخص غالب وارزشی پروژه در سنجش هزینه ها ست.همانطور که پیشنهاد وراهکار حقیر :روی محور افقی :بزرگی میانگین "زلزله" وروی محور عمودی :"فرکانس مد ارتعاش غالب را در استفاده از طیف مدل شده به شما می دهند. فکر کنم بحد کافی واگر چه کلی -بحث شد.نتیجه کلی این بخش بحث:
    1-شناخت کامل اهداف پروژه یا طرح اصلی:جمع اوری اطلاعات and "DATAS".2.
    2-مدیریت (بسیار مهم) :در تقسیم وشرح وظایف تیم های طراحی و مطالعه و فاز بندی (تیوریسین ها-رابطین بین تیم ها-مجریان ونظران مقیم تا عالی). توضیح:منظور از "تیم "-اکیپ های دو -سه ویا 5نفره گروههای کار است.جمع تیمهای اصلی در مشاوران در طول 40 سال کار مداوم من در انها حداکثر 20 تا 30 نفر می رسید.البته به غیر از اکیپ های اجرایی (کارکنان بخش مدیریت اجرایی) که تا 100 نفر هم (رده تکنسین تا ارشد) می رسید(در پروژه های راههای اصلی-سدها-و....) -واکیپ کارگری استاد کاران که صدها نفر بودند.
    3-بنابراین اهداف بزرگ وکلان پروزه های عظیم (از محل در امد های ملی کشور)را می توان به " :
    بردارهای طولی وعرضی دستگاه کارتزینی تشبیه کرد که این مولفه ها :هدف "کیفی" و هدف"کمی" اطلاق شوند:(TARGET=f(x,y خود این متغیرها در سطور بالا گفتم بنوبه خود تابعی هستند از مجموعه های طرح چون زیر پروژه هستند :(X,Y=f(t,z. پس:اهداف کمی وکیفی :تابع تابع (انتگراسیون)عملیات اصلی و فرعی پروژه محسوب می شوند.این دلایل را مجبور بودیم از نظر :فلسفه ریاضی محض ثابت کنیم.مثالی عملی و کلی در پروژه ای که خود در ان دخیل بودم.
    مشخصات پروژه از این قرار بود:با اجرای سیستم فاضلاب -وبا پالایش فاضلاب و پوشش فضای سبز وکشاورزی نجات منابع کم اب شرب شهر بود. بنابراین:
    هدف اصلی:شبکه فاضلاب-طراحی و ساخت تصفییه خانه.
    اهداف زیر مجموعهیا کیفی:و کمیتهیه :200 میلیون متر مکعب فاضلاب تصفییه شده برای استفاده در کشاورزی منطقه واحیای ان و برداشتن فشار مصرف اب شرب در حد (90%)-وحشتناک است! که غرقابی روانه مزارع می شود.(50 در صد در زمین فرو رفته ونابود می شود.)- و فراوردههای تصفییه از قبیل کودهای:فسفاته-اوره-ازت-پتاس-و...- استفاده از برداشت و خشکانیدن :جلبلگها-الگها-وگیاه دم گربه ای و...در تهیه علوفه دامی(پس از ضد عفونی)و استفاده از استخرهای زلال ساز نهایی با بار الودگی تعدیل شده :BOD , COD جهت کشت و پر ورش :ماهی :کپور-قزل الا-کفال-سرخو-و...میگو و خرچنگ صادراتی .(حوضهای جلا دهی). اما زیر مجموهه ها کدامند ونقش انها:ها یا زیر مجموعه ها:
    اهداف کیفی زیر پروزها وزیر مجموعها:
    الف:عملیات اصلی که گفتم:ساخت شبکه های فاضلاب -.originall Collectors -Manhols منهولها (ادم رو ها).
    ب: عملیات فرعی:برداشت موانع -راهای موقت دسترسی-تجهیزات دپویی و ذخیره انباری مصالح و لوازم کارگاهی کار گری-نگهبانی و پرسنلی-محل های اسکان موقت :مهندسان-تکنسین ها-کارگران(ساختمانهای سبک-کانکس های که به اسب تریلی نصب می شوند.(دفاتر -وخواب مندسین-ویا محل نقشه ها -وازمایشگاههای :زیو تکنیک ومکانیک خاک سیار و کیورینگ بتن- لابراتوار و باکتریو لوزی-و....
    مدیریت -بازرسی-کنترل:مهمترین بخشها در پروزه -توسط بازدید کلی وبخصوص تصادفی (عمدا) وراندم از وضع کارگاه مدیران اجرایی وگزارش محرمانه به مدیریت ارشد دفتر مرکزی.تهران یا مرکز ا
    خیلی سریع اشاره ای کرده رد شوم. تشریح واقعی این مسایل باین سادگی و خلاصگی نیست. اما به یک واقعه واتفاق تاریخی در چند سال قبل اشاره میکنم. تا صحت عرایضم برویت برسد. *مهم: در فاز اول مطالعاتی :دو کنسرسیوم عظیم :فرانسوی و انگلیسی که با تصویب دولت های هر دو کشور "تراست ابر مشاوری را درطراحی و ساخت هواپیما های مافوق صوت :کنکورد تشکیل داده بودند از انجا که base و زیر بنای یکی از زیر پروزه ها - بخش مطالعات اقتصادی وبراورد ریالی( متره ) شتابزده و غیر کارشناسی دقیق صورت گرفته بود خزانه داری بریتانیا قبل از ارسال نسخه دوم به فرانسه با تشکیل جلسه فوق العاده
    در خواست تجدید نظر و محاسبات مالی و بر اورد مجدد را نمود..عدم مدیریت و کنترلدر رده های بالای مدیریت چنین کنسر سیومی هنوز پاسخ :حیرت و شگفتی جهانیان از انتخاب این مدیران ناشی در چنین پر وزه سنگینی را نداده است.(اگرچه این حدس و گمانه روز بروز -وتا کنون-بیشتر تقویت شده است که نه مدیران چنین کشورهایی این قدر خام و بی فکر هستند ونه دولت های انان چنین اجازه ای را می دهند-مسایل پیچیده سیاسی-اقتصادی در پشت پرده در جریان بوده است(وبقول فرانسویها نوعی سابو تاژ) -که البته مورد نظر ما در این مثال واقعی بررسی تاریخی این رخداد نیست.). اما با پافشاری مر موزانه و سیوال بر انگیز و صد البته عامدانه2تن از مدیران ارشد .هییت مدیره کنسر سیوم- شتابان -فقط به ارسال یک گزارش 20 صفحه ای!! از چنین پروزه عظیمی بسنده شد.در مرحله بعد و پس از مدتی توقف مطالعاتفاز یک "طرح توسعه کنکورد"-دولت انگلیس با عنوان :عدم امکانات مالی لازم از دولت فرانسه در خواست همکاری و مشارکت مالی بیشتری را نمود.گزارش مضحک و20 صفحه ای فاز یک مشاور که بقول نماینده ای از مجلس لردان به "تعریف کتبی یک جوک!"عمدی واز پیش تعین شده ای شبیه بود هزینه های طرح را 150 میلیون پاوند (دهه .1980 تا .1990 البته رقم کمی هم نبود) براورد کرده بود.ازشرح بیشتر ماجرا می پر هیزیم چرا که سیاسی است وربطی به بحث ما ندارد.و فقط همین قسمت از نظر مثال واقعی طرح برای ما دارای ارزش است.با گذشت چند سال هزینه ها ی طرح در عمل به چند برابر رسید. هنوز پس از گذشت سالها جبران خسارات سنگین این طرح برای دولتهای فرانسه وانگلیس بطور کامل عملی نشده استو به همین دلیل تولید هواپیماهای مذکور بسیار محدود و سر انجام متوقف شد.گویا امروزه کنکورد فقط در حد ارایه خدمات پشتیبانی -سرویس-تعمیرات و قطعات یدکی فعالیت دارد (اگر دو باره فعال شده باشد من خبری ندارم). اگر ازان مسایل عا مدانه فوق که گفتم صر فنظر کنیم اثرات عدم مدیریت و ندیده گرفتن ارزشهای وزنی شاخصهای اصلی(مهندسی ارزش) را بوضوح ملاحظه می فر مایید. مثال عملی و واقعی دیگر را باختصار می اوریمتا به ضریب تاثیر "شاخصهای ارزشی:شناخت-و اطلاعات صحیح"اشاره وتاکید گردد.​ شاخص کلی سیستم یا ماشین بدن انسان سلامتی است.شاخص سلامتی خود متشکل از چند شاخص جزیی یا شاخصه است.یکی از این شاخصه ها یا زیر مجموعه های شاخص سلامتی قلب است.قلب خود پروژه ای ومجموعه ای است از چند زیر پروژه وشاخصه های خاص خود.کل این مجموعه دارای حوزه عملکردی است که پروسه ان برمبنای فرمولاسیون وچارتی تعریف می شود که "علم پزشکیانرا تعین کرده است.به بیان ساده وخلاصه فرایندسیستم ارگانیسم و شاخص سلامتی درست کار کردن:دریچه ها-بطنها-جدار سالم کانال یا عروق طلایی کرونر و...بطریق مشابه :کبد-کلیه ها -معده و...است.وضعیت یک طرح یا پروژه بزرگ نیز چنین است.اگر شاخص های جزیی مکانیسم کلی پروزه :i1-i2-i3 ,.....in باشند واین شاخصهای جزیی خود زیر مجموعه هایی (که در مثالها گفته شد) داشته باشند سری مجموعه ضرایب تاثیر این شاخصه ها فرضا :j1-j2-.....jn. باشند جمله عمومی سری.:(SUM=f(in-1+jm-1+....kijیا تابعی از کل شاخص ها با دامنه تغیرات i ,j از 1تا n که بحث ریاضی موضوع چندان مشکل نیست ولی در این مقوله نمی گنجد ودر ثانی هدف ما اثبات روابط ریاضی نیست.چرا که می توان در این مورد با نوشتن یک الگوریتم نه چندان مفصل و فلو چارت انرا تبدیل به یک نرم افزار ساده کرد وتمام سری های مجموعه وزیر مجموعه را بسرعت ردیف! نمود.اگر چه من شخصا اعتقاد دارم یک مهندس تا جایی که وقت اجازه می دهد و فرصت می کند سعی کند :حتی الامکان از سپردن محاسبات به ماشین خودداری کند .تا به رکود فکری دچار نشود.-اشتباه نشود -منکر سرعت و دقت رایانه نیستم -وقتی می توان مسیری را با صرف مدت کم و به سرعت با اتومبیل پیمود دیگر پیاده طی طریق کردن شایدبنظر عاقلانه نباشد.اما فراموش نکنیم بایدهراز گاهی چند گامی هم پیاده رفت تا بدن دچار رخوت وسستی نشود.ضرب المثلی چینی می گوید:انکه پیاده می رود مسیر طولانی تروزیادتری را خواهد رفت. بنا براین اگر تابع شاخص کلی طرح :p باشد شاخصهای زیر مجموعه ها یا پر وزه ها .Xij,Yij,Zij,......Kij- معادله یا تابعی چند متغیره خواهیم داشت.(P=f(x.y,z,....k. هرگاه تابع روی محور ها برده شده و ترسیم گردد می تواند خطی و اغلب اوقات درجه دوم به بالا باشد.اغلب چند منحنی خواهیم داشت و انفصالی -چرا که متغیر ها یک .یا دو عدد نیستند. راه حلی که من خود شخصا بدان رسیده ام باین طریق است : رسم پوش یا غربال کردن انها ورسیدن بیک طیف نهایی است (مثل صاف کردن دهها منحنی زلزله وپس لرزه در یک منطقه و منحنی طیف قابل استفاده برای محاسبین.) .
    سخن پایان= شاید تعجب کنید بحث ما وارد مهمترین قسمت ان شده است. وادامه ان نیاز باشد. اما دوستان .این موارد در واقع برای شما به پیش نویس کتاب 300 صفحه ای است که نوشته ام و منتظر چاپ! (اگر مردم مشتاق ما به رمانهای عشقی!- شبه هندی دور درخت چرخیدن واواز خواندن!! -و سناریوی مبتذل : ازدواج کارگر درستکار ا با دختر کارخانه دار وارباب!-ودادن مشتی شعارهای اخلاقی نخ نما! و....کمتر رو اورده ومانند یک شهر وند جدی ومتفکر غربی واروپایی دنبال واقعیت ها باشند -شاید ناشران مجدد به دنبال کتب علمی -مانند قبل و یا مانند ناشران اروپایی -بروند.).
    در نهایت فکر می کنم : کافی است.اگر با سیستم سیوال وجواب پیش برویم -زودتر به نتیجه برسیم. اگر فرصتی شد و شما هم راغب بودید شاید در مقاطع زمانی وبصورت "موردی" بحث را ادامه دهم. پایان.

    ویرایش توسط SIAMAK-TORKASHVAN7 : ۲۵ ۰۲ -۱۳۹۳ در ساعت 08:35
    3 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,navid.mojabi,pikpak

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 08:17 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو