سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

۴ ایده نوین برای طراحی آشپزخانه ویلا

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: ۴ ایده نوین برای طراحی آشپزخانه ویلا

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    تیر -۱۴۰۰
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    102

    ۴ ایده نوین برای طراحی آشپزخانه ویلا

    چقدر مهم است که برای برنامه ریزی فضای خود وقت بگذارید؟ آشپزخانه جایی است که ما بیشتر وقت خود را در آن می گذرانیم. برای [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] داشتن یک طرح کاملاً فکری و کاربردی برای آشپزخانه ای که برای شما و خانواده شما مناسب باشد بسیار مهم است. آشپزخانه شما میزبان طیف گسترده ای از کارهای مهم روزمره است، بنابراین ظاهر آن از اهمیت زیادی برخوردار است. آشپزخانه باید فضایی باشد که از بودن در آن لذت ببرید. طراحی متفکرانه آشپزخانه می تواند به تحقق آن کمک کند. اگر قصد بازسازی آشپزخانه یا طراحی آشپزخانه جدید ویلای خود را دارید، این نکات به شما کمک می کند فضایی را که دوست دارید ایجاد کنید.
    احتمالاً مهمترین جنبه ای که باید هنگام طراحی آشپزخانه خود در نظر بگیرید، تعیین اینکه شما چه عملکردی را از آن انتظار دارید. ممکن است فکر کنید "این چه سوال احمقانه ای است! معلوم است برای آشپزی به آشپزخانه نیاز دارم." بله، کاملاً درست می گویید. آشپزی عملکرد اصلی یک آشپزخانه است، با این وجود، طی سالها آشپزخانه به قلب خانه تبدیل شده است، جایی که ما در آن جمع می شویم و بیشتر وقت خود را در آن می گذرانیم. این فضا به تنها اتاق مهم در خانه تبدیل شده است. فقط به همه کارهایی که روزانه در آشپزخانه خود انجام می دهید فکر کنید! علاوه بر آشپزی و غذا خوردن در آشپزخانه، کار می کنید، تلویزیون می بینید، نامه می خوانید، بعد از مدرسه با بچه ها گپ می زنید، در انجام تکالیف به آنها کمک می کنید، تایمی را با دوستان می گذرانید و ... به همین دلیل چگونگی طراحی آن بسیار مهم است.

    مثلث کار را در نظر بگیرید

    نکته ای که هنگام طراحی آشپزخانه ویلای خود باید در نظر بگیرید جریان فضای کار شماست، همانطور که ما در دنیای طراحی آن را مثلث کار می نامیم. مثلث کار فاصله بین اجاق گاز، یخچال و سینک شماست. یک مثلث خوب منجر به گردش کار کارآمد می شود و به شما امکان می دهد با سهولت بین این 3 نقطه پرکاربرد حرکت کنید. یک مثلث کاری ضعیف باعث می شود شما در سراسر آشپزخانه خود بدوید.
    نکته ای که باید بخاطر بسپارید فاصله بین هر نقطه از مثلث شماست. هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد، اما من ترجیح می دهم هر لبه مثلث را در جایی بین 40 تا 60 درجه قرار دهم. طراح آشپزخانه یا طراح باغ ویلای شما باید به شما کمک کند بر اساس چیدمان خاص خود بهترین فاصله را بین نقاط خود تنظیم کنید.


    برنامه ریزی برای میزان ذخیره مناسب

    یکی از عمده شکایاتی که از مشتریانی که به دنبال بازسازی آشپزخانه خود هستند، می شنویم کمبود فضای ذخیره سازی آنها است. حتی کوچکترین آشپزخانه نیز با استفاده از راهکارهای ذخیره سازی هوشمند می تواند فضای ذخیره سازی را به حداکثر برساند. ژاکوی می گوید: "بزرگترین اشتباهی که مردم در مرحله برنامه ریزی انجام می دهند این است که اجازه ذخیره کافی را نمی دهند." از هر گوشه و کنار استفاده کنید. بالای کابینت ها را به جای این فضایی برای جمع شدن گرد و غبار باشد، تا سقف بکشید. کشوهای عمیق را برای دسترسی راحت به قابلمه ها و ظروف بزرگ در نظر بگیرید. در غیر این صورت میزهای آشپزخانه تان دائما بهم می ریزد.

    نور خوبی را برای آشپزخانه خود تنظیم کنید

    به نظر آسان است، اما داشتن مقدار نور مناسب در آشپزخانه بسیار مهم است. بسیار تعجب میکنم که چقدر این عنصر مهم طراحی نادیده گرفته می شود. 3 نوع روشنایی را در آشپزخانه توصیه می کنیم.
    نور عمومی. این همان چیزی است که کل فضا را روشن می کند. من معمولاً چراغی را توصیه میکنم که بهترین پراکندگی یکنواخت نور در آشپزخانه را داشته باشد. چراغ های های کم نور را هم اضافه کنید. مثلا اگر فقط می خواهید حال و هوای آن را عاشقانه کنید میتوانید از آن استفاده کنید. چراغ های آویز بالای جزیره یا لوسترهای بالای میز نهارخوری نمونه ای از نورپردازی عمومی هستند، اما ما تمایل داریم از وسایل روشنایی بیشتری استفاده کنیم که جلوه تزئینی بیشتری دارند.
    نور وظیفه ای. این نور به انجام برخی وظایف کمک می کند. نور زیر کابینت نمونه ای از نور وظیفه ای است که بسیاری از مردم تمایل به حذف آن دارند و این موضوع بسیار مهم است! نور پردازی وظیفه ای باعث دید بهتر میشود. سایه های ناشی از نور کار روی پیشخوان آشپزخانه را دشوار می کند، مخصوصا وقتی مشغول کار با چاقوی تیز هستید. این موضوع را میتوانید با نور زیر کابینت حل کنید. مکان دیگری که نورپردازی کار اغلب نادیده گرفته می شود، بالای سینک ظرفشویی است که بسیار اهمیت دارد. من چند بار با آشنایانی که مجددا مجبور به ساخت مجدد برای نصب چراغ بالای سینک هستند روبرو شده ام. این یک اشتباه بزرگ است که علاوه بر دوباره کاری بسیار پرهزینه است.
    نور تاکیدی. نورپردازی تاکیدی روشی برای ایجاد جاذبه به دکوراسیون خانه است. این نور برای برجسته کردن یک ویژگی خاص استفاده میشود. برای مثال چراغ هایی که روی دیوار و بالای یک تابلو و یا روی دیوارهای سنگی به منظور نشان دادن برجستگی های روی دیوار نصب میشود نور تاکیدی است. روشنایی زیر کابینت برای کارها ضروری است، اما نور تاکیدی می تواند کابینت های بالایی و میزهای جلویی شما را به زیبایی برجسته کند.

    بالاترین کیفیت موادی را انتخاب کنید که بودجه شما اجازه می دهد

    مواد و تمام کالاهایی که می*خواهید برای آشپزخانه خود انتخاب می کنید نه تنها باید بسیار شیک ظاهر باشد بلکه کارکرد آنها نیز بسیار مهم هستند. سعی کنید به میزان بودجه خود مواد با بالاترین کیفیت را بخرید. در مورد ساخت کابینت و کیفیت مصالح سازنده کابینت های خود واقعاً تحقیق کنید. سطوح عمودی یا میزهای جلویی بیشترین ساییدگی را دارند. من همیشه پیشنهاد می کنم که میزهای سنگی یا کوارتز را انتخاب کنید زیرا با دوام ترین گزینه هستند. اگر در مورد گزینه های مختلف برای سنگ و سطوح جامد سردرگم هستید، در اینجا خلاصه ای سریع به این موارد میکنیم.
    کوارتز. ترکیبی از مواد معدنی، رنگ و رزین است، کوارتز با دوام ترین سطح موجود است. از زیبایی سنگ طبیعی برخوردار است و به خوبی در برابر خراش و لک مقاومت می کند و در برابر حرارت هم نسبتا مقاوم است.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]. این سنگ دارای تنوع رنگ و رگه است، گرانیت یک گزینه عالی برای یک میز پیشخوان منحصر به فرد است. مقاوم در برابر حرارت است و بسیار بادوام است اما برای حذف لکه ها به درزگیر سالانه نیاز دارد.
    سنگ مرمر و سنگ صابون. این سنگ های طبیعی بسیار زیبا هستند و رگه های زیبایی را ارائه می دهند، اما نرم تر از گرانیت هستند و به طور قطع در معرض لک شدن هستند. اکنون محصولات کوارتز زیادی ساخته میشود که ظاهر سنگ مرمر طبیعی و سنگ صابون را تقلید می کنند، اما دوام بیشتری دارند.
    سطوح جامد. ترکیبی از رزین های اکریلیک و پلی استر است، سطح جامد (که به طور گسترده ای با نام Corian شناخته می شود) در رنگ های مختلفی وجود دارد و می تواند در اشکال و اندازه های مختلف قالب گیری شود. فاقد زیبایی طبیعی کوارتز یا سنگ است اما در برابر لک مقاوم است. خراش ها به راحتی از بین میبرد، اما در برابر حرارت مقاوم زیادی ندارند، بنابراین نمی توانید ظروف داغ را روی آن قرار دهید.


  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۴۰۰
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    2
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    100
    اگر شما نیز قصد دارید تا از در همین روزهای پیش روی خود، اقدام به خرید و نصبدستگیره مدرن و کلاسیک کابینت و کمد دیواری داشته باشید، می توانید فرصت طلایی و بی نظیر پیش روی خود را از دست ندهید. شما می توانید از[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]ما، با خیال راحت اقدام به خرید دستگیره مدرن و کلاسیک کابینت و کمد دیواری داشته و از این طریق این یراق آلات را مورد استفاده قرار دهید. البته لازم است بدانید که قبل از خرید این محصولات، به نوع درب کابینت و کمد، طراحی درب کابینت، دکوراسیون و رنگ درب کابینت توجه لازم را نمایید تا از این طریق مناسب ترین و بهترین این محصولات را تهیه و در اختیار داشته باشید.

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۴۰۰
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    10
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    105
    اگر بخواهید جزیره آشپزخانه*تان کاربرد دو برابری برای فضایتان داشته باشد، باید فکری به حال نشیمن بکنید. در اینجا عواملی مانند راحتی، سبک، طراحی و فضا مهم هستند. قبل از هر چیز مطمئن شوید نشیمن*ها راحت*اند. نشیمن راحت باعث می*شود فضای گرم*تر و پذیراتری داشته باشید. صندلی*هایی با پشتی راحت سبب می*شود افراد طولانی*تر به آن بچسبند. اگر جزیره آشپزخانه به*صورت مکرر برای غذا خوردن استفاده می*شود، استفاده از نشیمن*های پشتی دار را در نظر بگیرید.چارپایه ها انتخاب رایجی برای جزیره آشپزخانه هستند اما این تنها نشیمنی نیست که باید در نظر بگیرید. برای مثال یک نیمکت که پشتی مناسب برای تکیه دادن داشته باشد جلوه*ای خاص داده و می*تواند به*ویژه برای بچه*ها عالی باشد. فقط اطمینان پیدا کنید به*قدر کافی بلند است تا به کانترتاپ دسترسی داشته باشید. برای جزیره*های فشرده، چارپایه ها انتخاب بهتری هستند زیرا فضای بیشتری حفظ می*کنند.طراحی اهمیت زیادی دارد. آیا می*خواهیم نشیمن را یک طرف قرار دهیم، دو طرف باشد یا سه طرف؟ این انتخاب بستگی به سایز جزیره آشپزخانه و میزان جمع شدن اعضای خانواده دور آن و تعداد افرادی که قرار است دور آن بنشینند دارد. به یاد داشته باشید موقع در نظر گرفتن فضای آزاد اطراف جزیره، ناحیه نشیمن را هم در نظر بگیرید. حتی وقتی صندلی دارید، همچنان باید فضای فاصله دست*کم یک متری در همه اطراف جزیره را حفظ کنید. جزیره را طوری طراحی کنید که چارپایه ها بتوانند موقعی که استفاده نمی*شوند زیر آن جا شوند و فضای اضافی اشغال نکنند.
    شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات آشپزخانه با تامین کنندگان ما در [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] تماس بگیرید.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 06:07 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو